Moro! Aamulla auto herjasi charge battery. Menin paikalliseen korjaamoon jossa laitettiin uusi akku kun testeri kertoi vanhan olevan huono. Asentaja vaihtoi akun ja nollasi vanhat tiedot jne... nyt auto ei ilmeisesti ymmärrä uutta akkua kun edelleen huutaa tyhjää akkua .Details
mBattery
OK
Increased battery discharge when stationary
Electrical consumers were temporarily switched off.
auto f01 2009. Mikähän mahtaa olla vikana? Akuksi laitettiin Bosch agm 95a.
Akun vaihto ongelmia.
Akun vaihto pitää ilmoittaa testerillä autolle. Ja mikäli kapasiteetti muuttuu,tarvii uusi akku myös koodata autoon (eli autolle ilmoitetaan uuden akun kapasiteetti). Ja mikäli akku "laatu" muuttuu esim. lyijyakusta AGM-akuksi,niin tämäkin tieto on koodattava autoon. Tehtiinkö vaihtotyön ohella KAIKKI vaadittavat näpläykset testerillä ja tehtiinkö ne oikein?
Myös uusi akku pitäisi olla "täyteen" ladattuna ettei ilmoituksia sen varauksesta tule. Itse lataisin akun ensin ihan täyteen tai ajaisin pidemmän lenki,että akku olisi täydessä latingissa. Silloin noita herjoja ei saisi enää tulla,jos hommat on oikein tehty akkua vaihdettaessa.
PS. Onhan auton lataus kunnossa?
Myös uusi akku pitäisi olla "täyteen" ladattuna ettei ilmoituksia sen varauksesta tule. Itse lataisin akun ensin ihan täyteen tai ajaisin pidemmän lenki,että akku olisi täydessä latingissa. Silloin noita herjoja ei saisi enää tulla,jos hommat on oikein tehty akkua vaihdettaessa.
PS. Onhan auton lataus kunnossa?
F sarjaan ei ilmeisesti enää pysty kertomaan akun tietoja ... jollei bmw: llä tee jotain isoa päivitystä. Laittoivat vastaavan uuden akun kun vanha oli ja nollasivat tiedot vanhasta akusta. Lataus on ok. Nyt laitoin laturiin kiinni ja aamulla testeriin tutkimaan lisää...
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tarkoitat varmaan, että tuo liike ei pystynyt muuttamaan akun tietoja. Tokihan F- sarjalaisiin pystyy koodaamaan uuden akun BMW:n työkaluilla.F01 kirjoitti: ↑20 Helmi 2018, 16:08 F sarjaan ei ilmeisesti enää pysty kertomaan akun tietoja ... jollei bmw: llä tee jotain isoa päivitystä. Laittoivat vastaavan uuden akun kun vanha oli ja nollasivat tiedot vanhasta akusta. Lataus on ok. Nyt laitoin laturiin kiinni ja aamulla testeriin tutkimaan lisää...
Uusi akku tosiaan voi olla tyhjä, tosin ammattitaitoinen liike lataa aina uuden akun täyteen ennen sen asentamista autoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tarkoitat varmaan, että tuo liike ei pystynyt muuttamaan akun tietoja. Tokihan F- sarjalaisiin pystyy koodaamaan uuden akun BMW:n työkaluilla.
Uusi akku tosiaan voi olla tyhjä, tosin ammattitaitoinen liike lataa aina uuden akun täyteen ennen sen asentamista autoon.
[/quote]
Juuri näin. Asentaja oli juuri käynyt kurssilla koskien näitä bemmien akunvaihtoja. Mun ongelma jatkuu... charge battery teksti ilmestyy näytölle., vaikka oli yön laturissa. Vaihtavat vielä nyt iltapäivällä toisen uuden akun... mut jos vika ei poistu on varmasti mentävä marmorille. Ko korjaamon testereillä ei pysty enempää tekemään. Tai sit tässä on samat akku ongelmat kun lukuisissa f10 ja f11 malleissa. Niihin ei ilmeisesti ole löytynyt korjausta ...
Uusi akku tosiaan voi olla tyhjä, tosin ammattitaitoinen liike lataa aina uuden akun täyteen ennen sen asentamista autoon.
[/quote]
Juuri näin. Asentaja oli juuri käynyt kurssilla koskien näitä bemmien akunvaihtoja. Mun ongelma jatkuu... charge battery teksti ilmestyy näytölle., vaikka oli yön laturissa. Vaihtavat vielä nyt iltapäivällä toisen uuden akun... mut jos vika ei poistu on varmasti mentävä marmorille. Ko korjaamon testereillä ei pysty enempää tekemään. Tai sit tässä on samat akku ongelmat kun lukuisissa f10 ja f11 malleissa. Niihin ei ilmeisesti ole löytynyt korjausta ...
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Kyllä tässä nyt on kyseessä vain se että tuolla korjaamolla on väärät työkalut käytössä. Missäpäin Suomea olet? Voidaan neuvoa paikka missä homma tapahtuu eikä meinaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
No jos noin on ni mielelläni otan neuvoja vastaan. Uusimaa Lohja.
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Tammi 2017, 13:16
- Auto: F01 730dA, 2009
- Paikkakunta: Rauma
Ei sulla sattumoisin ole Comfort Access toimintoa? Itsellä samanikäisessä autossa oli kuskin puolelta molemmat kahvat tiltissä, mikä aiheutti samaa herjaa alkuun ja sitten myöhemmin hieman isompaa kun poltti sulakkeen.
viewtopic.php?f=13&t=9095
viewtopic.php?f=13&t=11313&p=103896&hil ... ess#p99222
viewtopic.php?f=13&t=9095
viewtopic.php?f=13&t=11313&p=103896&hil ... ess#p99222
ex: E65 745iA, E38 730iA, E34 520i
On siinä... lukot kyllä aukee kahvasta vetämällä, mutta ei mene lukkoon kuin avaimella. Toi "vika" on kyllä ollut siinä alusta asti... eikä herjaa mitään vikakoodeja niistä.hemmo202 kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 14:32 Ei sulla sattumoisin ole Comfort Access toimintoa? Itsellä samanikäisessä autossa oli kuskin puolelta molemmat kahvat tiltissä, mikä aiheutti samaa herjaa alkuun ja sitten myöhemmin hieman isompaa kun poltti sulakkeen.
viewtopic.php?f=13&t=9095
viewtopic.php?f=13&t=11313&p=103896&hil ... ess#p99222
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 31 Tammi 2017, 13:16
- Auto: F01 730dA, 2009
- Paikkakunta: Rauma
Todennäköisesti siis joku kahvoista (kuskin ovi) pitää auton hereillä. Itsellä oli juuri nuo kuskinpuolen kahvat joissa ei toiminut lukitus myöskään vain avaus onnistui. Hantin puolen kahvat toimivat kuten kuuluu. Satunnaisesti oli comfort access vikakoodeja muistissa, mutta sitten yhtenä aamuna poltti tosiaan tuon sulakkeen ja koko auto tilttiin...F01 kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 14:58On siinä... lukot kyllä aukee kahvasta vetämällä, mutta ei mene lukkoon kuin avaimella. Toi "vika" on kyllä ollut siinä alusta asti... eikä herjaa mitään vikakoodeja niistä.hemmo202 kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 14:32 Ei sulla sattumoisin ole Comfort Access toimintoa? Itsellä samanikäisessä autossa oli kuskin puolelta molemmat kahvat tiltissä, mikä aiheutti samaa herjaa alkuun ja sitten myöhemmin hieman isompaa kun poltti sulakkeen.
viewtopic.php?f=13&t=9095
viewtopic.php?f=13&t=11313&p=103896&hil ... ess#p99222
ex: E65 745iA, E38 730iA, E34 520i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Comfort access kahvoista ja akusta myös sama kokemus. Molemmat etuovien kahvat kiukuttelivat ja toimivat satunnaisesti. Aiheutti sen ettei auto nukahda kun skannaa koko ajan avainta. Skannauksesta ei tosin jää jälkeä (ainakaan en itse löytänyt). Mutta kahva luulee siis että joku pitää siitä kiinni vaikkei näin ole. Homma korjaantui etuovien kahvat vaihtamalla. ISTA näytti kyllä sähköherjaa noista kahvoista. Akkua ei vaihdettu koskaan ja kunnes kahvat vaihdettiin niin latasin autoa säännöllisesti joka toinen viikko kovalla palkkasella.
Jokin aika sitten piiputti jälleen toinen takaoven kahva mutta se hajosi niin nopeasti kokonaan toimintakelvottomaksi että aukkuherja ratkesi sillä. Ovenkahvan saa 5 minuutissa irti autosta ja meinasin tylysti katkaista 4-pinnisen liittimen virtajohdon niin homma olisi ollut hoidettu. En nimittäin komfort kahvaa takaovissa tarvitse kun käden ojentamalla ylettyy etukahvasta lukot avaamaan. Ja saikkoo 300 euroa maksaa kahvasta (kandee siis tilata leebmannilta ja vaihtaa itse).
-p
Jokin aika sitten piiputti jälleen toinen takaoven kahva mutta se hajosi niin nopeasti kokonaan toimintakelvottomaksi että aukkuherja ratkesi sillä. Ovenkahvan saa 5 minuutissa irti autosta ja meinasin tylysti katkaista 4-pinnisen liittimen virtajohdon niin homma olisi ollut hoidettu. En nimittäin komfort kahvaa takaovissa tarvitse kun käden ojentamalla ylettyy etukahvasta lukot avaamaan. Ja saikkoo 300 euroa maksaa kahvasta (kandee siis tilata leebmannilta ja vaihtaa itse).
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Ok , ymmärrän et viallinen kahva voi purkaa akkua. Mut ajoin juuri reilu 100 km lenkin ja kun sammutin auton niin huutaa edelleen charge battery. Lataus oli ajon aikana 14,5-14.8v . Uudelleen starttaus ni pyytää ajamaan extra lenkin tai lataamaan akkua.
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
On.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
No nyt vaihtoivat toisen uuden akun joka oli ladattu täyteen. Niin nyt tuntuu toimivan... Tai ei ainakaan vielä herjannut mitään. Mut jos jatkossa vielä herjaa ni pitää sit löytää joku toinen korjaamo jolla on paremmat testerit jne. Suosituksia otetaan vastaan Uudenmaan alueelta.
Nykyinen f01 730d .
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Osa vanhoista. E60 3.0d .e90 320d M-Sport.
Audi a6 3.0 tdi guottro, vw sirocco 2.0 tfsi.
Audi a4 2.0tdi guottro.
Vanhemmissa E-sarjalaisissa vika "korjaantui" tuon älykaapelin irroittamisella. Sitten vaan harkintaan poistaako kaapelin kokonaan (koodauksineen),vai laittaako uuden IBS:n.
Itse topiikin aloittajana kyllä veisin auton vikakoodien lukuun ja akun koodaukseen jollekkin Bemari harrastajalle tai pajalle,jolta löytyy Bmw osaamista ja riittävä Bmw diaknostiikka. Tulisi ainakin edes tuo uusi akku varmasti oikein ilmoitettua tuohon autoon.
Viimeksi muokannut Heguli31, 22 Helmi 2018, 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.