BMW E91 2.0D Xdrive N47 - Tehot häviää & pari vikakoodia

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Chewie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Kesä 2019, 17:03

Moro,

Rakkine alkoi takkuamaan (väläytti keltaista moottorivaloa) ja käytiin pajalla lukemassa ja nollaamassa koodit.

Herjat:

- 4755 Boost pressure actuator position control
- 4521 Boost pressure control control deviation

Konalan paja oli sitä mieltä, että aktuaattori olisi ollut jumissa(?) ja nollaili vikakoodit (vika oli jo poistunut).

Noh, kävin nopeasti illalla hieman polkemassa rakkinetta ja vaikutti toimivan normaalisti.

Olin viime Ke-To duunireissussa Turun suunnalla ja teki taas saman. Yksi paja oli sitä mieltä, että aktuaattori on paskana ja Turbo vaihtoon.

Kysymys kuuluukin, että onko jengillä ollut samanlaisia Probleemia ja miten niistä on selvitty?

Jostain UK foorumeilta luin porukan vaihtaneen pelkän aktuaattorin (käytetty, koska uusia ei (tietenkään) myydä muutoin kuin uuden ahtimen mukana) ja selvinneen sillä. (mikä on pahinta, mitä voi käydä jos tähän ryhtyy?)

Nyt se taas eilen väläytti valoa, v*tuttaan :curse: ajella ajoittain puolitehoisella laitteella, mut en haluis koko turboa vaihtaa ainakaan pelkkien myyntimiesten puheiden mukaan... Mitä se edes muuten maksaa? mistään korjatusta ahtimesta en ala maksamaan +1kEUR + asennus.

Ajatukset on erittäin tervetulleita ja kiitos jeesistä jo etukäteen!

-S