318i N43 öljynpainevalo syttyy pidemmän ajon jälkeen tyhjäkäynnille laskiessa

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Öljypaineen merkkivalo syttyy N43-moottorisessa 318i e90:ssä pidemmän ajon jälkeen. Valo syttyy yleensä silloin kun moottorin kierrosluvun laskee tyhjäkäynnille. Merkkivalo sammuu pian joko itsestään tai kun koneen käynnistää uudelleen. On tehnyt tätä jo pidemmän aikaa, ja koska aluksi luulin kyseessä olevan öljyn määrän merkkivalo, niin en suhtautunut asiaan sen vaatimalla vakavuudella. Ongelma ei ole varmaankaan äärimmäisen paha, kun kone edelleen toimii täysin normaalisti. Öljyä kuluttaa hieman. Voisiko öljynpaineanturi olla viallinen? Autolla ajettu 215 tkm. Onko kokemusta vastaavasta?
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Ensimmäisenä mittaisin tai mittauttaisin öljynpaineet, vasta sen jälkeen voi alkaa arvailemaan onko vika jossain anturissa.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Extension2 kirjoitti: 10 Joulu 2018, 22:49Ongelma ei ole varmaankaan äärimmäisen paha, kun kone edelleen toimii täysin normaalisti.
...vielä.

Itse en ajaisi tuolla juuri yhään ennen kuin ongelma selvitetty. Jotain häikkää öljynpaineen kanssa saattaa olla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Joo, mittari kiinni ja paineet selville, niin alkaa aukeamaan kuinka vakavasta ongelmasta on kyse. Voi olla, ettei se enää kotvan päästä ole yhtä halpa korjattava.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Käytin tänään auton tuppukylän Vianorilla tutkittavana. Puhelimessa sanoivat öljynpaineen mittauksen onnistuvan. Kun hain auton pois, kävi ilmi että olivat tehneet vain vikakoodien luvun testerillä, jossa ei ollutkaan öljynpaineen mittausta. Eivät olleet saaneet merkkivaloa syttymään testiajolla. Vakuuttelivat minulle, että autossa ei ole ainakaan mitään vakavampaa vikaa. Huomenna olisi 600 km reissu ajettavana, niin sittenpähän nähdään.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Saitko vakuuttelut paperille? Myös työmääräyksessä pyydetty öljynpaineen mittaus?

Ei muuten mutta jos kone porsii niin on maksaja selvillä.
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Enpä saanut minkäänlaista kirjallista raporttia asiasta. Niin tyypillistä täkäläistä toimintaa. Luulisi että noin ison ketjun korjaamossa olisi jonkinlainen taso, mutta ilmeisti ei ole, kun olen kuullut enimmäkseen negatiivisia asiakaskokemuksia siitä. Muualle en saanut aikaa varattua näin nopeasti.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Et kai vaan maksanut mitään siitä että korjaamo luki vikamuistin kun pyydettiin mittaamaan öljynpaine? Jos vikamuistissa olisi jotain ollutkin, siellä olisi lukenut vain se mahdollisesti viallisen anturin mittaama väärä paine, ei yhtään viisaammaksi olisi tullut siitä.

Tilanne on edelleen se, että moottorissasi ehkä öljynpaine on vaarallisen alhainen. En ajaisi metriäkään.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Wonderi kirjoitti: 13 Joulu 2018, 21:00 Et kai vaan maksanut mitään siitä että korjaamo luki vikamuistin kun pyydettiin mittaamaan öljynpaine?
Tätä samaa mietiskelin. Miksi maksaa työstä,jota ei ole edes tilattu. Ja tilattu työ on edelleen tekemättä. :thdw:

Vähän sama,kun veisi auton korjaamolle kytkin remonttiin,niin autoon olisi vaihdettu uusi vaihdelaatikko.
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Tarina jatkuu: "Vianselvityksen" jälkeen ajoin autolla 80 km matkan. Öljynpaineen merkkivalo ei syttynyt, mutta koneesta kuului rahinaa, joka on kai kuulunut lievempänä jo aiemmin. Mieleeni tuli ensimmäiseksi, että se kuuluu nokkaketjusta. Soitin toiseen huoltokorjaamoon varatakseni ajan. Langan toisessa päässä ammattitaitoiselta kuulostava henkilö sanoi minulle, että todennäköisesti nokkaketju on löysällä, koska se kiristyy öljynpaineella ja oljynpaineet on matalat. Varasin ajan. Kysymys kuuluu: Uskallanko enää ajaa autoa 80 km matkan korjaamolle, vai pitääkö se viedä sinne trailerin päällä? Viikonloppu on tässä aikaa miettiä asiaa. Merkkivalo ei pala, mutta rahina on ilkeän kuuloista. Äänikin muuten tulee esiin vasta koneen hieman lämmettyä.
Viimeksi muokannut Extension2, 14 Joulu 2018, 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Heguli31 kirjoitti: 14 Joulu 2018, 09:07
Wonderi kirjoitti: 13 Joulu 2018, 21:00 Et kai vaan maksanut mitään siitä että korjaamo luki vikamuistin kun pyydettiin mittaamaan öljynpaine?
Tätä samaa mietiskelin. Miksi maksaa työstä,jota ei ole edes tilattu. Ja tilattu työ on edelleen tekemättä. :thdw:

Vähän sama,kun veisi auton korjaamolle kytkin remonttiin,niin autoon olisi vaihdettu uusi vaihdelaatikko.
Maksoin kiltisti 30 € pikkulaskun vikakoodien luvusta ja nollauksesta. Saatan kyllä laittaa vähän kirjallista palautetta perässä, jospa sitten investoivat öljynpainemittarin hankkimiseen ja sen käytön opettelemiseen tulevien tapauksien varalta.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Tilaisin hinurin tai veisin trailerilla, en käynnistäisi moottoria.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Extension2 kirjoitti: 13 Joulu 2018, 18:50 Käytin tänään auton tuppukylän Vianorilla tutkittavana. Puhelimessa sanoivat öljynpaineen mittauksen onnistuvan. Kun hain auton pois, kävi ilmi että olivat tehneet vain vikakoodien luvun testerillä, jossa ei ollutkaan öljynpaineen mittausta. Eivät olleet saaneet merkkivaloa syttymään testiajolla. Vakuuttelivat minulle, että autossa ei ole ainakaan mitään vakavampaa vikaa. Huomenna olisi 600 km reissu ajettavana, niin sittenpähän nähdään.
Ja nää kehtaa mainostaa itseään korjaamona? Äkkiseltään kuulostaa siltä, että porukka on täysin väärällä alalla. :dumb:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mackinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Syys 2018, 22:20

Mulla teki BMW n43b20a moottori ihan saman tänään! Oon miettinyt myös sitä miksi auto pitää lämpöisenä noin 3000rpm semmoista resonointia/pärinää kuskin puolelta kiihdyttäessä mut kylmänä ei mitään. Voiko olla öljypumppu entinen vai johtuisiko vanoksesta kun lähtee toimintaan? Vai ollaanko kuuluisan jakoketju ongelman lähellä. Millaiset oireet on autolla jos olis huohotin tukkeessa onko mitään edellä mainituista? Mitä lähtisin syyttämään
Extension2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 09 Joulu 2018, 18:06

Vein toiselle korjaamolle, ja öljynpaineet mitattiin. Öljynpaineet olivat ok, myös kun koneen ollessa ajettuna kuumaksi. Eivät olleet saaneet merkkivaloa syttymään kuitenkaan. Jakopään ääni oli kuulemma ihan normaalilla tasolla. Öljynpaine anturi vaihdettiin.
Vastaa Viestiin