Auto on X5 40d E70 vm 2013. Ajan kierrosluvulla n. 1200 vaihteesta riippumatta ja jyrinä kuuluu ja jopa tuntuu. Kun nostan kierroksia, jyrinä katoaa. Jos nakkaan N vaihteen päälle ja annan rullata, kierrokset ovat tyhjäkäynnillä ja silloin jyrisee. Kun painan kevyesti kaasua, jyrinä katoaa. Myös paikallaan ollessa moottorin käyntiääni on sellainen "kumea". Moottorintukityynyt äsken tutkittu ja ne ovat kuivat ja napakat.
On epäilty turbiinia, voisiko se olla syynä jyrinään.
Auto jyrisee
Siis jos vaihde N-asennossa jyrinää tuntuu, niin ei kai se turbiini voi olla? Voisiko olla joku pakoputkiston resonointi?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aiheeseen vähän liittyen. Olen huomannut että kylmällä kelillä tai ilman moottorin esilämmitystä auton (f11 20d) perästä kuuluu resonointia. Ääni kuuluu vain kun auto on paikoillaan ja vaihde D:llä. Lämpimänä/puolilämpimänä ei kuulu.
Voiko olla vain pakoputken kiinnikkeet huonossa kunnossa?
Moottorin tukikumeja ei ole tutkittu, autolla ajettu 140 tkm.
Voiko olla vain pakoputken kiinnikkeet huonossa kunnossa?
Moottorin tukikumeja ei ole tutkittu, autolla ajettu 140 tkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 07 Huhti 2019, 19:45
- Auto: BMW
Kumityynyt toimivat alipaineella. Jos ovat napakat, ei silti tarkoita sitä että toimivat oikein/kunnolla. Tarkista alipainelinjat apurungossa, ovatko kunnossa yms.Kalaharri kirjoitti: ↑30 Elo 2018, 11:58 Auto on X5 40d E70 vm 2013. Ajan kierrosluvulla n. 1200 vaihteesta riippumatta ja jyrinä kuuluu ja jopa tuntuu. Kun nostan kierroksia, jyrinä katoaa. Jos nakkaan N vaihteen päälle ja annan rullata, kierrokset ovat tyhjäkäynnillä ja silloin jyrisee. Kun painan kevyesti kaasua, jyrinä katoaa. Myös paikallaan ollessa moottorin käyntiääni on sellainen "kumea". Moottorintukityynyt äsken tutkittu ja ne ovat kuivat ja napakat.
On epäilty turbiinia, voisiko se olla syynä jyrinään.