520i lämmöt tapissa ja jäähdytin nesteet häviää
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 18 Maalis 2011, 17:27
Eli mikäs on vikana kun jäähdytin nesteet vuotavat jonnekkin, näyttäis siltä että vuotavat päädystä vesipumpun kohalta tai ehkä kannesta, ei näe niin hyvin. Flekki lähtee pyörimään heti kun starttaa mutta se voi johtua vissiin muustakin. JA lämmöt nousee todella nopeasti melkein punaselle ja siitä aina hieman laskevat toiseksi viimeiseen viivaan. Vesipuppu, kannen tiiviste vai termari ?? autohan on siis v-89 eli vanha kollijo.
- tomiry
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 18 Tammi 2011, 15:51
- Auto: BMW f11 520d 2011
- Paikkakunta: Siilinjärvi
joo kuulostaa vesipumpulta. jos on jumittunut ni voipi hyvinki nostaa lämmöt ja nesteet häviää.
Bmw F10 520d manual -11
Ex:
BMW e46 318i Touring -01
BMW e30 316i Sedan -89
Bmw e39 523ia Touring
Bmw e46 316i Sedan
Bmw e34 525i Sedan
Ex:
BMW e46 318i Touring -01
BMW e30 316i Sedan -89
Bmw e39 523ia Touring
Bmw e46 316i Sedan
Bmw e34 525i Sedan
Yleensä kyseessä on jäähdytysnesteen vuoto.
Kone pitää olla kylmä kun jäähdytysnestettä lisätään ja sen pitää olla 0-tasolla paisuntasäiliössä..Samalla voi ilmata jäähdytysnesteen paisuntasäiliön vieressä olevilla ilmausruuveilla avaamalla niitä samalla kun puhaltaa paisuntasäiliöntäyttökorkkiin niin että ilma tulee pois ilmausruuveista ja sitten kiinni ilmausruuvit ja katsoo että taso on paisuntasäiliössä nollassa jollei ole lisätään nestettä..
Jos kone puskee jäähdytysveden ajon jälkeen pihalle on laitteistossa ilmaa ja se saa sen esimerkiksi termostaastin pienestä vuodosta koneen jäähtyessä.Tai jostain muusta kun neste jäähtyy se imee ilmaa koneen jäähdytysjärjetelmään joka kuumassa koneessa paisuu ja näin ylimääräinen ilma tulee pihalle.
Jos kyseessä on kansipahvin vuoto se nääkyy yleensä kuplimisena kun kylmää konetta käytetään tai öljyn emulgoiutumisena ei kuitenkaan täyttökorkista koska se monesti johtuu kylmistä käyntioloista.
Best Regards
Kone pitää olla kylmä kun jäähdytysnestettä lisätään ja sen pitää olla 0-tasolla paisuntasäiliössä..Samalla voi ilmata jäähdytysnesteen paisuntasäiliön vieressä olevilla ilmausruuveilla avaamalla niitä samalla kun puhaltaa paisuntasäiliöntäyttökorkkiin niin että ilma tulee pois ilmausruuveista ja sitten kiinni ilmausruuvit ja katsoo että taso on paisuntasäiliössä nollassa jollei ole lisätään nestettä..
Jos kone puskee jäähdytysveden ajon jälkeen pihalle on laitteistossa ilmaa ja se saa sen esimerkiksi termostaastin pienestä vuodosta koneen jäähtyessä.Tai jostain muusta kun neste jäähtyy se imee ilmaa koneen jäähdytysjärjetelmään joka kuumassa koneessa paisuu ja näin ylimääräinen ilma tulee pihalle.
Jos kyseessä on kansipahvin vuoto se nääkyy yleensä kuplimisena kun kylmää konetta käytetään tai öljyn emulgoiutumisena ei kuitenkaan täyttökorkista koska se monesti johtuu kylmistä käyntioloista.
Best Regards