Juu elikkäs hain auton huollosta, jossa asennettiin lohkolämmitin autoon ja ajoin auton katokseen ja jätin seisomaan. Nyt illalla pihalla käydessäni oli auto tehny lätäkön pihaan ja jäähdytinnestettähän se oli... Ilmeisesti oli unohtunut ilmaus... konepellin avatessani jäähdytin nesteen korkin ympärys oli märkä ja valumajäljet johtivat sieltä maahan, joten laitoin auton käytiin ja ilmastoinnista puhallukset kuumalle.
Ei nyt ainakaan korkista enää läpi päästänyt, kysymys kuuluukin että olisiko voinut kannentiiviste ottaa itseensä jo tuosta? Auto ei nyt ainakaa ole savuttanut eikä lämpöjä nostanut (ei ainakaan ajoneuvotietokone ilmoittanut mitään).
Lienee liikkeeseen hyvä ilmoittaa tästä, jos jotain kannentiivisteelle käy....
Jäähdytysnesteet valuu huollon jälkeen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Voihan se ottaa, jos ei kierto toimi. Ehdottomasti kannattaa tuosta reklamoida ja tarkistuttaa tilanne siellä samalla korjaamolla, niin eteneminen on selkeätä, jos jotain löytyy.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Asiaa sivuten: B47 mootoriin ostin letkulämmittimen joka asennetaan letkuliitoksen ja lohkon väliin, vastus menee lohkon sisään. Joten, ei ole letkulämmitin mutta ei myöskään perinteinen lohkolämmitin.
Asiaa sivuten, minkä merkin ja mallin ostit sun puimuriisi? Itellä Calixin RE485 pumpulla ja ollut todella loistava.
Miks sä siihen tommosen laitoit kun RE485:kin letkulämppäri kiertovesipumpullakin olemassa eikä maksa sekään mitään? Tulee vesiletkuun siihen kuskin puolen umpion taakse, helppo sijainti käpälöidä toimivuustarkastuskin. On kyllä heittämällä paras (eka pumpullinen) sähkölämppäri mikä mulla ollut.
Pistä toi vielä haaroitussarjalla kaveriksi konehuoneeseen
Pistä toi vielä haaroitussarjalla kaveriksi konehuoneeseen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Silloin kun lämppäriä hankin niin kolmessa myyjäliikkeessä kerrottiin ettei B47 koneeseen ole saatavana letkulämppäriä kiertopumpulla. Tuo olisi ollut kieltämättä paras konelämppäri Webaston korvikkeena.
Tuolla taas on B47 listoilla, pitäiskö tehdä pieni jumppa ja laittaa lämppäri vaihtoon https://www.autovaraosakauppa.com/calix ... re485.html
Tuolla taas on B47 listoilla, pitäiskö tehdä pieni jumppa ja laittaa lämppäri vaihtoon https://www.autovaraosakauppa.com/calix ... re485.html
Itellä tuli toi lämppäri ihan uuteen autoon Autokeskukselta 7/2016. Laakkonen ei tienny tosta mitään, kun tarjousvaiheessa sitä vaadin mukaan tarjoukseen. Sitten myöhemmin ruinauksesta lisäsivät sen + sisälämppärin asennettuna 1500 € :D Autokeskuksella oli luokkaa 550€. Calixin sivuilta ton ite bongasin B47:aan jo 2015 lopulla, auton tilasin vasta maaliskuussa 2016 kun oli xDrive edition sopiva kamppis.
Älä pistä vaihtoon, mitä toi haittaakaan. Pistä toinen haaroituskappale ja RE485 rinnalle niin saat vielä paremman... 400W lohkolla jo + 550W lisää ja vesikierto kuntoon... hyvin menee vielä 10A sulakkeellaki sisälämppärin kaa ja se extra haarakappale maksaa Mätänetissä muutaman euron.
Miksköhän noi on Calixin sivuilla vaihtanu ton 808:n defaultiksi? Pari vuotta oli tähän meidän malliil toi RE485 suositus Calixillakin.
Älä pistä vaihtoon, mitä toi haittaakaan. Pistä toinen haaroituskappale ja RE485 rinnalle niin saat vielä paremman... 400W lohkolla jo + 550W lisää ja vesikierto kuntoon... hyvin menee vielä 10A sulakkeellaki sisälämppärin kaa ja se extra haarakappale maksaa Mätänetissä muutaman euron.
Miksköhän noi on Calixin sivuilla vaihtanu ton 808:n defaultiksi? Pari vuotta oli tähän meidän malliil toi RE485 suositus Calixillakin.