Ongelma

rauta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 12:24

Ongelma

Viesti Kirjoittaja rauta » 14 Joulu 2017, 12:33

Moro,

Eli tämä herja ilmestyi näytölle. Engine fault. Have the problem checked by the nearest BMW Service.
Viimeksi muokannut rauta, 19 Joulu 2017, 22:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3782
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja salmol » 14 Joulu 2017, 12:42

Aloita vikakoodin luvusta oikealla BMW-vikakoodin lukijalla. Todennäköisesti vaihteisto on temppuillut jo edellisellä omistajalla ja sen takia siihen on tehty öljynvaihto ja toivottu että auttaa. Näihin ei normaalisti vaihdeta koskaan öljyjä vaihteistoon, vaan vaihto tehdään lähinnä kun yritetään elvyttää lootaa. Voi hyvin olla että vaihteisto on rikki tai esim öljynvaihto on saanut "sakan" liikkeelle joka on sitten hajoittanut paikkoja.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

rauta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 12:24

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja rauta » 14 Joulu 2017, 12:47

Jep
Viimeksi muokannut rauta, 19 Joulu 2017, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3782
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja salmol » 14 Joulu 2017, 13:02

rauta kirjoitti:Näin teen! Kävi kanssa mielessä että voi olla jonkin sortin "sakkaa" liikkeellä. Autaisikohan asiaa jos vaihtaisi öljyt (sakan takia) vielä uudemman kerran vai onko arpapeliä?
En usko että paljoa auttaisi ja on se aika kallis operaatiokin. Jos kyseessä on sakka, niin se vahinko on mahdollisesti ehtinyt jo tapahtua. Mutta ei mennä asioiden edelle, vie ensin vikakoodien lukuun.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 607
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 14 Joulu 2017, 16:43

rauta kirjoitti:Näin teen! Kävi kanssa mielessä että voi olla jonkin sortin "sakkaa" liikkeellä. Autaisikohan asiaa jos vaihtaisi öljyt (sakan takia) vielä uudemman kerran vai onko arpapeliä?
Tuskin on kyse mistään"paska shokista". Kuten salmol kirjoitti,niin tuo ölynvaihto on ehkä tehty juuri laatikon toiminta häiriöiden "korjaamiseksi". Jos laatikkoon on laitettu vaihdon yhteydessä oikeat ölyt,niin varmuudeksi tsekkaisin öljymäärän (ohjeiden mukaisesti). Näissähän on ns.tyyppivika tuo laatikon johtosarjan läpiennin tiivistys. Eli siitä johtonipun läpiviennin kovettuneesta tiivisteestä saattaa laatikon öljyt päästä vuotelemaan. Tämä olisi pitänyt tarkastaa/uusia öljyjen vaihdossa. Kannattaa tsekata samalla kun öljymäärän tarkastaa. Tarvittaessa sitten vikakoodien lukaisu.

rauta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 12:24

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja rauta » 15 Joulu 2017, 22:04

Tilanteen päivitystä. Eli vikakoodit lukaistu.
Viimeksi muokannut rauta, 19 Joulu 2017, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 607
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 16 Joulu 2017, 10:29

Tuossa on varsinainen "Fatzerin sekalaiset". Ehkä vanhojakin koodeja. Nuo olisi pitänty nollata ja testiajon jälkeen tsekata uudelleen tuleeko laatikosta uusia koodeja. Tod.näköisesti jotain kuitenkin tulee.
Viimeksi muokannut Heguli31, 16 Joulu 2017, 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rauta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 12:24

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja rauta » 16 Joulu 2017, 10:52

Kaksi ylintä tuli takaisin. Eli 005087 ja 005088.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3782
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: Transmission fault, Possible reduction in acceleration. Have the problem checked by the nearest BMW Service.

Viesti Kirjoittaja salmol » 16 Joulu 2017, 11:25

rauta kirjoitti:Kaksi ylintä tuli takaisin. Eli 005087 ja 005088.
Tarkoittaisikohan nuo vaihdevalitsimen kepin asennon tunnistimia? Netistä löytyi tarina, jossa on ollut sama vika ja se korjaantui kepin mekaniikan vaihdolla. Toinen raportoi samasta viasta, mutta silloin joutui vaihtamaan vaihteiston mecatroniikan.

http://www.bmw-driver.net/forum/showthread.php?t=46960

Tällainen osa:

Kuva
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6