M57N2 huohottaa öljyä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Elikkäs kysytään täältäkin vielä ennen purkuun laittamista elikkäs olisi ongelma 530xd -08 M57N2 koneen kanssa, kun on ruvennut huohottamaan öljyä aivan älyttömästä imupuolelle aina kiihdyttäessä että joutuneen lisäillä noin 2000km välein öljyä. Huohotin kotelo vaihdettu ja moottoriin tehty perusteellinen huuhtelu jos olisi männän renkaat jumittunut, mutta tuloksetta ja olen myös paksumpia öljyjä kokeillut, kun dpf on poistettu. eli mistä lähti vielä vikaa etsimään ja jos koneen joutuu purkaamaan niin auto lähtee purkuun, kun ei itseltä löydy tallia vaan joutuu ulkosalla tehdä kaikki ja aikaa on vain rajallisesti viikossa, kun tuppaa nuo lapset viedä ainoat "vapaa ajat"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jos tukkeutunut huohotinjärjestelmä on poissuljettu vaihtoehto, muutahan tuonne ei jää kjuin männänrenkaat.
Sinällään mielenkiintoista: noillahan ajelee keyesti + 600 tkm, ilman ongelmia, mikäs tuossa mättää.
Dpf poistettu = onko muutenkin viritetty?
Sinällään mielenkiintoista: noillahan ajelee keyesti + 600 tkm, ilman ongelmia, mikäs tuossa mättää.
Dpf poistettu = onko muutenkin viritetty?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
dpf poistettu ja ajettu celtic tuningin lastu sisään. Itsellä ei ole mitään käryä näistä bemarin huohotin järjestelmistä että miten voisi lähestyä tuota jos siellä olisi tukkeuma ja jos öljyntäyttökorkin aukaisee koneen ollessa päällä niin koneesta tulee valkoista savua ei hirveästi, mutta sen verran että näkee ja ei tunnu mitään imua tai hirveää puhallusta.
Tuleeko se öljy nyt oikeasti huohotuksesta vai turbolta ahtoilman mukaan? Noissa on llähtökohtaisesti huohotinkotelo tyhjä, mutta sinne voi lisätä vortex öljynerottimen, joka vanhemmissa oli jo valmiiksi. Poistettu DPF vähentää vastapainetta, joten turbon pakopuolen tiivistys voi vuotaa herkemmin ja huonosti tehty softa voi tuota vielä korostaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Siis öljy tulee huohottimelta eli pienestä putken pätkästä joka on heti ilmassamittarin jälkeen ennen turboa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Olen kyllä miettinyt tuota vortex erottimen laittoa mutta, kun tuossa ei sitä ole valmiina ja miettinyt ihan oilcatch caniakin, mutta haluan vain tietää että onko jotain ratkaisua ylimääräiselle öljyn imemiselle ettei tarvitse olla lisäilemässä öljyä vähän väliä koneeseen
Itse kokeilisin kyllä jollain hieman luotettavammalla softatekijällä ensin päivittää softan. Ei siitä vortex öljynerottimesta ainakaan haittaa ole. Jonkun verranhan sieltä huohotuksesta tulee öljyä toimivallakin koneella. Keruuastialla sais nyt ainakin varmuuden, että se öljyvajaus todella tulee huohotuksesta eikä turbolta. Minkä verran moottorilla kilsoja takana?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 22 Heinä 2016, 22:51
Autolla on ajettu noin 328 000kmClavurion kirjoitti: ↑07 Huhti 2018, 15:35 Itse kokeilisin kyllä jollain hieman luotettavammalla softatekijällä ensin päivittää softan. Ei siitä vortex öljynerottimesta ainakaan haittaa ole. Jonkun verranhan sieltä huohotuksesta tulee öljyä toimivallakin koneella. Keruuastialla sais nyt ainakin varmuuden, että se öljyvajaus todella tulee huohotuksesta eikä turbolta. Minkä verran moottorilla kilsoja takana?