Mistä kannattaa lähteä ongelmaa korjaamaan. Kylmänä käynnistettäessä (talvella) käy muutaman sekunnin hyvin, sitten kierrokset laskevat vähän ja auto alkaa käymään röpöttämällä (aivan kuin saisi liikaa bensaa). Röpötys kestää pitkään eikä häviä pikku kaasuttelulla. Reippaasti kaasutellen hetken aikaa, yli 3000rpm, röpötys loppuu ja auto käy sen jälkeen taas kuin kello.
- Moottorin kelt vikavalo on syttynyt ja koodilukijan mukaan: sytytys häiriöitä. Mitään puolavikaa tai vastaavaan en oikein usko, oireet ennemmin bensa puolella??
- Kesällä lämpimän aikaan tätä röpötystä ei esiintynyt, mutta kiihdyttäessä joskus aavistuksenomaista tehon huojuntaa ja kovasti alaväännöllä liikkeelle lähtiessä (esim risteyksestä liianpienellä pintakaasulla/ huonolla kytkimen luistatuksella) on hetkellistä tukehtumista/ tehon pudotusta. Nämä ei kuitenkaan juurikaan häiritseviä ongelmia, mainitsen kuitenkin kun saattavat liittyä samaan vikaan.
X3 2.0i 2006 röpöttää kylmänä
Jep, voihan se olla sytytysvika, sehän on aika laaja käsite.
Kävin paikallisella korjaamolla (kuulemma ammattitaitoinen), heidän testerillä ei tullut tarkempaa analyysiä=> sytytys häiriöitä.
Olisiko niin että merkkikorjaamolla saadaan vikakoodista/lukijasta enemmän irti ??... ettei tavitsis alkaa ostaan osia kunnes se oikea tärppää
Kävin paikallisella korjaamolla (kuulemma ammattitaitoinen), heidän testerillä ei tullut tarkempaa analyysiä=> sytytys häiriöitä.
Olisiko niin että merkkikorjaamolla saadaan vikakoodista/lukijasta enemmän irti ??... ettei tavitsis alkaa ostaan osia kunnes se oikea tärppää
Ikävä kyllä,mutta tätä siellä "merkkilikkeessä" usein tehdään. Ensin luetaan vikakoodit. Ja sitten vaihdellaan osia,kunnes osuu oikeaan. Esim. imuvuoto saattaa antaa vikakoodia lambdoista. Ja ne yleensä sitten (turhaa) vaihdetaan. Sitten ihmetellään lisää. Ja asiakas maksaa. Osaava asentaja osaa myös tulkita ne koodit oikein. Ja merkkarilla tuo ei aina onnistu.Kruppe kirjoitti:ettei tavitsis alkaa ostaan osia kunnes se oikea tärppää
Yhden sylinterin sytytyshäiriön vikakoodi voi tulla vaikka imuvuodosta,puolasta,tulpasta yms. Jos syt.häröä tulee monesta sylintereistä voi vika olla vaikka bensan paineissa tai paineen katkoksissa yms. Vika voi löytyä vaikka viallisesta nokka-akselin asentotunnistin anturista.
Ilman kunnollisia vikakoodeja on arpominen kuitenkin turhaa. Vikakoodit vaikka Inpalla ulos,niin joku viisaampi osaisi sitten ehkä auttaa.
Noniin vikakoodi katsottu: 3 sylinterin puola. Puola vaihdettiin.
Toimii nyt paremmin, eli menee harvemmin röpötykselle, tai kylmä käynnistyksen jälkeen hakee hetken käyntiä piipahten hetkittäin röpötyksen puolella.
Vielä ei täysin kunnossa, Vikavalokin syttyi puolan vaihdon jälkeen uudelleen ajettuani muutaman reissun, ei vielä tutkittu.
- No mutta jäljillä tunnutaan olevan, kuten Wonderikin kommentissaan.. Taitaa olla syt. puolen juttuja.
Toimii nyt paremmin, eli menee harvemmin röpötykselle, tai kylmä käynnistyksen jälkeen hakee hetken käyntiä piipahten hetkittäin röpötyksen puolella.
Vielä ei täysin kunnossa, Vikavalokin syttyi puolan vaihdon jälkeen uudelleen ajettuani muutaman reissun, ei vielä tutkittu.
- No mutta jäljillä tunnutaan olevan, kuten Wonderikin kommentissaan.. Taitaa olla syt. puolen juttuja.
Ettei vaan vaihdettu väärän sylinterin puolaa? Eikös joku joskus sanonut, että nuo ei ihan täysin pitäisi paikkaansa, eli voisi olla toisenkin sylinterin puola kyseessä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sytytys katkoksia voi tulla myös viallisesta suuttimesta.Kruppe kirjoitti:Vikavalokin syttyi puolan vaihdon jälkeen uudelleen ajettuani muutaman reissun, ei vielä tutkittu.
- No mutta jäljillä tunnutaan olevan, kuten Wonderikin kommentissaan.. Taitaa olla syt. puolen juttuja.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Onkos tuo surullisen kuuluisa Valvetronic, taitaa olla. Jos kilsat lähestyy kahtasataa tuhatta, koko Valvetrronc mekasnismi lakaa olla kaput. Se sitten onkin vähemmän halpa projekti.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset