Tankki ei tullut täyteen

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Kyseessä ei mikään suuren suuri vika eikä järkyttävä ongelmakaan, mutta eilen kun kävin tankilla, niin auto huoli "vain" 63l polttoainetta ja tiesin heti, että tankki ei tullut täyteen. Näin on käynyt kaksi kertaa ja molemmat kerrat Shellillä. Tosin eri asemilla. Eli en tiedä onko syy Shellin naftapumpussa vai autossa. Onko kellään hyviä arvauksia tai jopa "tiatoo"?
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

No mitään tietoa ei ole ja syytäkään en tuohon keksi, mutta se naftapumppu toimii silleen, että siinä pistoolissa on tavallaan kaksi putkea. Tai oikeastaan siinä yhdessä putkessa on kaksi reikää. Toisesta putkesta (reijästä) tulee se itse polttoaine ulos kun liipasinta painetaan ja toinen on siinä saman putken seinämässä semmoinen parin millin kokoinen reikä.

Kun tuo pienempi reikä tukkeutuu (eli kun pistoolin pää osuu polttoaineeseen) niin liipasin laukaistaan pois päältä.

Joskus kuulin radiosta, kun joku nesteen edustaja oli haastattelussa, että näin talvisaikaan noissa voi olla toimintahäiriöitä, kun se polttoaineesta nouseva höyry jotenkin tiivistyy siihen pienempään aukkoon, jolloin liipasin laukeaa pois päältä.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Jep, huoltoasemien pumput saattavat reistailla talvipakkasilla, mutta tää mun homma ei voi johtua siitä, sillä täällä about +10 astetta. Itse asiassa eilen kävi niin, että pistooli ei katkaissut naftan syöttöä sillä tavalla äkisti vaan syöttö ikään kuin hidastui lopussa ja sitten pistoooli "naksahti". Kai meikä imaisi V-power säiliön viimeiset sakkalitrat tankkiinsa :w00t: No ei kai sentään...
Vastaa Viestiin