F20 tullut nyt ilmojen kylmetessä uusi herja jota en huonolla Lontoollani oikein ymmärtänyt:
Coolant level
-Engine coolant level too low.
-Top up the coolant at the earliest opportunity, see Owner's Handbook
-Risk of engine damage
-Attention: risk of scalding.
Ilmeisesti varoitus moottorin vaurioitumisesta, mutta mikä tässä on ongelmana ja mitä asialle pitäisi tehdä? Vinkistä kiitollinen!
Lämpötilavaroitus?
Kannattaa käyttää vaikka google kääntäjää apuna (translate.google.com). Se kääntää tuon sinun tekstin näin:
Jäähdytysnesteen taso
- Moottorin jäähdytysnesteen määrä on liian alhainen.
-Pyytä jäähdytysnestettä mahdollisimman aikaisin, ks. Omistajan käsikirja
- Moottorivaurion vaara
-Tarkoitus: ruiskutuksen vaara.
Jäähdytysnesteen taso
- Moottorin jäähdytysnesteen määrä on liian alhainen.
-Pyytä jäähdytysnestettä mahdollisimman aikaisin, ks. Omistajan käsikirja
- Moottorivaurion vaara
-Tarkoitus: ruiskutuksen vaara.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Lisäämisen jälkeen kannattaa tarkkailla jäähdytysnesteen tasoa. Jos se jatkaa katoamistaan eikä kukaan käy sitä pellin alta nyysimästä, se vuotaa jonnekin minne sen ei pitäisi vuotaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
Vanha aihe, mutta alkanut nyt meikäläiselläkin tota herjaamaan. Mitäs tonne voi laittaa? Tiedän, että jäähdytysnestettä , mutta onko väliä minkälaista? Jotain tiettyä vai ei väliä, kunhan samaa tavaraa?
Valittaa siis ekalla käynnistyksellä. Sammutuksen jälkeen ei tule herjaa enää...kunnes taas seuraavana päivänä ekalla käynnistyksellä ja sitä rataa.
Takuuta jäljellä, joten olisiko syytä käydä näyttämässä marmorilla?
Valittaa siis ekalla käynnistyksellä. Sammutuksen jälkeen ei tule herjaa enää...kunnes taas seuraavana päivänä ekalla käynnistyksellä ja sitä rataa.
Takuuta jäljellä, joten olisiko syytä käydä näyttämässä marmorilla?
Ehdottomasti marmorille. Vaihtoehdot tuon aineen häviämiselle ovat kaikki huonoja, esim. lohko halki, EGR, jne.TTE kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 08:13 Vanha aihe, mutta alkanut nyt meikäläiselläkin tota herjaamaan. Mitäs tonne voi laittaa? Tiedän, että jäähdytysnestettä , mutta onko väliä minkälaista? Jotain tiettyä vai ei väliä, kunhan samaa tavaraa?
Valittaa siis ekalla käynnistyksellä. Sammutuksen jälkeen ei tule herjaa enää...kunnes taas seuraavana päivänä ekalla käynnistyksellä ja sitä rataa.
Takuuta jäljellä, joten olisiko syytä käydä näyttämässä marmorilla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
Laitoin marmorille häiriöilmoituksen ja vastasivat ilahduttavan nopeasti, ehkä aihekin sitä vaati. Pyysi ensin itse tarkistamaan onko neste missä merkissä. No eikun korkki auki ja ihmettelemään. Sitä vaan, että mitä tuolta pitäisi tarkistella? Jos nesteen pitäisi olla max merkissä, niin ei ollut todellakaan, ei edes min. kohdassa. Vai onko edes oikea tapa tsekata? Pitääkö olla autossa virta päällä vai miten?
Anyways, kun en tullut tarkistuksesta hullua hurskaammaksi, niin kiersin korkin kiinni ja starttasin auton, härö hävisi! WHAAAT? Eikä ole sen koomin näkynyt. Jep jep, on nää kummia vehkeitä...voiko tohon nyt sitten luottaa?
Anyways, kun en tullut tarkistuksesta hullua hurskaammaksi, niin kiersin korkin kiinni ja starttasin auton, härö hävisi! WHAAAT? Eikä ole sen koomin näkynyt. Jep jep, on nää kummia vehkeitä...voiko tohon nyt sitten luottaa?
Jäähdytysnesteen pinta kuuluu olla min ja max-merkkien välissä, moottorin ollessa kylmänä. Kovin paljon pinta ei nouse siitä lämpimänäkään, mutta juuri sen verran voi tehdä eroa että korkkia avatessa vapautuva paine saa nestepinnan nousemaan ja merkkivalo sammuu. Moottorin tai virran päälläolo ei vaikuta.
Lisää nestettä max-merkkiin asti, varmista ohjekirjasta oikea jäähdytysnestelaatu, väärää laatua ei saa laittaa. Ehjästä autosta jäähdytysneste ei tietenkään katoa, vie korjaamolle kun kyllästyt lisäilemään nestettä.
Lisää nestettä max-merkkiin asti, varmista ohjekirjasta oikea jäähdytysnestelaatu, väärää laatua ei saa laittaa. Ehjästä autosta jäähdytysneste ei tietenkään katoa, vie korjaamolle kun kyllästyt lisäilemään nestettä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Pinnan pitäisi tosiaan merkkien väliin osua kylmänäkin. Pintaa ylöspäin oikealla nesteellä (tai hätätilassa vedellä) ja kuten aiemmin totesin, pinta tarkkailuun - kyseessä on suljettu kierto, joten jos sitä häviää, se päätyy jonnekin minne et sitä halua. Lonkalta veikkaan, että F1x 530d tapauksessa (profiilisi auto) neste katoaa EGR:n jäähdyttimen kautta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
No niin, nyt käyty marmorilla ja egr-jäähdytinhän siellä vuotaa, vaivaiset 2 litraa oli vajaa. Meinaavat jotenkin paikata sen, kunnes tarvittava osa on saatavilla. Nyt ajelen sitten jäähdytinneste pänikkä takaloosterissa...
Kiitos vielä vastanneille.
Kiitos vielä vastanneille.