Auto on -14/-15 F10 ja vakiokokoiset 17" vanteet.
Huomasin renkaidenvaihdon yhteydessä että takavanteissa on ihmeelliset hankausjäljet. Onko muilla ollut tämmöistä ja mikä on ollut syy ja siihen korjaus?
Vanteessa hankausjälkiä
On täällä jossain ketjussa ollut tuosta puhetta. Liian pienet vanteet ja isot jarrut, niin ilmeisesti jonnekin väliin menee kivi ja se sitten hioo nuo jäljet vanteeseen. Eipä niille vissiin kukaan ole mitään tehnyt.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Mulla F31 sama ongelma, mutta 16" talvivanteilla. Tutkiskelin asiaa itse kun huomasin ja vastaus on tosiaan se että minimikoon vanne ei mahdu kunnolla pyörimään. Eli 3-sarjassa pitäisi olla vähintään 17" vanteet ja 5-sarjassa 18". Bemarilta ei kannata hyvitystä odottaa, vaikka on hieman outoa että auto tulee tehtaalta vanteilla jotka eivät autoon sovi. Mutta loppupeleissä voi vaan peiliin katsoa ja sanoa että mitäs meni hankkimaan sen köyhien mallin
Jaha, no kiitos ensinnäkin vastauksista että ei ole huolta.
Nuo jäljet voivat selittää miksi toisinaan (usein) liikkeelle lähdettäessä takarenkaan suunnalta kuuluu vinkaisu joka poistuu 50m ajon jälkeen. Tai en tiedä. Ehkä otan renkaan irti ja katson mitä siellä oikeasti on.
Nuo jäljet voivat selittää miksi toisinaan (usein) liikkeelle lähdettäessä takarenkaan suunnalta kuuluu vinkaisu joka poistuu 50m ajon jälkeen. Tai en tiedä. Ehkä otan renkaan irti ja katson mitä siellä oikeasti on.
----
Autohistoria: Sunny -82, Corolla -89, 405 -96, 850 -95, Passat -03, Touran -14, 520 -14/Z4 -13
Autohistoria: Sunny -82, Corolla -89, 405 -96, 850 -95, Passat -03, Touran -14, 520 -14/Z4 -13