BMW 523 E60, VIKAKOODIT P2096 + P2196

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
tuhotatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 14:54

Moikkamoi, kävin tänää luetuttaa koodit autoprolla että saan suomenkieliset vastaukset.
Moottorin vikavalo syttynyt, nollauksen jälkeen menee 100-1000km että syttynee uudelleen. :curse:
Auto BMW 523 E60 VM 2007 Bensiini automaatti
Löytyi kaksi koodia:
P2096 Seoshienosäätö järjestelmä (lohko1, KAT jälkeen) :conf:
P2196 Lambdatunnistin signaali (lohko 1 tunnistin 1) liian rikkaalla :conf:

Osaako kukaan kertoa mistä lähteä etsimään vikaa?
Autoprolta sanoivat vain mahdollisesti olevan imuvuotoa?

Kiitos, terveisin Julia :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Imuvuoto vetäisi äkkiä pohtien vaparin todennäköisemmin laihalle, ellei sitten juuri sopivasti häiritse MAP-anturia tai bensaregua, joten mahdollista imuvuotoa kannattaa etsiä lähinnä niiden suunnalta. Tämä siis ihan yleisellä tasolla, konehuonetta, antureiden ja regun sijaintia ja liitoksia näkemättä.

Milläs koneella tää oli (esmes Bilteman sivut kertoo kun työnnät sinne rekkarin)? Ainakin suoraruikkarista tulisi aika äkkiä mieleen tarkistaa mahdolliset vuotavat suuttimet.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
tuhotatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 14:54

Moottorin koodi: N53-B25A sanoo biltema ja toiset sanoo sen olevan N52... Ota tuosta nyt selvää :blink:
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

N53 on suoraruisku, N52 on imusarjaruisku. Suuttimien vuoto on tyypillinen ongelma N53:ssa, joten ainakin itse hämmästelisin ekana niitä. Helpointa on nostella tulpat irti ja sekä haistella että tutkia sillmänäöllisesti, mutta silloin pitää vähän tietää mitä etsii, enkä lupaa tuolla keinoin varmaa tulosta.

Varminta yllättäen on viedä merkkiin erikoistuneelle korjaamolle tutkittavaksi. Ylirikkaalla käyvällä koneella, etenkään suoraruiskulla, en itse mielelläni kovin pitkään ajaisi. Se kun ei pidemmän päälle tee hyvää moottorille eikä katalysaattorille.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Millä nuo koodit on tsekattu,jollain yleistesterillä? Kannattaa koodit tsekata ensin kuitenkin jollain BMW diaknostiikalla (mm. Inpa/Ista). Joko pajalla tai jollain BMW harrastajalla,joilta ko.softa löytyy.
tuhotatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Joulu 2017, 14:54

Pajalla katsottu ja myös inpalla luettu.
Vastaa Viestiin