Tervehdys kaikille, nyt olisi kova tarve nikseille. Aloitetaan taustatiedoista: Autona E91 320d -06 M47 koneella, ajettu 270tkm. Starttaa muttei käynnisty, dieselpumppu ei käynnisty kun laittaa virrat päälle.
Vikakoodit luettu INPA:lla, sieltä tuli kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin ja rail-paineen vähyys. Sulakkeet käyty kaikki läpi ja on ehjiä.
Kampuran ja nokka-akselin tunnistimet vaihdettu BMW alkuperäisiin osiin, ei siis tarvike. Myös DDE rele vaihdettu ( sininen). Koitin käymään, ei lähde. Startti pyörii kyllä. Polttoaine pumppu toimii kun ottaa akulta suoraan virran pumpulle.
Vikakoodit luettiin uudestaan ja tulee seuraavanlainen: CAS engine start, starter problem.
Olisiko jollain tietoa/vastaavanlaista kipuilua ollut ja osaisi vinkata jonkun konstin millä tarkistaa/pois sulkea jonkun vian?
Kiitokset jo etukäteen!
E91 320d starttaa muttei käynnisty
Kuten edellä mainittu ajoneston synkka saatta olla hukkunut. Siksi ei salli ruiskutusta. INPA:lla tuo synkkaus ei välttämättä toimi, paremmin DIS:llä tai ISTA:lla.
Moottorin maadoituspiuha kannattaa tarkastaa myös tuohon tuoreeseen koodiin liittyen. Huonolla tuurilla tuo CAS:lta tuleva startin aktivointi (Terminal 50) käräyttää CAS:n sisältä siihen liittyvät komponentit huonon maakontaktin takia.
Moottorin maadoituspiuha kannattaa tarkastaa myös tuohon tuoreeseen koodiin liittyen. Huonolla tuurilla tuo CAS:lta tuleva startin aktivointi (Terminal 50) käräyttää CAS:n sisältä siihen liittyvät komponentit huonon maakontaktin takia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Synkkausta veikkaisin minäkin.
Eikös startissa nimittäin käy niin, että ensin avain ensin tunnistetaan kelvolliseksi avaimen koodin ja CAS:n välillä. Tästä päästään tässä tapauksessa läpi.
Kun sitten koittaa startata niin CAS aktivoi starttimoottorin ja toisaalta samalla lähettää satunnaiskoodatun starttiluvan DDE:lle. DDE vertaa koodia omaan vastaavaan ja jos täsmää vapauttaa polttoainesyötön. Jos koodi ei täsmää niin ei tosiaan anna polttoainetta.
-p
Eikös startissa nimittäin käy niin, että ensin avain ensin tunnistetaan kelvolliseksi avaimen koodin ja CAS:n välillä. Tästä päästään tässä tapauksessa läpi.
Kun sitten koittaa startata niin CAS aktivoi starttimoottorin ja toisaalta samalla lähettää satunnaiskoodatun starttiluvan DDE:lle. DDE vertaa koodia omaan vastaavaan ja jos täsmää vapauttaa polttoainesyötön. Jos koodi ei täsmää niin ei tosiaan anna polttoainetta.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Kiitos nopeista ja selkeistä vinkeistä!
Akku aivan uusi. Synkkaus tehty kahteen kertaan. Ei ollut vaikutusta. Ehkä tuo CAS on kärvähtänyt ja siksi ei synkkaus toiminut? Jos tilaan marmorilta uuden (388€) niin riittääkö että sen parittaa vain ECU:n kanssa vai tuleeko se erikseen vielä jotenkin koodata? Hämärästi muistaisin että tuo CAS on sellainen osa joka tulee BMW tehtaalta suoraan mun auton vinillä, eli ei sen puolesta tarvisi koodata niinkuin esimerkiksi purkuosana olevaa.
Maakaapelit tarkistin ja kaikki olivat kyllä ehjiä eikä suurempaa hapettumaa ollut havaittavissa.
Akku aivan uusi. Synkkaus tehty kahteen kertaan. Ei ollut vaikutusta. Ehkä tuo CAS on kärvähtänyt ja siksi ei synkkaus toiminut? Jos tilaan marmorilta uuden (388€) niin riittääkö että sen parittaa vain ECU:n kanssa vai tuleeko se erikseen vielä jotenkin koodata? Hämärästi muistaisin että tuo CAS on sellainen osa joka tulee BMW tehtaalta suoraan mun auton vinillä, eli ei sen puolesta tarvisi koodata niinkuin esimerkiksi purkuosana olevaa.
Maakaapelit tarkistin ja kaikki olivat kyllä ehjiä eikä suurempaa hapettumaa ollut havaittavissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
VAikka tulee autosi VIN:llä se pitää koodata. Tai, no, ainakin DDE pitää ISTA:lla opettaa, vaikka sekin tulee auton VIN:llä. Veikkaan, että CAS:lle sama juttu.Flyygeli kirjoitti: ↑07 Heinä 2018, 15:14 Kiitos nopeista ja selkeistä vinkeistä!
Akku aivan uusi. Synkkaus tehty kahteen kertaan. Ei ollut vaikutusta. Ehkä tuo CAS on kärvähtänyt ja siksi ei synkkaus toiminut? Jos tilaan marmorilta uuden (388€) niin riittääkö että sen parittaa vain ECU:n kanssa vai tuleeko se erikseen vielä jotenkin koodata? Hämärästi muistaisin että tuo CAS on sellainen osa joka tulee BMW tehtaalta suoraan mun auton vinillä, eli ei sen puolesta tarvisi koodata niinkuin esimerkiksi purkuosana olevaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset