Auto antoi ilmoituksen, että jäähdytinneste on vähentynyt ja pinta tosiaankin on alle minimimerkin. Pitäisi lähteä pitkälle ajomatkalle enkä viitsisi vajailla nesteillä paljoa ajella. Käykö täytteeksi mikä tahansa neste, joka täyttää bmw n600 69.0-luokituksen? Auto on f30 320i 2016
Tietenkin pitää mahdollisimman pian korjaamolla selvittää myös vailtumisen syy, mutta sitä ei nyt juuri tähän hätään pysty tekemään.
Jäähdytinneste vähentynyt- mitä tilalle?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Ei ollut Motonettia lähistöllä, mutta otin pullon Nesteen sinistä käyttövalmista liuosta, jossa oli tuo BMW-merkintä. Kai sekin käy?
No pitää joka tapauksessa käyttää huollossa ja selvittää, että mistä sitä katoaa.
No pitää joka tapauksessa käyttää huollossa ja selvittää, että mistä sitä katoaa.
Niin kauan kun plussakeleillä pysytään, vuotavaan jäähdytysjärjestelmään voi lisäillä paremman puutteessa pelkkää vettäkin. Kun korjaamolle vuotavan osan korjaukseen joutuu kuitenkin pian menemään, siellä samalla korjaavat pitoisuuden oikeaksi. Vuotavaa osaa vaihtaessa jäähdytysnesteestä osa tai kaikki tulee kuitenkin pois. Mutta tämä siis vain tilapäiseen käyttöön.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Huomenna käytän koslaa verstaalla. Saavat tutkia mistä sitä häviää. Viimeisen ajon jälkeen moottorin jähdyttyä tarkastin taas nestemäärän ja oli sitä jälleen kadonnut. Sitten tallista lähtiessäni huomasin lattialla pienen tuoreen nestetäplän noin moottorin takaosan paikkeilla. Hyvällä tuurilla joku liitos, joka korjaantuu suunnilleen lemmaria kiristämällä. Toivottavasti ei ole lohko tai kansi halki tms.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Eipä ole softia eikä muutakaan. Juuri tulin huollosta eikä mekaanikko onnistunut löytämään vuotokohtaa. Oli laittanut vuodonilmaisuväriainetta sekaan ja käyn vielä ylihuomenna uudestaan näyttämässä. Kumma juttu. Eihän sitä ainetta pitäisi kunnossa olevasta suljetusta systeemistä mihinkään kadota.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei katoa ehjästä ei, eli kyllä siellä vikaa on kun neste häipyy. Joskus vaan keksivät aika jänniä vuotopaikkoja, joiden etsimisessä voi joutua tekemään vähän työtä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Lähes litran nestettä yhteensä olen lisännyt. Ensi vaiheessa meni noin 7 desiä ja uudelleen noin 700 kilometrin ajon jälkeen oli taas pari desiä alle maksimimerkin. Aika reilustikin sitä siis tuntuu häipyneen 2,5 vuoden ja n. 50000 km:n aikana. Sitä en osaa sanoa, että onko vajaus tullut ihan äskettäin vai pitkällä aikavälillä. Eihän tuo edes kuulu omistajan normaaleihin tarkastuskohteisiin. No yhtä kaikki, tänään oli kuulemma huollossa ollut järjestelmä täynnä, mutta en ollut viimeisen lisäyksen jälkeen paljoa ajanutkaan.
Vedäppä kone oikeen kuumaksi, sit stoppi bussipysäkille ja kato paisuntasäiliön korkin seutu joka suunnalta näkyykö noroa... Sitä ei kylmäänä huomaa. Bemarillahan on ollu paskoja paisarin korkkeja/tiivisteitä jo E90 ajoilta ja loppua ei tunnu näkyvän kun lukee Bimmerpostia. Sit F30 kenno on osittain alttiina kiveniskulle jonkun kolon kautta. Vaikka auton alle kusis moottorin takaosasta, niin vuoto voi olla edessä ja pohjamuovia pitkin valuu. Kattele pohjamuovien päälliset ja myös aluset missä vana menee. Bimmerpostissa on noita F30 vuotoasioita monessa ketjussa, mut syyt hyvin pitkälti noita + lämppärin kenno.