E87 118i N43 jakopäähuolia?

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
leposaurus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Helmi 2018, 11:48

Hellou. Potilaana e87 118i manuaali ja noin 158k mittarissa. Viimeaikoina harmaita hiuksia on aiheuttanut voimansiirtovikakoodi p13b4. Luettu halpis-bluetoothlukijalla. Mitä nyt tutkaillut niin ei juurikaan järkeviä diagnooseja netistä löytynyt. Lisäksi muutaman kerran vilauttanut koodia p0012-camshaft position - timing over-retarded. Auto toiminut muuten aikalailla normaalisti, ehkä viimeisen viikon-kahden aikana vaimea "siritys" kuulunut kierrosten mukana.

Kävin luetuttamassa koodit rk-huollossa tampereella, missä myöskin löytyi noita kampiakselin vikakoodeja ja nox-anturin vikoja. Öljynpainevalo syttynyt muutaman kerran lämpöisillä keleillä pidemmän matkan jälkeen, kerran myös noin kuukausi sitten kylmänä käynnistyksessä. Valo sammui, niin kuin aikaisemminkin, käynnistettäessä auto uudelleen. Huollossa tutkivat öljynpaineita ja selvisi että koodi on tullut liian korkeasta paineesta. Lisäksi lämpöisenä öljynpainelukema livenä oli noin 3000 (yksikköä?), joka ilmeisesti melkein tuplat yli normaalin. Ketjua tarkasteltiin samalla ja kyllä siellä kuulemma löysää on, eli henkisesti on jo varauduttu ketjun ja ohjainten vaihtoon. Puhetta oli samalla myös että ei olisi pahitteeksi vaihtaa nuo vanoksen hammaspyörät (http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3189 osat 4 ja 5).

Lähinnä tässä nyt olisin kiinnostunut porukan mielipiteistä/kokemuksista: Riittääkö ketjun ja ohjainten uusiminen ja tietysti mahdollisen muovirojun poistaminen putkistoista vai onko todellakin näin että nuo hammaspyörät pitäisi samalla vaihtaa? Nuo ovat kuitenkin sen noin 400e/kpl. Alustava tarjous koko hommalle oli noin 1500e, pelkkä ketju ja ohjurit "reilusti alle tonnin". Samalla sinne voisi toki laittaa sitten uuden öljynpaineanturin (joka on jo hankittuna viime syksyltä). Siellä on kuulemma lisäksi joku öljynpaineen solenoidi, joka saattaa myös aiheuttaa tuon kovan öljynpainelukeman?

-Juuso
TheD
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Maalis 2018, 18:24

Hei!
Minulla täysin sama ongelma autossani. Kiinnostaisi tietää auttoiko tehdyt huollot, ja mitä autosta siis korjattiin?
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Itellä oli toi ajankohtaista just jokin aika sitten ja samaisella korjaamolla RK-cityhuollossa käytin. Sillä erolla tosin, ettei öljynpaineet huitonu korkeella. Oli vain ketju löystynyt sekä lisäks parit paineanturit ja vanossolenoidit meni vaihtoon.
viewtopic.php?f=13&t=12064
leposaurus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Helmi 2018, 11:48

Tere! Juu auto kävi rk-huollolla ja ketju ohjaimineen meni vaihtoon. Vanosrullia ei vaihdettu, hyvässä kunnossa kuulemma olivat. Samalla öljynpaineanturi ja -solenoidi vaihdettiin, vanoksen solenoidit tyydyttiin putsailemaan eikä ainakaan vielä ole carlyn kautta luettaessa antanut vikakoodeja. Ja öljypohja tuosta tosiaan irrotettiin, sen verran palasina oli jo ohjaimet. Kaikkineen semmoinen 1200e tuli kustannuksia, autolla ajettu nyt rempan jälkeen noin 2000 km ilman ongelmia (koputtaa puuta).

-Juuso
Vastaa Viestiin