Moi
Minulla on bmw e91 2010vm n43b20a moottorilla ja se on alkanut antaa vikakoodia P122F ja nyt on alkanut myös nykimään. Voi myös nykiminen olla korvien välissä. Moottorin vikavalo lähtee pois aina välillä itsestään ja silloin ku valo lähtee pois auto toimii normaalisti. Tänään kun tuli vikavalo sammutin auton lämpimänä ja annoin olla ihan kylmäksi asti ja kun käynnistin uudestaan joutui sahaamaan hetken ja lähti huonosti käyntiin. Miten alkaisin lähestymään tätä vikavaloa?
Bmw e91 P122F
Oon tuota viestiketjua kattellut mutta ei sieltä saa vastausta et miten sai sen vian korjattua et onko pieni remontti vai sit kunnolla tyhjäämään lompakkoa nox anturiin ja katalysaattoriin. Niin ja lisätäkseni autolla on ajettu 160tkm
Jatkan hetken vielä yksinpuhelua elikä tuossa on autodatalla luettuna se vikakoodi.. Että pitääkö vain uskoa et nox anturi on tullut tiensä päähän. Onko muita mahdollisia vikoja sitten olemassa? Ja jos tuolla nyt ajaa niin särkeekö muita osia moottorista?
Esim. tämä artikkeli kertoo tuosta aika seikkaperäisesti. Voi olla, että NOX-anturi on sökö ja sen yksinkertaisesti vaihtamalla, pääset eroon ilmoituksesta. Kuitenkin artikkeli kertoo että todennäköisemmin tuo kertoo jostain muusta taustalla olevasta ongelmasta, kuten esim. tulpan johtojen ongelmasta, misfire-ongelmasta, jne.
http://p122f.enginetroublecode.com/
Eli, voit varmaan aloittaa vaihtamalla tuon anturin, mutta todennäköisesti ongelma on jossain muualla ja vikakoodeja pitäisi katsoa ihan oikealla BMW-vikakoodilaitteella, tuo yleistesteri on antanut ehkä vain sinnepäin olevan arvauksen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kiitos!
Täytyy varata aika lähimmälle BMW merkkihuollolle saavat katsoa tarkan koodin tälle.. En viitsi alkaa "turhaan" vaihtamaan kallista nox anturia jollei vika olekkaan siinä. Eniten pelottaa jos on jakoketju venynyt.. Jos vika onkin yksinkertaisesti tulppien puolissa.. Tai suuttimet on antautunut
Täytyy varata aika lähimmälle BMW merkkihuollolle saavat katsoa tarkan koodin tälle.. En viitsi alkaa "turhaan" vaihtamaan kallista nox anturia jollei vika olekkaan siinä. Eniten pelottaa jos on jakoketju venynyt.. Jos vika onkin yksinkertaisesti tulppien puolissa.. Tai suuttimet on antautunut
NOX-anturi: https://www.autocodes.com/p122e_bmw.html
Eli ei muuttunut arvio siitä edellisestä vikakoodien lukemisesta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ohjelmoi tuo Nox systeemi pois käytöstä se on noissa varsin yleinen riesa ja kalliita osia saa olla vaihtelemassa vähän väliä. Ainakin Turbotec ja Lisäätehoa.fi osaavat tuon tehdä.
btcf.fi sivustolta kun haulla etsit niin löytyy juttua aiheesta. Kulutus pysyy samana kuin alkuperäinen (jos vertaa rikkinäiseen systeemiin niin laskee n. 1 l/100 km) ja käytön aikana (katsastuksessa) mitattaviin päästöihin ei vaikuta.