Polttoaineen syöttö ja vikakoodit 316 E46 vm2004

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Kimmo72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2017, 17:05

Onko kellää kokemusta tällaisesta. Auto hyytyi tielle, starttaa ei käynnisty.Virtoja päälle laittaessa ei pensapumppu paineista linjaa, ilmoitti vikakoodi D7 joka viittaa tankin vasempaan anturiin , kaadettiin bensaa vähän tankkiin ja kuitattiin koodi -> paineisti ja lähti käyntiin pari kertaa ja taas sama ei paineistusta. Vaihdettiin anturi ,kuitattiin koodi joka olikin muuttunut C7 joka on tankin oikea anturi. Tällä hetkellä ei vikakoodeja ollenkaan eikä pensapumppu käynnisty avaimesta, mutta tietokoneen kanssa testiä kokeillessa pumppu käynnistyy. :conf: nyt ei enää riitä ymmärrys eikä viitis ruveta arvailemalla vaihtamaan osia!!! :dumb:
e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 21:13

Helppo testata mutta tarvitset kaverin kääntämään virta-avainta ja starttaamaan autoa.

Kun kaveri starttaa kokeilet bensapumpun liittimet tuleeko sinne 12 volttia kun virta-avain on starttausasennossa ja pyörittää starttimoottoria. Jos liittimillä on sähkö, vika on pumpussa. Jos ei tule sähköä pumpulle kun autoa starttaa niin on sähkövika.
Kimmo72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2017, 17:05

Ei tuu sähköä startatessa, mutta tietokoneella testissä pyörittää??
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Lukaise vikakoodit vaikka Inpa:lla,niin voisi jotain selvitä. Tässä aiemminhan oli yksi vähän vastaava tapaus:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=11604
e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 21:13

Tietokone ei ole riippuvainen ajonestomoduulista eli viittaa EWS-vikaan.

Ajonestomoduuli EWS ei anna polttoainepumpun käynnistyä, jos avaimessa tai virtalukossa on vikaa (melko yleinen vika). Joudut hankkimaan juuri sinun autosi kytkentäkaavion (voi löytyä netistä) ja ehkä katkaisemaan EWS-moduulin ja ECU:n välisen johdon ja kokeilemaan tuleeko sitten pumpulle virtaa.

Ohjeita EWS:n ohitukseen löytyy myös netistä. E36-mallissa riittää yhden johdon katkaisu.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Eli millä testerillä nuo koodit on tsekattu? Kannattaa kuitenkin lukea ne vikakoodit Bmw:n omalla diaknostiikalla,jos vaikka sattuisi löytymään esim. moottorista anturien vikakoodia tyrkkäämään. Ihan vaan varuiksi,ennen kuin rupeaa mitään johtoja katkomaan. Tai osia arpomalla uusimaan. Bensan paineista ei varsinaista vikakoodia tule,kun ei ole mitään paineanturiakaan. Mutta syt.puolelta pitäisi aiempia vikakoodeja löytyä,jos paineet katoaa.

Tämäkin keissi viittaisi siihen,että moottorin ohausyksikkö ei ilmeisesti maadoita bensapumpun relettä? Syystä tai toisesta. Onko sitten moottorin anturi häikkää,vai ajonesto häikkää. (Synkka hukassa?). Virtalukon pohjaa tms.

Tuleeko sinne bensapumpun releelle kaikki sähköt? Siis startatessa heräte,sekä päävirta. (Päävirta ilmeisesti tulee,jos testerillä kerran pumppu pyörii).

PS. Jos EWS synkka olisi hukassa,niin oletko kokeillut toisella avaimella?
Kimmo72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2017, 17:05

Nyt on inpalla katottu eikä koodeja , mutta löytyi releen takaa kärynnyt johto joka oli sulattanut viereisen releen 1 johtoa , sekä 20a sulake oli palanut nro 47 . mikäs se mahtaisi olla , netistä kattelin kaaviota ja se olisi Socket ???? joku sisä pistoke??? mutta siis 2 johtoa olleet huonolla kosketuksella ja kärynneet . tehdään siis vähän johtotöitä ja katotaan sitten palaako koko paska.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Joidenkin nettitietojen mukaan sulake nro.47 olisi tupakan sytytin. En sitten tiedä onko vuosimalleissa eroja. Toivotaan,että tuo johtojen korjaus auttaa.
Kimmo72
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Marras 2017, 17:05

No niin , johdot mitkä oli kärähtäneet olivat päästöouhaltimen releen johtoja , joku oli laittanut vääränlaisen releen. ei vaikuttanut pensapumppuun ja käyntiinlähtöön mitenkään. Syy löytyi nokka-akselin asento anturista, lähti käyntiin kun sen vaihtoi. Ei siis näyttänyt vikakoodia ollenkaan, on nää ihme vehkeitä, mutt nyt toimii.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Kimmo72 kirjoitti: Syy löytyi nokka-akselin asento anturista, lähti käyntiin kun sen vaihtoi. Ei siis näyttänyt vikakoodia ollenkaan, on nää ihme vehkeitä, mutt nyt toimii.
Eli sama vika,kuin tuossa linkkaamassani topiikissa. Hyvä että tuli kuntoon. :thuup:
Vastaa Viestiin