Elikkäs ensimmäinen bmw merkkinen autoni tuottaa ongelmaa: Kun auto on seissyt ulkona yön yli, niin auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta kiepit nousee sinne 2k tienoille ja putoaa suoraan alle tyhjäkäynnin sammuu siihen. Yleensä toisella käynnistyksellä jää käyntiin, kierrokset n. 1k ja jää vähän leijumaan, reagoi kaasuun vähän viiveellä. Lämpöisenä toimii kuin rasvattu, paitsi välillä tuntee melko minimaalisen tärinän takamuksessa tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa.
Ongelmat oli eilen vielä suuremmat, vaihdoin imm-kaasuläpän välisen haitarikumin, sillä siinä oli melko suuri halkeama.
Vikakoodeja löytyi pari päivää sitten seuraavat: lambda 202, 203 ja 83 kampuran anturi.
Melko selvää, että se suuri imuvuoto aiheutti nuo lambda koodit, onko mitään muita herkkiä kohtia imuvuodoille?
Kokemuksia samanlaisista ongelmista?
Kaikki apu on enemmän kuin tervetullutta, kiitos jo etukäteen.
E39 523i -97 kylmäkäynnistys ongelmia
Heti voi kokeilla laittaa litran bioetanolia tankkiin, jos alkaisi puhdistamaan suuttimia ja tulpankärkiä. Puhdistus vaatii todennäköisesti enemmän kuin litran alkoholia, mutta kaikkea ei tarvitse laittaa yhdellä kerralla.
Toinen kohta voisi olla ICV Idle Control Valve, joka pitäisi irrottaa ja puhdistaa. Tämä venttiili vaikuttaa tyhjäkäyntiin. YouTubessa on runsaasti videoita ICV:n puhdistamisesta.
Toinen kohta voisi olla ICV Idle Control Valve, joka pitäisi irrottaa ja puhdistaa. Tämä venttiili vaikuttaa tyhjäkäyntiin. YouTubessa on runsaasti videoita ICV:n puhdistamisesta.
Ei löydy vermeitä tuohon INPA systeemiin, jos ei tuon icv:n puhdistuksella selviä, niin täytyy varmaan ruveta tilailemaan.
Päivittelen tänne tilannetta, jahka huoltotarvikkeet tulee perille, niin katsoo sen sitten samalla.
Päivittelen tänne tilannetta, jahka huoltotarvikkeet tulee perille, niin katsoo sen sitten samalla.
Täytyy kyllä koittaa tota etanolikikkaa pienellä määrällä ens kerran, kun laittaa täyteen. Lievä kuumotus vaan jos on hirveet köhnät siellä linjoissa/suuttimissa/koneessa, ettei just irrota ja tuki jotain paikkaa, niitäkin kuullut tapahtuneen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Inpavermeet kannattaa metsästää joka tapauksessa, kun ei tämä tule viimeinen ongelmasi sen auton kanssa olemaan (en halua olla negatiivinen, se on ihan vaan realistista).
Oireiden perusteella minäkin lähtisin tarkistamaan ja puhdistamaan ICV:tä, ellei diagnostiikkaa ole käytettävissä. Toisaalta, sen tarkistaminen ja puhdistaminen ei 20-vuotiaassa autossa muutenkaan ole yleensä huono idea.
Jos haluaa puhdistaa polttoainejärjestelmää, niin etanolia lähestyessä tosiaan kannattaa lisätä seossuhdetta vähitellen. Ei välttämättä niinkään isojen kökköjen irtoamisen pelossa, vaan antaen moottorinohjaukselle mahdollisuuden adaptoitua vähitellen rikkaammalle seokselle.
Oireiden perusteella minäkin lähtisin tarkistamaan ja puhdistamaan ICV:tä, ellei diagnostiikkaa ole käytettävissä. Toisaalta, sen tarkistaminen ja puhdistaminen ei 20-vuotiaassa autossa muutenkaan ole yleensä huono idea.
Jos haluaa puhdistaa polttoainejärjestelmää, niin etanolia lähestyessä tosiaan kannattaa lisätä seossuhdetta vähitellen. Ei välttämättä niinkään isojen kökköjen irtoamisen pelossa, vaan antaen moottorinohjaukselle mahdollisuuden adaptoitua vähitellen rikkaammalle seokselle.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Joo ei nää mistään varmimmasta päästä ole kyllä, tiedossa on. Kunhan nyt vaan tulis tuolta saksanmaalta se toimitus, niin vois lähtee ropeltamaan ja tutkimaan paikat kunnolla.
Onkos muuten normaalia näissä, että nypätessä öljykorkin pois auto käynnissä niin käynti menee aivan hirvittäväks, kuulostais että sammuu ja lopottaa mutta pysyykin juuri ja juuri käynnissä, noin 5-10s kokemuksella.. Kokeilin testata tuon separaattorin toimintaa, ainakin korkki lähti kepeästi irti, ei ollut kovinkaan suurta imua, hirveän käyntiäänen perusteella sammutin, niin ei kättä ehtinyt tarjota siihen. Toki sehän aiheuttaa ison imuvuodon, mitenkäs muilla käy saman tehdessään?
Onkos muuten normaalia näissä, että nypätessä öljykorkin pois auto käynnissä niin käynti menee aivan hirvittäväks, kuulostais että sammuu ja lopottaa mutta pysyykin juuri ja juuri käynnissä, noin 5-10s kokemuksella.. Kokeilin testata tuon separaattorin toimintaa, ainakin korkki lähti kepeästi irti, ei ollut kovinkaan suurta imua, hirveän käyntiäänen perusteella sammutin, niin ei kättä ehtinyt tarjota siihen. Toki sehän aiheuttaa ison imuvuodon, mitenkäs muilla käy saman tehdessään?
Joo tuli tehtyä vähän huoltoja, putsasin icv ja imm tuossa aikaisemmin, samalla kun vaihdoin venttiilikopantiivisteet jotka oli kirjaimellisesti muovia. :D Ei tapahtunut juuri mitään muutosta, paitsi öljyvuoto loppui tietty.
Sit tuli osteltua separaattori letkuineen, huomasin purkaessa, että separaattori on täynnä öljymöhnää ja öljytikulle menevä letku on 100% tukossa, putsasin sitten sen tikkuputken ja uudet osat kiinni. Tärinät ja pärinät loppui siihen, auto ei reagoi kaasuun enää viiveellä, eikä sammu joka viidennessä paikaltaanlähdössä, alavääntö lisääntyi huomattavasti, eikä tunnu hengettömältä.
Huomenna sen vielä näkee, että sammuuko ihan kylmänä käynnistäessä, mutta luulisi korjaantuneen.
Sit tuli osteltua separaattori letkuineen, huomasin purkaessa, että separaattori on täynnä öljymöhnää ja öljytikulle menevä letku on 100% tukossa, putsasin sitten sen tikkuputken ja uudet osat kiinni. Tärinät ja pärinät loppui siihen, auto ei reagoi kaasuun enää viiveellä, eikä sammu joka viidennessä paikaltaanlähdössä, alavääntö lisääntyi huomattavasti, eikä tunnu hengettömältä.
Huomenna sen vielä näkee, että sammuuko ihan kylmänä käynnistäessä, mutta luulisi korjaantuneen.