Kuvaus: Tasakaasulla ajaessa auto nyki pari kertaa ikäänkuin ei olisi saanut bensaa tai olisi ollut sytytyshäiriö. Samalla on joka kerta syttynyt luistoneston merkkivalo ja luistonesto on kytkeytynyt pois päältä.
Tämän jälkeen kone on käynyt jotenkin "tukkoisesti" eikä starttaa kovin hyvin, jos sammuttaa auton. Tilanne on kyllä tätä päivää lukuunottamatta nollaantunut eli luistonesto on palannut käyttöön ja häiriö käynnistä on hävinnyt. Tänään ei enää nollannut tilannetta vaikka käynnistelin autoa muutamankin kerran.
Vaihdoin eilen ylemmän imuputken, mutta oire ilmeni jo aikaisemmin. Vikakoodeja en ole vielä pystynyt lukemaan.
Kampiakselin asennontunnistin? Nokka-akselin asennontunnistimet? Onko kellään vastaavia oireita ollut? Bensansuodatin? Mutta miten luistonesto liittyy asiaan?
EDIT: Kävin äsken pienen tauon jälkeen käynnistämässä auton. Luistonesto oli normaalisti päällä ja lähti nätisti käyntiin. Tarkistin, että imuletku oli kunnolla paikallaan (keskikohta taitaa olla se kriittisin kohta) ja huomasin, että keskikohdan pieni alaspäin suuntautuva suulake oli ehkä toisesta reunasta hieman ylempänä kuin toisesta. Kävin ohjaamossa ja moottorin vikavalo syttyi. Sammutin auton ja odotin hetken. Käynnistin ja vikavalo poistui samantien, mikä on aika outoa. Yleensä se poistuu muutamien starttausten jälkeen. Sain painettua imuputkea paremmin paikalleen ja nyt näyttäisi että keskikohdan suulakekin olisi aivan pohjassa.
e39 vm.2001 outo nykiminen ja luistonesto poistuu päältä VIKA KORJATTU
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 03 Huhti 2012, 08:41
- Auto: BMW 520i e39 Touring 2001
- Paikkakunta: Virrat
Kävin ajelemassa asioilla ja kotiin tullessa teki saman uudestaan. Kotona huomasin parkkipaikalla, että avaimen käyttäminen pois virtalukosta nollaa ongelman. Kaikki toimii sen jälkeen normaalisti kun starttaa. Mitä ihmettä?