Satunnainen cruise control failure F31 KORJATTU

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Furior
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport

xxx kirjoitti: 18 Helmi 2022, 11:02 Onko kukaan siis saanu kyseistä vikaa oikeesti korjattua
Useammastakin onnistuneesta korjauksesta olen lukenut ja mm. itse olen tuon korjannut. Ei ole herjannut kertaakaan vakkarista (tai en ole ainakaan huomannut) rattinappien liittimen puhdistuksen jälkeen.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Furior kirjoitti: 18 Helmi 2022, 12:08 Useammastakin onnistuneesta korjauksesta olen lukenut ja mm. itse olen tuon korjannut. Ei ole herjannut kertaakaan vakkarista (tai en ole ainakaan huomannut) rattinappien liittimen puhdistuksen jälkeen.
Luulin, että tuo vika on vain F3x:ssä, mutta minulta F25:ssa lakkasi ratin lämmitys toimimasta. Putsasin liittimen ja taas mennään :mus: Selvästi kaapelissa jotain ihmeellistä tahmaa oli.
Eli tuota vikaa saattaa olla useammassakin mallissa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
xxx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2022, 08:31

Missä tuo liitin sijaitsee.
Miten pääsee käsiksi
Furior
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport

xxx kirjoitti: 22 Helmi 2022, 05:59 Missä tuo liitin sijaitsee.
Miten pääsee käsiksi
Ratin airbagin alla. Akku irti, airbag irti ja sit alkaakin näkymään.
xxx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2022, 08:31

Yksi huolto ukko tiesi tuosta sähköviasta ratissa.on vaihdellut noihin ratin taakse rinkulaa jossa viikset on kiinni.
Rinkulassa kuulemma se vika.
Osa maksaa n600e.
Tällä hetkellä ei saa mistään.
Vika ei muuten rajoitu vain vakkari napoihin vaan kaikkeen ratissa.
Airbac ym
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

xxx kirjoitti: 24 Helmi 2022, 17:48 Yksi huolto ukko tiesi tuosta sähköviasta ratissa.on vaihdellut noihin ratin taakse rinkulaa jossa viikset on kiinni.
Rinkulassa kuulemma se vika.
Osa maksaa n600e.
Tällä hetkellä ei saa mistään.
Vika ei muuten rajoitu vain vakkari napoihin vaan kaikkeen ratissa.
Airbac ym
Kahdesta F10:tä olen vaihtanut tuon rinkulan, tai itse asiassahan sitä itse rinkulaa ei edes saa varaosana, vaan pitää ostaa koko viiksimysteeri. Noissa oli sekä nappivikoja, että kauhea ratina (mekaaninen ääni), kun käänsi rattia. Vähän ajettuja oli molemmat.
Silti aloitttaisin liititmien puhdistuksella enen kuin tilaa mitään osia. Airbag:lle on oma liitin, muut menee yhden liittimen kautta = LIN bus, paitsi ratin lämmitys, jolle on oma liitin myös.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
xxx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2022, 08:31

Ihme ettei tuollaisesta liitin/rinkula viasta oo mitää takaisin kutsu juttuja.
xxx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Tammi 2022, 08:31

Selvitys

Slz yksikkö viallinen
Osa 61319351146
Koodattava osa 620
Furior
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport

No nyt sitten vika palasi, 1,5-2v on liittimien putsauksesta. Valitteli vakkarin vikaa (kuitenkin toimii), napit toimii, mutta ratin lämmitin ei toimi. Pitänee taas joku päivä koittaa putsailla uusiksi, jos vaikka alkaisi taas toimimaan.
Furior
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport

Furior kirjoitti: 08 Maalis 2022, 12:52 No nyt sitten vika palasi, 1,5-2v on liittimien putsauksesta. Valitteli vakkarin vikaa (kuitenkin toimii), napit toimii, mutta ratin lämmitin ei toimi. Pitänee taas joku päivä koittaa putsailla uusiksi, jos vaikka alkaisi taas toimimaan.
Käytin viiksipaketin pöydällä ja slip ringin liittimien rungoissa oli sellaista harmaantumaa huomattavissa, joka lähti pyyhkimällä pois, ei kuitenkaan mitään tahmaista. Pinneissä ei silmämääräisesti näkynyt mitään, mutta kevyesti niitä rapsuttelin varulta. Rattilämmittimen liittimen runko näytti maapinnin kohdalta aivan kuin lämmenneeltä, mutta pinnissä ei värimuutoksia tms., eikä siitä lähtevän piuhan liittimessä näkynyt mitään. En muista, että oliko tuo jo edellisellä avauskerralla tai irrotinko edes sitä liitintä. Mittasin, että kontakti on hyvä samalla kun pinniä heiluttelin ja slip ringiä pyöritin. Putsailin kaikki liittimet elektrospraylla ja laitoin palikat kiinni, jonka jälkeen ei herjoja ole näkynyt ja rattilämmitinkin toimii.

Nyt tuli huomattua, että ratista löytyy myös vibramoottori, vaikkei minulla kaistavahtia tms autossa ole. Ratin tarrasta löytyi kuitenkin auton VIN-koodi, joten tuskin sitä uusittu on koskaan. Liekö noissa lämmitetyissä rateissa aina moottorikin, kun sillehän ohjaus tulee saman ohjainlaitteen kautta, mitä lämmityksellekin.
Furior
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport

Varmaan alettava itsekin viiksipakettia etsimään. Oikeastaan koko kesän herjaillut säännöllisen epäsäännöllisesti tuota vikaa. Kerran en saanut vikakoodeja nollattua, kunnes käytin nappien liittimen irti. Liittimen irti käyttämisen jälkeen saattaa toimia parikin viikkoa, kunnes taas alkaa valittamaan. Napit toimii aina, lämmitystä en nyt kesällä ole edes testannutkaan.
Vastaa Viestiin