Sivu 1/1

E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 09 Marras 2017, 22:15
Kirjoittaja IMertsiI
Moro, semmonen ongelma että joka kerta kun auton sammuttaa niin flekti lähtee hurisemaan. Pyörii sen yli 5 min, mutta alle 10 min. Ihan sama ajaako 100 km vai pakittaako 10 m kylmällä koneella kulman taakse. Aina sama hurina, lämpöanturi vaihdettu. Vika alkoi samoihin aikoihin kun autoon otin ohjelman, mutta ohjelmassa ei kuulemma ole vikaa.

E90 330d 2010.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 07:24
Kirjoittaja masaf1
Mikä lämpöanturi vaihdettu? Voi olla myös ilmastoinnin puolella anturi sökösöö.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 08:03
Kirjoittaja IMertsiI
Se mikä on koneen etuosassa lohkossa. Eikö anturin pitäisi antaa vikakoodia jos se on sökö?

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 09:36
Kirjoittaja Heguli31
Villi veikkaus,että ohjelmassa kuitenkin on joku "buki". Eikö autosta irtoa mitään vikakoodeja?

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 10:11
Kirjoittaja IMertsiI
Ei mitään koodeja. Ja anturi toimii hyvin laitteiden mukaan.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 10:13
Kirjoittaja jaki
Heguli31 kirjoitti:Villi veikkaus,että ohjelmassa kuitenkin on joku "buki". Eikö autosta irtoa mitään vikakoodeja?
Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia :mad:

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 11:08
Kirjoittaja Heguli31
jaki kirjoitti:Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia :mad:
Käsittääkseni tämä "ristin ja nollan pelaaminen" on melko yleistä noissa "kilo-softissa". :thdw: Eli tehoja nostetaan,mutta ei ilman sivuvaikutuksia. Rapatessa roiskuu. Ainakin mitä tuolta toisilta Bmw foorumeilta on ohjelmien asennuksista lukenut.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 14:14
Kirjoittaja IMertsiI
Sanotaan näin että erittäin todennäköisesti vika ei liity ohjelmaan niin onko flektin purun lisäksi ideoita? Sulakkeet läpi?

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 17:33
Kirjoittaja masaf1
Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.

Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 18:41
Kirjoittaja salmol
No jos alkoi softauksen yhteydessä, niin voisin laittaa pääni pantiksi että johtuu softauksesta, eli joku paikka hajosi tai softa toimii huonosti. Molemmissa tapauksissa softasta on poistettu virheiden käsittely, eli ei raportoi vioista enää. Näistä on kuulunut tarinoita.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 19:02
Kirjoittaja IMertsiI
masaf1 kirjoitti:Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.

Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
Olen kokeillut niin että ennen sammutusta laittanu koko puhalluksen pois eli ilmastoinnin ei pitäisi olla päällä silloin. Seuraavan kerran ajanut pätkän loppuun niin lähtenyt taas flekti hurisemaan. Aina tulee semmoinen naksahdus koneesta ja sitten alkaa hurina.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 10 Marras 2017, 19:50
Kirjoittaja Wonderi
Ei ilmastointi koskaan käske flektiä puhaltamaan moottorin sammutuksen jälkeen. Minäkin löisin vetoa viallisen softan puolesta. Kun kerran vika ilmeni softan myötä.

Re: E90 LCI flekti vika

Lähetetty: 16 Marras 2017, 21:36
Kirjoittaja IMertsiI
Moro, vika näytti olevan johdossa/liittimessä joka menee dpf:än kiinni. Antoi semmoista tietoa että pönttö olisi 800 asteinen. Liittimen kun otti irti niin näytti - 40 astetta. Dpf siis suolistettiin vuosi sitten ja silloin sitä poistava kaveri sanoi että joku tätä on sörkkinyt kun ei ollut alkuperäiset ruuvit pöntössä. Softa teki sen että tästä liittimestä tuleva vikakoodi ei näkynyt. Eli tämä johto on saanut kyytiä silloin saksassa edellisiltä omistajilta tai sitten tuossa dpf poistossa.