Satunnainen cruise control failure F31 KORJATTU

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Ville Skogström
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2018, 22:33
Auto: BMW 320 e46

Noniin.. eli vm 2013 f31 ilmottaa satunnaisesti cruise control failure ilmoitusta 10-15 sekunnin ajan ja sitten poistuu ja kaikki toimii niinkuin pitää.. jostain luin että tämmöinen kuin switch steering column? Onko kellään kyseistä ongelmaa?
Viimeksi muokannut Ville Skogström, 06 Heinä 2018, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Onko kyseessä aktiivi vakkari? Jos on,niin paskainen tutkan pinta voi aiheuttaa samaa häröä.
Ville Skogström
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2018, 22:33
Auto: BMW 320 e46

Ei ole aktiivista vaan joku ihan perus 😣
akkipaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014
Paikkakunta: Tampere

Minkälaisessa tilanteessa tuo tulee? Minulla oli edellisessä sellaista ongelmaa, että mutkaisilla osuuksilla pudotti (aktiivi)vakkarin pois päältä, virheilmoituksen kera, mutta se piti sitten itse aktivoida päälle. En oikein päässyt tuosta tarkemmin perille, ajattelin, että sillä voi olla jotain tekemistä pyörimisnopeuksien kanssa (olin vaihtanut alle uudet renkaat, mutta vain taakse). Olisiko auto luullut luistelevansa? Tämä siis F30/2016, nyt on samanlainen uudempi alla, mutten ole vielä päässyt samanlaisille teille kokeilemaan.
Ville Skogström
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2018, 22:33
Auto: BMW 320 e46

Jos ajan ilman että vakkari on päällä tai koskettu koko nappulaan niin auto ilmoittaa tuohon taululle tuon ” cruise control failure ” tekstin jonka jälkeen poistuu hetken kuluttua.. tämän jälkeen olen kokeillut aina että okei, toimiiko vakkari ja se menee päälle normaalisti.... mulla on kyllä alla vielä kitkat en tiedä voiko johtua siitä ?
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^kitkoista tai matalista paineista. Heitä ne kitkat äkkiä helvettiin ja lopeta toisten vaarantaminen laittamalla oikeat kesärenkaat alle.
Ville Skogström
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Huhti 2018, 22:33
Auto: BMW 320 e46

Antaa tämmöiset koodit

030410 - Multifunction Steering Wheel (MFL): Missing LIN Slave
D90C0D - LIN Master E: No communication
Jaakobbi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2018, 09:29
Auto: BMW F31 320i

Itselle on alkanut tulemaan samaa cruise control failurea. Mikä ongelman syy? Ja miten sait korjattua?
J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 16:00
Auto: F25 30D

Samaa ongelmaa löyty täältä. Teki tuon herjan normaalissa maantienopeudessa, ilman että vakkari päällä. Ilmoitus häipyi melkein heti perään. Autokeskuksessa lukivat vikakoodit tarkastuksessa, joillain löytyi koodeista herja ratista. Seurataan tilannetta siis... :dumb:
Jaakobbi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Syys 2018, 09:29
Auto: BMW F31 320i

Nyt reilut pari viikkoa ajelin ilman häiriötä. Heti kun ilmat kylmeni ja kilometrit väheni, niin alkoi failure valo vilkkua. Eli haiskahtaa joltain kosteudesta tai kylmyydestä johtuvasta kosketus viasta.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Tosi hyödyllistä laittaa otsikkoon että korjattu, muttei kerro miten :dumb:
J-P.P.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2015, 16:00
Auto: F25 30D

Vanha ketju, mutta toivon mukaan auttaa joitain muitakin, kenellä vastaava ongelma. Minulla alkoi myös kyseinen valitus, kuten aiemmista viesteistä voi lukea. Kyseinen viesti tuli noin viikon välein ja lopulta alkoi herjaamaan myös lim:iä sekä kaistavaroitinta. Vakionopeudensäädin ja lim eivät olet kytkettynä, kun herjasi tuosta näyttöön. Herja hävisi yhtä nopeasti, kun oli tullutkin. Auto merkkikorjaamolle ja vaihtoivat monitoimiratista painikkeet. Ei ole tullut kahteen kuukauteen mitään herjoja, joten auttoi siis. Ensiksi minullekin uskoteltiin tuota kosteusongelmaa, mutta se ei todellakaan ollut syynä.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

J-P.P. kirjoitti: 23 Tammi 2019, 23:57 Vanha ketju, mutta toivon mukaan auttaa joitain muitakin, kenellä vastaava ongelma. Minulla alkoi myös kyseinen valitus, kuten aiemmista viesteistä voi lukea. Kyseinen viesti tuli noin viikon välein ja lopulta alkoi herjaamaan myös lim:iä sekä kaistavaroitinta. Vakionopeudensäädin ja lim eivät olet kytkettynä, kun herjasi tuosta näyttöön. Herja hävisi yhtä nopeasti, kun oli tullutkin. Auto merkkikorjaamolle ja vaihtoivat monitoimiratista painikkeet. Ei ole tullut kahteen kuukauteen mitään herjoja, joten auttoi siis. Ensiksi minullekin uskoteltiin tuota kosteusongelmaa, mutta se ei todellakaan ollut syynä.
Tuostakin on tehtaan PUMA olemassa. Vika EI ole napit vaan johtosarjan liitin napeilta rattiakselin spiraalille.
Johdossa on on jotain ihmeellistä tahmaa/rasvaa tms, joka jotenkin valuu liittimeen ja aiheuttaa katkoksia liittimessä.
Halvin konsti on puhdistaa tuo liitin kunnolla. Airbagin irrotus F- sarjalaisissa voikin olla sitten ihan oma juttunsa...menisikin kuten juutuupiviteoissa :mad:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Leijona66
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Helmi 2019, 17:30

Kuinka järjestit korjauksen ja mitä kustansi?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Leijona66 kirjoitti: 11 Helmi 2019, 21:50 Kuinka järjestit korjauksen ja mitä kustansi?
Korjasin itse.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Pjotor_78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Marras 2021, 07:43
Auto: BMW 316 F-31

jaki kirjoitti: 24 Tammi 2019, 13:27
J-P.P. kirjoitti: 23 Tammi 2019, 23:57 Vanha ketju, mutta toivon mukaan auttaa joitain muitakin, kenellä vastaava ongelma. Minulla alkoi myös kyseinen valitus, kuten aiemmista viesteistä voi lukea. Kyseinen viesti tuli noin viikon välein ja lopulta alkoi herjaamaan myös lim:iä sekä kaistavaroitinta. Vakionopeudensäädin ja lim eivät olet kytkettynä, kun herjasi tuosta näyttöön. Herja hävisi yhtä nopeasti, kun oli tullutkin. Auto merkkikorjaamolle ja vaihtoivat monitoimiratista painikkeet. Ei ole tullut kahteen kuukauteen mitään herjoja, joten auttoi siis. Ensiksi minullekin uskoteltiin tuota kosteusongelmaa, mutta se ei todellakaan ollut syynä.
Tuostakin on tehtaan PUMA olemassa. Vika EI ole napit vaan johtosarjan liitin napeilta rattiakselin spiraalille.
Johdossa on on jotain ihmeellistä tahmaa/rasvaa tms, joka jotenkin valuu liittimeen ja aiheuttaa katkoksia liittimessä.
Halvin konsti on puhdistaa tuo liitin kunnolla. Airbagin irrotus F- sarjalaisissa voikin olla sitten ihan oma juttunsa...menisikin kuten juutuupiviteoissa :mad:
Mitä tuolla tehtaan PUMA oikein mahdetaan tarkoittaa? Minulle todettiin että ohjauspyörän kytkentäkeskus viallinen se uusittava. Kytkentäkeskus uusittuna 1020€. Ja jos johdoissa/liittimissä on jotain mikä pääsee valumaan ja viat aiheutuvat tästä on vika minusta BMW/maahantuojan selvitettävä ja korjattava ja kustannuksissa tultava vastaan myöskin.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Pjotor_78 kirjoitti: 10 Marras 2021, 09:44 Mitä tuolla tehtaan PUMA oikein mahdetaan tarkoittaa? Minulle todettiin että ohjauspyörän kytkentäkeskus viallinen se uusittava. Kytkentäkeskus uusittuna 1020€. Ja jos johdoissa/liittimissä on jotain mikä pääsee valumaan ja viat aiheutuvat tästä on vika minusta BMW/maahantuojan selvitettävä ja korjattava ja kustannuksissa tultava vastaan myöskin.
PUMA on tehtaan tiedote jostakin viasta.
Normaalisti vika merkkiliikkeessä korjataan, kuten joku edellä kirjoitti, vaihtamalla yksi johdonpätkä. Halvempaa on putsata johto ja liittimet elektroniikkasprayllä.
En usko, että kaapelissa nyt niin paljon tähmää on, että se koko viiksiyksikön sotkisi.
Voihan olla, että autossasi on joku muu vika, paha sanoa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Pjotor_78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Marras 2021, 07:43
Auto: BMW 316 F-31

Mulla taas on ollut koko ajan fiilis että mua yritetään kusettaa tän asian tiimoilta ja lypsää mahdollisimman paljon rahaa korjauksella johon vähempikin riittäisi. Aloitin keskustelun myös tällä kyseisellä aiheella ja yritän vähän saada tietoa onko tämä yleinenkin vika joka bemuja vaivaa...? Jos kyse valmistus teko virheestä luulisi maahantuojan/merkkiliikkeen nyt jotain tulevan vastaan hinnassa?
Pjotor_78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Marras 2021, 07:43
Auto: BMW 316 F-31

J-P.P. kirjoitti: 23 Tammi 2019, 23:57 Vanha ketju, mutta toivon mukaan auttaa joitain muitakin, kenellä vastaava ongelma. Minulla alkoi myös kyseinen valitus, kuten aiemmista viesteistä voi lukea. Kyseinen viesti tuli noin viikon välein ja lopulta alkoi herjaamaan myös lim:iä sekä kaistavaroitinta. Vakionopeudensäädin ja lim eivät olet kytkettynä, kun herjasi tuosta näyttöön. Herja hävisi yhtä nopeasti, kun oli tullutkin. Auto merkkikorjaamolle ja vaihtoivat monitoimiratista painikkeet. Ei ole tullut kahteen kuukauteen mitään herjoja, joten auttoi siis. Ensiksi minullekin uskoteltiin tuota kosteusongelmaa, mutta se ei todellakaan ollut syynä.
Mitähän tämä sinun monitoimiratin painikkeiden vaihto tuli sinulle maksamaan? Itsellä samoja ongelmia ja merkkiliikkeessä rupesivat ehdottelemaan ohjauspyörän kytkentäkeskuksen uusimista jolla olisi 1000e hintaa töineen...melko kallista ainakin minusta!
xxx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2022, 08:31

Onko kukaan siis saanu kyseistä vikaa oikeesti korjattua
Vastaa Viestiin