e90 325i rpm-neulan heittely

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Kyseessä siis 325i automaatilla ja alle 150 ajettu. Maantieajossa kierrokset heittelee n.50-100rpm, mikä aiheuttaa pientä ja jatkuvaa kierroslukumittarin nykimistä.
Tapahtuu ainakin välillä 1500-2800 välillä, ei väliä onko cruisella vai omalla nilkalla, sähkölaitteiden sulkemisella ei tuntunut olevan merkitystä.
Onko kenelläkään tietoa tai hyvä arvauksia mistä voi johtua vai onko normaalia ?
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Heitetään viallinen lambda anturi?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Jos olisi enemmin ajettu,niin arvelisin turbiinin oireilevan. Onko laatikoon vaihdeltu öljyjä lähiaikoina? Vikakoodit lukuun Inpa/ISTA:lla.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Onko laiska reagoimaan kaasupolkimeen?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Ei tunnu vaikuttavan kaasutteluun, tuota nykimistä ei myöskään "perstuntumalla" ajossa huomaa. Laatikon öljyt on tuoreet.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos ei perstuntumalla auto nyi ja nopeusmittari ei nyi samaan tahtiin, viallinen mittari. Jos anturilta tulisi väärää tietoa, se aiheuttaisi todennäköisesti käyntihäiriöitäkin.
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Tosiaan turbiini varmaan poissuljettu sillä tekee samaa myös paikallaan kaasuttamalla. Lambdalta ainakin tulee tietoa, en sitte tiedä onko oikeissa arvo- rajoissa.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Testaa pystytkö pitämään tyhjäkäynnillä kierrokset paikallaan esim. 1500rpm? Jos heiluu, niin viittaa pa/ilma suhteeseen. Lambdaa vielä ehdotan ja btcf löytyy lisätietoa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Ei pysty pitämään paikallaan tossa 1500rpm. Nypytystä ei tapahdu kun ottaa kierroksia mutta kun haluttu kierrosmäärä on saavutettu, alkaa ylimääräinen heiluminen. Varmaan pitää lambdaa tutkia paremmin.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Heiluuko siis pelkkä viisari, vai vaihteleeko moottorin kierrokset korvallakin kuunneltuna?
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Käyntiäänestä sitä ei erota, katsoin piilovalikosta että se heittely on reilusti alle 100rpm joten ei sitä varmaan pysty korvalla erottamaan.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Kannattaisi kuitenkin ennen isompia arpomisia ne vikakoodit tsekata.
late
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Huhti 2019, 19:25

Päivitellään nyt tänne tilanne jos siitä joku joskus hyötyy, eli peli kävi BMW- servicessä ja selvisi että ongelmana vanos- intake, joka johtaa jakopään tarkastukseen. Toinen mahdollinen vika on löysä ketju, joka tapauksessa kierrokset todellakin seilaa sen 50rpm eikä johdu mittaristosta. Vikavaloa odotellessa....
Vastaa Viestiin