Moro, semmonen ongelma että joka kerta kun auton sammuttaa niin flekti lähtee hurisemaan. Pyörii sen yli 5 min, mutta alle 10 min. Ihan sama ajaako 100 km vai pakittaako 10 m kylmällä koneella kulman taakse. Aina sama hurina, lämpöanturi vaihdettu. Vika alkoi samoihin aikoihin kun autoon otin ohjelman, mutta ohjelmassa ei kuulemma ole vikaa.
E90 330d 2010.
E90 LCI flekti vika
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.Heguli31 kirjoitti:Villi veikkaus,että ohjelmassa kuitenkin on joku "buki". Eikö autosta irtoa mitään vikakoodeja?
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Käsittääkseni tämä "ristin ja nollan pelaaminen" on melko yleistä noissa "kilo-softissa". Eli tehoja nostetaan,mutta ei ilman sivuvaikutuksia. Rapatessa roiskuu. Ainakin mitä tuolta toisilta Bmw foorumeilta on ohjelmien asennuksista lukenut.jaki kirjoitti:Niinpä. Virisoftassa voi olla lisäksi puukotettu erilaisia vikatiloja pois, jotta ohjausyksikkö toimii halutulla tavalla.
Selkokielellä: autossa voi olla joku vika, mutta siitä ei enää tule vikakoodia. Tuolllaisia on tullut muutama vastaan. Ne onkin sitten tosi "mukavia" korjattavia
Viimeksi muokannut Heguli31, 10 Marras 2017, 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.
Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
No jos alkoi softauksen yhteydessä, niin voisin laittaa pääni pantiksi että johtuu softauksesta, eli joku paikka hajosi tai softa toimii huonosti. Molemmissa tapauksissa softasta on poistettu virheiden käsittely, eli ei raportoi vioista enää. Näistä on kuulunut tarinoita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Olen kokeillut niin että ennen sammutusta laittanu koko puhalluksen pois eli ilmastoinnin ei pitäisi olla päällä silloin. Seuraavan kerran ajanut pätkän loppuun niin lähtenyt taas flekti hurisemaan. Aina tulee semmoinen naksahdus koneesta ja sitten alkaa hurina.masaf1 kirjoitti:Ilmastoinnin paineanturille ääni, kumma jos ei oo se. Muutaman kympin osa, mut ikävä kyllä vaatii kylmäaineiden tyhjennyksen ja täytön.
Edittiä, en huomannukaan et alko softauksen yhteydessä... Sitten epätodennäkösempää.
Moro, vika näytti olevan johdossa/liittimessä joka menee dpf:än kiinni. Antoi semmoista tietoa että pönttö olisi 800 asteinen. Liittimen kun otti irti niin näytti - 40 astetta. Dpf siis suolistettiin vuosi sitten ja silloin sitä poistava kaveri sanoi että joku tätä on sörkkinyt kun ei ollut alkuperäiset ruuvit pöntössä. Softa teki sen että tästä liittimestä tuleva vikakoodi ei näkynyt. Eli tämä johto on saanut kyytiä silloin saksassa edellisiltä omistajilta tai sitten tuossa dpf poistossa.