Minulla on 318 2litran diesel BMW, joka on vuosimallia 2008. Tällä hetkellä sillä on ajettu 203 000 km:ä. Kesällä vaihdettiin oikealle taakse ABS-anturi ja kehä. Tällä viikolla alkoi samat oireet uudestaan. Ajaessa vilkuttelee luistonestonvaloa ja heittää vakionopeuden säätimen pois päältä, kun ajelee kuoppaista tai epätasaista tietä. Onko kokemuksia, meneekö anturit kaikki kerralla, kohtuullisen lyhyellä aikavälillä?
Uusi vika on myös idriven ohjaimen nappula, joka näytäisi pitävän vain lämpimästä kelistä. Kylmässä tai kosteassa kelissä ei toimi. Onko miten hankala korjattava?
Autoon on jo laitettu 120 000 km:n kohdalla jakopää. Nyt kesällä korjattiin myös lisävesipumppu. Ohjainlukko lukittui hetkellisesti vuosi sitten, mutta siitä selvittiin kuittaamalla vikakoodi.
Kokemuksia myös kaipailen, onko ennakoitavissa muita korjauksia noilla kilometreillä ja tämän mallin ja ikäluokan autossa.
ABS-anturi ja idriven ohjain nappula
Vikakoodithan siitä pitää joka tapauksessa katsoa, niin näkee, mitä anturia herjaa. Antureiden lisäksi näissä on ongelmana vetereissa oleva lukukehä, joka ruostuessa ensin turpoaa ja voi alkaa vastaamaan suoraan anturiin. Eli vika voi olla myös samassa nurkassa, johon anturi jo vaihdettu.