vikakoodi

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

Tervehdys!
Tuli 318i e90/-10 vika koodi cc-id431 ja cc-id30, onko kellään kokemusta mistä nämä johtuu?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

amatööriautoilua kirjoitti: 21 Heinä 2019, 11:25 Tervehdys!
Tuli 318i e90/-10 vika koodi cc-id431 ja cc-id30, onko kellään kokemusta mistä nämä johtuu?
Internet kertoo että kyseessä olisi "servoyksikön alipaineletkun vuotaminen" tai joku anturivika. Eli olisiko sitten joku jarruletku? Tai joku jarrujen servon alipaineletku. Ei ole tietoa, mutta täällä oli juttua:

https://forum.e90fanatics.com/showpost. ... ostcount=3

Tiedä sitten, onko kyseessä sama juttu. Vikakoodit (http://mr-fix.info/bmw-cc-id-codes-faul ... -messages/):

CC-ID 30 – Engine Problem, Stop Engine
CC-ID 431 – Brake Loading Too High
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

joo törmäsin pariin kyselyyn netissä mutta syytä/tarinan loppua ei selvinnyt. Olen itsekkin oletellut samaa asiaa perehtyminen on vain jäänyt tekemättä. Keväällä huomasin tyhjäkäynnillä pienen alipaineanturin naputtavan selvästi, se oli siinä ilmanpuhdistajan takana moottorin päällä? ?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Nuo CC-koodit on vähän suurpiirteisiä, mutta moisen olemassaolo kertoo selvästi, että autolla on jotain valitettavaa. Piuha kiinni asialliseen diiagnostiikkasysteemiin (BMW-spesifiseen tai vähintään todella taitavaan yleistesteriin, ei näihin kuluttajamalli perushalpiksiin) ja kyselemään että mikä on hätänä, niin pääsee paremmin jäljille.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

Lomailu pilaa hyvän vian haku projektin.. Tuota ku eilen testasin sitä sähköllä ohjattavaa alipainekalvoa (niin se ottaa alipaineen imusarjan ja ilmamassamittarin välistä)kalvo oli tiivis, mutta siitä lähtevä muoviputki joka moottorin vasemmalta puolelta laskeutuu alas, ei tunnu mitään vastusta imemällä? Onko tietoa mihin se johtaa?
Tulppasin sen lähtevän pään siitä kalvoventtiilistä ja kuittasin häiriön pois niin vika syttyy samalla tavalla heti ku lähtee liikkeelle?
Vikakoodit sitten syttyy vasta ku auto liikkuu? Mistä tämä johtuu? ajattelin että jos moottorissa olisi imuvuoto ja kun paikallaan kierrättää niin miksei se silloin mitään häiriöitä ilmoita mittariin, vaan chek ok?
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

Nooh se minun vika kohde osoittautui tankin huohotusputken venttiiliksi että kuutamolla ollaan.. Mitenkä tuo jarrualipainepumppu vikaoireilee käytännössä? Niin ja miksi vikailmoitukset tulee vasta liikkeessä? Onko se normaalia?Ajamaan ku lähtee ei tarvi edes jarruun koskea ku häiriötä pukkaa + paikallaan sitten vaikka kuinka kierrättää konetta niin ei mitään ilmoitusta tule???? Omituinen värkki!
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

Se ongelma löytyi jarrutehostimen imuvuotona. Alipainepumpun ja jarrutehostimelle menevän putken liitoksessa olevasta o-renkaasta. Korjasin vaihtamalla keskenään tankin huohotuspuolen putkessa olevan o-renkaan kanssa. Näyttää sekin olevan aivan oman kokoinen eikä löytynyt perus o-rengas sarjasta.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

amatööriautoilua kirjoitti: 08 Elo 2019, 05:58 Se ongelma löytyi jarrutehostimen imuvuotona. Alipainepumpun ja jarrutehostimelle menevän putken liitoksessa olevasta o-renkaasta. Korjasin vaihtamalla keskenään tankin huohotuspuolen putkessa olevan o-renkaan kanssa. Näyttää sekin olevan aivan oman kokoinen eikä löytynyt perus o-rengas sarjasta.
Eli se, minkä kirjoitin tuonne alunperinkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
amatööriautoilua
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Loka 2018, 07:46

Kyllä porukka on ollut hajulla hyvin vian suhteen:) itse kans luin niitä juttuja aikaisemmin mutta siinähän vikakoodin ilmoituksessa taitaa olla pieni käännöskukkanen ku se ilmoittaa että jarrupaine on liian kova, olisko tarkoitus ilmoittaa että jarrupoljin on kovempi? Omassa tapauksessa ei sellaista kyllä tuntunut vuoto oli todella mitätön. Se hämäsi ku servoyksikössä on myös paineanturi sisällään joka sitten sekoillessaan maksaa maltaita. Kiitos kaikille ongelmaa auttaneille ja hyvää loppu kesää
Vastaa Viestiin