EuroPlus - kyllä se toimii!

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Kypeli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2016, 17:03
Auto: BMW 525d F11 2015

EuroPlus-takuu, tuo mystinen jälleenmyyjän takuu Saksasta tuoduissa autoissa, joka yleensä tuo pettymyksen ensisilmäyksellä kun sillä kävelee paikalliseen marmoriliikkeeseen. Mutta kyllä se toimii! Olen siitä todiste. AMA :)

BMW 525d F11 vm. 2015 ilmeni "AdBlue fault" vika, joka osoittautui ensinnäkin "tyyppiviaksi" minkä johdosta BMW Suomi antoi goodwilliä 50% korjauksesta, mutta loput korjauskustannuksista sain kuin sainkin byrokratiapelleilyn jälkeen haettua EuroPlus takuun kautta. Tänään kilahti rahat tilille.

Ajattelin vain käynnistää tämän ketjun tänne mikäli muillakin on kokemuksia EuroPlussasta tai ehkä kysymyksiä sen kanssa toimimisesta. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta näköjään palkitaan lopuksi.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Hannabmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Touko 2020, 13:09

Hei, mielelläni kuulisin lisää prosessista Europlussan kanssa. Meillä hybridilataus-ongelma 225xe:n kanssa ja Europlus-takuu. Laakkonen kertoi, että meidän haettava korvaus Europlussalta, mutta mihin otan yhteyttä? Otanko yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen ja sitä kautta homma alkaa mennä eteenpäin? Lisäksi noista vanhoista (2013 vuoden) kirjoituksista kävi ilmi, että muunmuuassa metroauto olisi hoitanut koko byrokratian asiakkaan puolesta 🤔 Kiitos avustasi!
Kypeli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2016, 17:03
Auto: BMW 525d F11 2015

Hannabmw kirjoitti: 11 Touko 2020, 13:14 Hei, mielelläni kuulisin lisää prosessista Europlussan kanssa. Meillä hybridilataus-ongelma 225xe:n kanssa ja Europlus-takuu. Laakkonen kertoi, että meidän haettava korvaus Europlussalta, mutta mihin otan yhteyttä? Otanko yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen ja sitä kautta homma alkaa mennä eteenpäin? Lisäksi noista vanhoista (2013 vuoden) kirjoituksista kävi ilmi, että muunmuuassa metroauto olisi hoitanut koko byrokratian asiakkaan puolesta 🤔 Kiitos avustasi!
Nykyään käsittääkseni suomalaiset autoliikkeet eivät enää hoida byrokratiaa asiakkaan puolesta, vaikka näin on joskus ollutkin. Siksi minun piti itse hoitaa prosessi.

Prosessi meni lyhyesti sanottuna jotenkin näin minun osaltani:
- Sähköpostia osoitteeseen europlus@realgarant.de. Tämä oli niissä lapuissa mitä sain autoliikkeestä Saksasta. Sähköpostissa lähetän takuun/vakuutuksen numeron, auton tiedot (merkki + malli + VIN) ja kerron mikä ongelma autossa on ja he vastaavat että onko vika takuun piirissä vai ei. 90% vioista on, paitsi kuluvat osat.
- Em. vastauksessa he sanovat että haluavat korjausliikkeen arvion korjauksesta. Pitää olla virallinen BMW huolto. Tässä pitää näkyä mikä vika on ja arvio paljonko maksaa korjata. Tämä arvio maksaa yleensä, jonka joudut itse maksamaan. Pyydä arvio englanniksi.
- Lähetä korjausarvio vastauksena aiempaan saamaasi vastaukseen europlus@realgarant.de. He vastaavat korjausluvalla jolloin voit varata korjausajan.
- Kun auto on korjattu, maksat itse korjauksen. Lähetä kuitti aiemmasta korjausarviota + korjauksesta taas osoitteeseen europlus@realgarant.de pankkitietojesi kanssa. He korvaavat kaikki kulut.
- Rahat tuli tilille noin 5 päivässä.

Eli minun osaltani tuo takuu kyllä toimi. Harmittaa tietenkin vain että tuossa on itselleen paljon vaivaa kun pitää viedä edes-takaisin autoa ja pitää itse maksaa kulut etukäteen. Mutta juu, kyllä se toimi.
Vastaa Viestiin