Etupään kolina f01 730d 2010
Olisiko täällä kenelläkään tietoa tai kokemusta mistä voisi johtua etupään terävä ja tiheä kopina. Ilmenee ajettaessa röpelöisellä pinnalla. Ääni paikannettu oikealle eteen. Auto tutkittu äskettäin kauttaaltaan korjaamolla ja väljiä ei löydy mistään. Alustan osia on vaihdettu "turhaankin". Iskarit täysin ehjät. Pohjamuovit ym tiukasti kiinni ja ehjät. Vikaa haettu myös katsastuskonttorilla kolmen kokeneen katsastajan toimesta, mutta tuloksetta.
Juu kaikki heitotkin ovat tervetulleita. On nimittäin niin ärsyttävää ääni muuten äärimmäisen hiljaiseen autoon. Vakaajien osat on ehjät. Dynamic Drivea ei ole. Hammastanko on poissuljettu, koska se on vaihdettu hieman vuotavana uuteen 09/2017... Tarkennuksena vielä että kopina kuuluu niin suoraan ajettaessa kuin kääntyessäkin jos siis sattuu olemaan röpelöpintaa ja nythän sitä röpelöjäätä on jokaisessa risteyksessä ainakin Keski-Suomessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Itsellä F25:ssa samanlaisen kolinan aiheutti ohjausvaihde. tuo sitten takuuseen (kampanjakin oli) vaihdettiin
Eikö tuossa aiemmassa viestissä lukenut,että sekin (hammastanko) oli vaihdettu 09/2017 uuteen.VolvostaBemariin kirjoitti:Itsellä F25:ssa samanlaisen kolinan aiheutti ohjausvaihde. tuo sitten takuuseen (kampanjakin oli) vaihdettiin
Samantyyppistä kolinaa mullakin F25:ssa, mutta kuskin puolella. Hammastankoa epäiltiin, se on vaihdettu kahteenkin kertaan, eikä kolina ole hävinnyt. Katsuri yritti löytää syytä, eikä löytänyt, samoin kuin Autokeskuksen korjaajakin Tampereella... Edelleen siis kolisee montuissa.
Vaihdetaanko iskarin yläpään laakerit aina iskareiden vaihdon yhteydessä?Pete-69 kirjoitti:Samantyyppistä kolinaa mullakin F25:ssa, mutta kuskin puolella. Hammastankoa epäiltiin, se on vaihdettu kahteenkin kertaan, eikä kolina ole hävinnyt. Katsuri yritti löytää syytä, eikä löytänyt, samoin kuin Autokeskuksen korjaajakin Tampereella... Edelleen siis kolisee montuissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Pitänee varmuudeksi tutkituttaa vielä nuo kumityynyt ja hammastangon pulttien kireys. Koiranluut on takuulla kunnossa, kuten myös reaktiotangot sunmuut niihin liittyvät. Kylmällä autolla tai kelillä ei ole vaikutusta ääneen.
Kiitokset vinkeistä!
Kiitokset vinkeistä!
antti87 kirjoitti:reaktiotangon etupään pultti löysällä/”pesä” kulunut väljäksi?
Koiranluut varmasti kunnossa?
Hammastangon pultit riittävän kireällä?
Moottorin kumityymyt?
Onko ääni kylmänä pahempi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ei, mutta melkein pitäisi = noidenkin laatu ei taida olla enää mitä ennen. Toisaalta: nuohan ei ole kovinkaan kalliitta komponentteja, ja iskarinvaihdon yhteydessä nuo vaihtuu ihan itsestään.salmol kirjoitti:Vaihdetaanko iskarin yläpään laakerit aina iskareiden vaihdon yhteydessä?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset