Moottorin vikavalo palaa!
Lähetetty: 10 Huhti 2018, 20:00
Hei! Olen erittäin ummikko näissä huoltoon liittyvissä asioissa, joten ajattelin kysyä täältä neuvoa! Ongelma on 1 sarjan bemarin kanssa (118 bensiini, 2007)
Aluksi aamulla autoa käynnistäessä auto ei starttaa ollenkaan ja moottori valo syttyy (tälläinen kelta/musta valo). Auto saadaan käyntiin käyttämällä lisä virtaa, toisen auton akusta. Auto hytkyttää ajomatkan ajan huoltoon, mitä alhaisemmat kierrokset sitä enemmän auto hytkyttää.
Huollossa syyksi epäillään akkua tai laturia. Laturi testataan, että toimii mainiosti, joten akku vaihdetaan.
Seuraavaksi, kun akku on vaihdettu ilmestyy lisää oireita.. Auto käynnistyy sahaamalla (kuin mopoa käynnistäisi), ja moottori valo syttyy uudestaan, myös auto alkaa ujeltamaan kevyesti kuin olisi joku ylimääräinen ilmastointi päällä. Ajan uudestaan huoltoon, toisessa huollossa sanotaan, että avain antaa jonkun vika koodin moottorista, mutta koodissa lukee, että ajoa saa jatkaa. Joten, koska auto kuitenkin käynnistyy varaan ajan ja jatkan ajoa kotiin.
Matkalla kotiin kaupan kautta auto käynnistyy taas normaalisti ja kaikki moottorin valot on sammunut. Kun käynnistän taas auton uudestaan alkaa taas sahavaa startti ja hiljainen ujellus, ei kuitenkaan hytkytä.
Seuraavana päivänä aamulla ajan huoltoon ja auto käynnistyy taas normaalisti ja ilman moottorivaloa. Huollon pihassa taas sahaavasti.. Huolossa sanotaan, että antaa vikakoodin keulan anturista? Kuulema voisi aiheuttaa tälläistä? Vika siis voisi olla anturissa tai jossain anturin hihnassa? Varaan ajan huoltoon anturin vaihtoon (joka on muutamanpäivän päästä), ja auto käynnistyy taas normaalisti huollon pihassa ja ajan töihin. Töistä lähtiessä auto ei käynnisty sahaamalla vaan ei käynnisty ollenkaan! Saan taas akusta virtaa ja pääsen ajamaan töistä kotiin ja auto aluksi vähän hytkyttää lähtiessä.
Odotan huoltoa ja anturin vaihtoa, olisi toki mahtavaa jos joku osaisi avata hieman, että mikä tämä anturi on ja miten se voisi vaikuttaa autoon näin paljon.
Pahottelut ihan tosi pitkästä ja sekavasta viestistä, mutta jos jollain voisi olla mitään hajua mistä ihmeestä tässä voisi olla kyse niin otetaan tietoa vastaan! Samalla opin autostani lisää!
Aluksi aamulla autoa käynnistäessä auto ei starttaa ollenkaan ja moottori valo syttyy (tälläinen kelta/musta valo). Auto saadaan käyntiin käyttämällä lisä virtaa, toisen auton akusta. Auto hytkyttää ajomatkan ajan huoltoon, mitä alhaisemmat kierrokset sitä enemmän auto hytkyttää.
Huollossa syyksi epäillään akkua tai laturia. Laturi testataan, että toimii mainiosti, joten akku vaihdetaan.
Seuraavaksi, kun akku on vaihdettu ilmestyy lisää oireita.. Auto käynnistyy sahaamalla (kuin mopoa käynnistäisi), ja moottori valo syttyy uudestaan, myös auto alkaa ujeltamaan kevyesti kuin olisi joku ylimääräinen ilmastointi päällä. Ajan uudestaan huoltoon, toisessa huollossa sanotaan, että avain antaa jonkun vika koodin moottorista, mutta koodissa lukee, että ajoa saa jatkaa. Joten, koska auto kuitenkin käynnistyy varaan ajan ja jatkan ajoa kotiin.
Matkalla kotiin kaupan kautta auto käynnistyy taas normaalisti ja kaikki moottorin valot on sammunut. Kun käynnistän taas auton uudestaan alkaa taas sahavaa startti ja hiljainen ujellus, ei kuitenkaan hytkytä.
Seuraavana päivänä aamulla ajan huoltoon ja auto käynnistyy taas normaalisti ja ilman moottorivaloa. Huollon pihassa taas sahaavasti.. Huolossa sanotaan, että antaa vikakoodin keulan anturista? Kuulema voisi aiheuttaa tälläistä? Vika siis voisi olla anturissa tai jossain anturin hihnassa? Varaan ajan huoltoon anturin vaihtoon (joka on muutamanpäivän päästä), ja auto käynnistyy taas normaalisti huollon pihassa ja ajan töihin. Töistä lähtiessä auto ei käynnisty sahaamalla vaan ei käynnisty ollenkaan! Saan taas akusta virtaa ja pääsen ajamaan töistä kotiin ja auto aluksi vähän hytkyttää lähtiessä.
Odotan huoltoa ja anturin vaihtoa, olisi toki mahtavaa jos joku osaisi avata hieman, että mikä tämä anturi on ja miten se voisi vaikuttaa autoon näin paljon.
Pahottelut ihan tosi pitkästä ja sekavasta viestistä, mutta jos jollain voisi olla mitään hajua mistä ihmeestä tässä voisi olla kyse niin otetaan tietoa vastaan! Samalla opin autostani lisää!