Hiukkassuodattimen puhdistus/poltto

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
inkkari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Elo 2018, 18:43

Pystyykö hiukkasuodattimen puhdistuksen/polttamista suorittamaan ottamalla jonkin anturin irti hiukkassuodattimesta?

Motonetin myyjä kertoi tälläisen tavan, jolla voi hiukkasuodatimelle saada lisää kilometrejä tällä tavoin. Onko kenellekään kokemusta tai vinkkejä miten tehdään?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Polton voi suorittaa myös "testerillä". Käsittääkseni (toimivan) dbf:n polttolaskurin voi myös nollata. Tällöin tietysti auton oma poltto/puhdistus sekä hiukkaspönttö pitää olla kunnossa. Viisaammat tarkentakoon.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

En tiedä auttaako piuhojen / anturien irroittelu, mutta ainakin Carlyllä voi tehdä pakkopolton ja myös seurata montako grammaa skeidaa siellä pöntössä on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko toimivan systeemin hiukkaspöntön kestoikä tullut Bemarissa jollain vastaan? Itse tiedän 350+ tkm ajetun joka edelleen vaan toimii, miksi sille pitäisi tehdä mitään?

Ongelmia on systeemeissä tietysti joillain, mutta esim. liian kylmänä käyvä kone ei saa polttoa tehtyä manuaalisestikaan, pitää korjata ensin siihen johtava vika.
inkkari
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Elo 2018, 18:43

Wonderi kirjoitti: 14 Loka 2018, 11:02 Onko toimivan systeemin hiukkaspöntön kestoikä tullut Bemarissa jollain vastaan? Itse tiedän 350+ tkm ajetun joka edelleen vaan toimii, miksi sille pitäisi tehdä mitään?

Ongelmia on systeemeissä tietysti joillain, mutta esim. liian kylmänä käyvä kone ei saa polttoa tehtyä manuaalisestikaan, pitää korjata ensin siihen johtava vika.
Mulla tais tulla, vikakoodia ilmoittaa ja kierrokset takkuilee, kilometrejä alla 284tkm
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos auto ei ole kunnossa polttoa ei tapahdu. Esim. vialliset termarit. Ja silloin ongelma kyllä tulee eteen.
kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

inkkari kirjoitti: 13 Loka 2018, 21:03 Pystyykö hiukkasuodattimen puhdistuksen/polttamista suorittamaan ottamalla jonkin anturin irti hiukkassuodattimesta?

Motonetin myyjä kertoi tälläisen tavan, jolla voi hiukkasuodatimelle saada lisää kilometrejä tällä tavoin. Onko kenellekään kokemusta tai vinkkejä miten tehdään?
Bemarilla puhdistusaine joka tuupataan ruiskulla anturin reiästä sisään ja sen jälkeen poltto. Toiminut yllättävän hyvin ja muissakin merkeissä ja ihan tukossa oleviinkin. Useastihan tosiaan DPF tukkeutuu muun vian takia, todella harvoin itse DPF:ssä vikaa.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99
Vastaa Viestiin