Kyseessä siis 325i automaatilla ja alle 150 ajettu. Maantieajossa kierrokset heittelee n.50-100rpm, mikä aiheuttaa pientä ja jatkuvaa kierroslukumittarin nykimistä.
Tapahtuu ainakin välillä 1500-2800 välillä, ei väliä onko cruisella vai omalla nilkalla, sähkölaitteiden sulkemisella ei tuntunut olevan merkitystä.
Onko kenelläkään tietoa tai hyvä arvauksia mistä voi johtua vai onko normaalia ?
e90 325i rpm-neulan heittely
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Heitetään viallinen lambda anturi?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Onko laiska reagoimaan kaasupolkimeen?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Testaa pystytkö pitämään tyhjäkäynnillä kierrokset paikallaan esim. 1500rpm? Jos heiluu, niin viittaa pa/ilma suhteeseen. Lambdaa vielä ehdotan ja btcf löytyy lisätietoa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Päivitellään nyt tänne tilanne jos siitä joku joskus hyötyy, eli peli kävi BMW- servicessä ja selvisi että ongelmana vanos- intake, joka johtaa jakopään tarkastukseen. Toinen mahdollinen vika on löysä ketju, joka tapauksessa kierrokset todellakin seilaa sen 50rpm eikä johdu mittaristosta. Vikavaloa odotellessa....