BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Tuappi_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018, 12:35

BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tuappi_ » 23 Heinä 2018, 13:10

Auto on alkanut satunnaisesti sammuileen tyhjäkäynnilla.Ajotietokoneeseen tulee teksti ignition switched on.
Vika koodit on luettu carlyn ohjelmalla antoi nämä vika koodit.
Fuel temperature sensor signal 004001
Fuel temperature sensor plausibility 004ca7.
Eli viittaa polttoaineen lämpötila anturi vikaan?.Auto siis käy kun antaa kierroksia koneelle mutta tyhjä käyntiä ei jaksa käydä.
Välillä toimii ihan normaalisti tänäänkin aamulla kävi tyhjäkäyntiä.Onko muilla ollut samanlaista vikaa?Mistä päin konetta toi polttoaine anturi löytyy jos siinä on vika?
Kiitokset avusta jo etukäteen.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 23 Heinä 2018, 13:38

Ensin varmistaisin että auto saa virtaa riittävästi sähkölaitteille. "Ignition switched on" vihjaisi että virtalukko saattaa pätkiä. Tai akku voi olla huono, koska viimeksi vaihdettu? Sähkönkulku voi pätkiä liitoksistakin tietysti.

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d Sport, E46 330Ci avo
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja jaki » 23 Heinä 2018, 20:53

Koska N47 niin kyseessä on LCI malli, jossa ei ole perinteistä virtalukkoa.
Onko polttoainesuodatin milloin vaihdettu?
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

Tuappi_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018, 12:35

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tuappi_ » 23 Heinä 2018, 21:26

Wonderi kirjoitti:
23 Heinä 2018, 13:38
Ensin varmistaisin että auto saa virtaa riittävästi sähkölaitteille. "Ignition switched on" vihjaisi että virtalukko saattaa pätkiä. Tai akku voi olla huono, koska viimeksi vaihdettu? Sähkönkulku voi pätkiä liitoksistakin tietysti.
Kiitti vinkistä.Tuli mieleen että auto oli ajamatta 5 päivää kun olin reissussa ja sen jälkeen tuli tämä vika.
Kävin mittaamassa akun jännitteen noin tunti ajon jälkeen näytti 12.2v.Täytyy käydä vielä aamulla mittaamassa mitä näyttää.
Siinä tosiaan voi olla vika.Ei ole tietoo koska on akku vaihdettu.Ostin auton 4kk sitten liikkeestä.

Tuappi_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018, 12:35

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tuappi_ » 25 Heinä 2018, 13:58

Akku on kunnossa kävin testerillä kattoon.Polttoaine suodatin on vaihdettu 146tkm kohdalla nyt mittarissa 239tkm.Päivämäärää ei ole merkattu koska vaihdettu noin 3 vuotta sitten mitä pysty huolto vihkosta päätteleen.Ajoin tos noin puolen tunnin lenkin alkuunsa pelas ongelmitta.Loppu päässä alkoi taas oireilla eikä meinannu pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä.Taidan ottaa liikkeeseen yhteyttä saisko niiden piikkiin tän vian selvitettyä.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 829
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 25 Heinä 2018, 15:06

Polttoaineensuodattimen voi ainakin suosiolla vaihtaa, sehän on ihan yli-ikäinen.

Tuappi_
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Heinä 2018, 12:35

Re: BMW e61 n47 520D tyhjäkäynti ongelma.

Viesti Kirjoittaja Tuappi_ » 25 Heinä 2018, 22:14

Wonderi kirjoitti:
25 Heinä 2018, 15:06
Polttoaineensuodattimen voi ainakin suosiolla vaihtaa, sehän on ihan yli-ikäinen.
Joo meen huomenna vaihtaan sen.Ihmeen pitkä vaihto väli on tolla suodattimella.
Joka kolmannen öljyn vaihdon yhteydessä ja tälläkin ajettu longlife öljyillä 30tkm vaihto väli.
Itse en aja vaikka nytkin longlifet koneessa max 20tkm sitten vaihtoon.