Auto toimii ko unelma siihen asti, että lämpenee sinne 90-95 °C. Sen jälkeen alkaa tuntumaan laiskalta ja tasakaasulla ajaessa tuntuu pari sec. välein aivan kuin auto kiihtyisi ja hidastaisi itsestään. Kierrokset pysyy samassa, mutta kulutusmittari heijjaa 5-15l välillä. Ja tämä "nykiminen" loppuu vasta sitten, kun auton antaa taas jäähtyä. Muuten jatkuu helposti 100km matkankin ajan.
Ainoat vikakoodit mitä löytyi oli ennen katalysaattoria olevasta pakokaasun lämpötilaanturista ja "exhaust backpressure sensor before particulatefilter (signal)". Livedataa seuratessa nykimisen alettua pakoputken lämpötilat nousee huomattavasti n. +600-780°c (siis tämän anturin mukaan mistä vikakoodi, ennen tätä nykimisen alkua lämmöt pyörii n. +300-400°c) ja polton kohdalla vaihtelee tiuhaan poltto aktiivinen / poltto ei aktiivinen. Anturit vaihtoon ensimmäisenä vai mistä lähtisi vikaa purkamaan? Voiko anturit olla ehjiä, mutta dpf vain niin tukossa, että koittaa käynnistää polton muttei saa poltettua? Vikavaloja mittaristossa ei ole tai herjauksia idrivessä.. Hermo menee.
525d e61 dpf ongelmaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mitkä on dpf n vastapaineet?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Tilanne kulminoitui. Tilasin vastapaine anturin ja sen pakokaasun lämpötila anturin, ja ajoin 80km tallille valmiina vaihtamaan ne. Annoin auton käydä pihalla melkein tunnin ja nyt näyttäisi tyhjäkäynnillä vastapaineiksi 0mbar ja 4 tonnin kierroksilla 40-50mbar. Mitkä käsittääkseni hyvät? Ja vikakoodit eivät ole tulleet takaisin. Kävin huvin vuoksi heittämässä testi lenkin ja nyintää ei enään ilmennyt. Tässä nyt arvuuttelen vaihdanko anturit, kun ne olen jo hommannukkin vai luotanko tilanteen korjaantuneen itsestään..