Onko kenelläkään kokeusta mikä aiheuttaa outoa nykimistä, kun renkaat linkussa ja jarruttaa tai varsinkin lähtee paikaltaan? Ajattelin aluksi vetarin murrosta, mutta suojakumit ainakin ehjät, eikä mitään nakutusta kuulu. Muutenkin kaikki tuntuu olevan tiukassa kun rengasta ilmassa heilutteli.
Voiko jakolaatikossa olla joku vika tai hajonnut osa joka tekee tämän???
Ainakin Ebay:ssa myydään jotain muovirattaita jakolatikkoon pilvin pimein, eli jonkinasteinen tyyppivika??
X3 F25 30d -11 jakolaatikossa vikaa??
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 15 Tammi 2014, 20:56
- Auto: X3, F25 30d -11 (EX: X5 E53 -06)
- Paikkakunta: Vantaa
Antaako jakolaatikko mahdollisesti jotain vikakoodia??
En ole kerinnyt käydä luettamassa.
Edellisessä E53 X5:ssa mittarissa oli 489000, kun vei n vaihtoon, eikä mitään ongelmia jakolaatikon kera vaikka ei öljyjä ollut vaihdettukkaan....
En ole kerinnyt käydä luettamassa.
Edellisessä E53 X5:ssa mittarissa oli 489000, kun vei n vaihtoon, eikä mitään ongelmia jakolaatikon kera vaikka ei öljyjä ollut vaihdettukkaan....
Itselläni meni xDriven jakolaatikko 39 tkm kohdalla, joten ei liity ajettuihin kilometreihin. Jos nypyttää, niin vahvasti viittaa jakolaatikkoon tai sen komponetteihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mun autossa (F25) oli samankaltaisia oireita 2-3 vuotta sitten. Parhaiten nykimisen huomasi parkkipaikalla tiukoissa käännöksissä. Oireet poistuivat jakolaatikon öljynvaihdolla ja nollauksella.
Toistaiseksi oireet eivät ole palanneet.
Toistaiseksi oireet eivät ole palanneet.
Minkä verran ajettu toimenpiteiden jälkeen? Jakolaatikon ongelmat eivät poistu öljynvaihdolla, vaan jos se oireilee niin se on rikki ja sillä selvä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Öljy aiheuttaa nykimistä? En ole kyllä kuullut sellaisesta, mielestäni siellä on jotain muuta vialla. Tokihan öljynvaihto ja adaptaatioiden nollaus voi oireita hoitaa kuten vaikka vaihdelaatikon kanssa tekee, mutta ei se nykiminen öljystä johdu joten se alkuperäinen ongelma sinne vielä jää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kyllä se öljystäkin voi johtua. Kyten olen pariin otteeseen täälläkin todennut, e46 nykivä, jurnuttava ja tärisevä laatikko tuli kuin uudeksi öljynvaihdon jälkeen. Luulisin kyllä, että itse öljymäärällä on varmaan suurin vaikutus.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Siellä jakolaatikossa on aika tarkkatoleranssinen sähköohjattu kytkin - muistaakseni märkä, eli itse kytkin ui siinä öljyssä. Puhutaan kuitenkin jopa 100ms kytkentäajoista, niin ei siellä ylimääräistä tilaa kytkeytyvien osien välissä voi olla, Eli ei se kummoista jähmyämistä tai fartikkelikasaa öljyssä tarvi, että voi alkaa näkyä toiminnassa.
Toisaalta, voi siellä olla ihan oikeakin vika. Jos öljynvaihto ei auta, niin sitten pitää raapia syvemmältä.
Toisaalta, voi siellä olla ihan oikeakin vika. Jos öljynvaihto ei auta, niin sitten pitää raapia syvemmältä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 23
- Liittynyt: 15 Tammi 2014, 20:56
- Auto: X3, F25 30d -11 (EX: X5 E53 -06)
- Paikkakunta: Vantaa
Eilen tutkittiin etupäätä ja mistään ei tunnu löytyvän ainakaan vikaa / löysää. Voiko jakolaatikko aiheuttaa vikaa pääasiassa toiselle puolelle käännyttäessä (oikealle) ja miksi vika ilmenee vasta "lämpimällä" autolla eli reiluhkon ajon jälkeen? Aika monella tuntuu tuo öljynvaihto auttaneen, vaikka itsekkin kyllä epäilen sitä. Laitetaan öljyt silti vaihtoon, onhan romulla jo liki 240 tkm ajettu, niin ei ainakaan haittaa ole... tutkitaan sitten lisää sen jälkeen, jos vika ei poistu. kiitoksia kaikille kommenteista ja vastauksista.
Jos autolla on noinkin "paljon" ajettu ja öljyjä ei ole aiemmin vaihdettu,niin voisi olla järkevää vaihtaa jakolaatikon öljyt kahteen kertaan. Joko pienen ajolenkin jälkeen tai nosturilla "ajelun" jälkeen. Silloin saadaan pienen öljytilavuuden "komponentista" huuhdeltua kaikki paska kunnolla pois. Vähän semmoinen "huuhtelemalla" tehty öljynvaihto,kuten aut.laatikoissakin on paras.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Jakolaatikosta sulake tai sähköplugi irti. Jos ongelma katoaa niin vika on jakolaatikossa.
Omassa 3Gt;ssä nykimistä alkoi esiintyä alle 60tkm kohdilla mutta lähinnä suoralla kiihdyttäessä tunsi selvemmin.
Öljynvaihto vei oireita pois joksikin aikaa mutta kokonaan poistuivat vasta laatikon vaihdon jälkeen.
Tai ainakin toistaiseksi pysyneet pois.
Omassa 3Gt;ssä nykimistä alkoi esiintyä alle 60tkm kohdilla mutta lähinnä suoralla kiihdyttäessä tunsi selvemmin.
Öljynvaihto vei oireita pois joksikin aikaa mutta kokonaan poistuivat vasta laatikon vaihdon jälkeen.
Tai ainakin toistaiseksi pysyneet pois.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Kesä 2019, 21:43
Itselläni F11 2015, jakolaatikko oireillut nykimällä ja täristämällä puolisen vuotta, öljyt vaihtanut noin 6-8 kertaa, aina nypytys ja täristäminen palaa parin tuhannen jälkeen, myös talvirenkailla. Nyt kyllästyin tuon temppuiluun ja tilasin slovakiasta awd.tech iltä kytkinlevyt, purin jakolaatikon pois autosta (n. 2 tunnin homma) ja avasin. Kytkinlevyissä ei ollut silmin havaittavaa kuluneisuutta (124tkm), mutta tuo rumpu, mihin osa levyistä kiinnittyy, on sen verran pehmeää tavaraa että levyt olivat syöneet itselleen urat eivätkä pääse liikkumaan kuten kuuluu. Hioin urat pois, kokosin systeemin uusilla levyillä ja nyt kaikki oireet poissa, eikä vikavalojakaan syttynyt kojetauluun. Kokonaiskustannus 208€ levyt, 46€ jakolaatikkoöljyt sekä sylillinen pientarvikkeit. Istalla en ole vielä kalibroinut, enkä välttämättä kalibroikaan jos toimii näin hienosti kun on toiminut nyt...
Harmi jos et ottanut tuosta mitään valokuvaa, eli periaatteessa tuosta olisi selvinnyt ilman kytkinlevyjä pelkästään hiomalla? Millä hioit?HeppaHessu kirjoitti: ↑15 Heinä 2019, 23:21 Itselläni F11 2015, jakolaatikko oireillut nykimällä ja täristämällä puolisen vuotta, öljyt vaihtanut noin 6-8 kertaa, aina nypytys ja täristäminen palaa parin tuhannen jälkeen, myös talvirenkailla. Nyt kyllästyin tuon temppuiluun ja tilasin slovakiasta awd.tech iltä kytkinlevyt, purin jakolaatikon pois autosta (n. 2 tunnin homma) ja avasin. Kytkinlevyissä ei ollut silmin havaittavaa kuluneisuutta (124tkm), mutta tuo rumpu, mihin osa levyistä kiinnittyy, on sen verran pehmeää tavaraa että levyt olivat syöneet itselleen urat eivätkä pääse liikkumaan kuten kuuluu. Hioin urat pois, kokosin systeemin uusilla levyillä ja nyt kaikki oireet poissa, eikä vikavalojakaan syttynyt kojetauluun. Kokonaiskustannus 208€ levyt, 46€ jakolaatikkoöljyt sekä sylillinen pientarvikkeit. Istalla en ole vielä kalibroinut, enkä välttämättä kalibroikaan jos toimii näin hienosti kun on toiminut nyt...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Kesä 2019, 21:43
On kuvat kyllä, katson jos saan ladattua ne järkevästi tänne, kytkinlevyt oli tosiaan periaatteessa turhat, nyt ajettu n. 1500km ja toimii loistavasti, ei mitään aikaisempia nykimisiä tms... käytin tavallista viilaa tuohon. Vaarana on että vika palaa jossain vaiheessa koska syynähän on tuon rummun liian pehmeä materiaali,
mutta sitten tilaan tuon "rummun" sinne, ja vaihdan sen uuteen...
mutta sitten tilaan tuon "rummun" sinne, ja vaihdan sen uuteen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03 Kesä 2019, 21:43
- Liitteet
-
- Vähän epätarkka mutta idean saa tuosta kyllä...
- Screenshot_20190802-004641_Gallery.jpg (923.91 KiB) Katsottu 15563 kertaa