iDriven itse päivittäminen

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
ajar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2019, 21:15

Hey osaisikohan joku auttaa.

Hankin 2019 320 GT:n ja ajattelin päivittää softat siihen. Tuossa on Connected paketti jne. Menin ohjeiden mukaisesi BMW.com/Update sivuile, syötin VIN numeron ja sain ainakin versionumerosta päätellen huomattavasti uudemman softapaketin. Auto vaan ei suostu hyväksymään tuota päivitystä ja sanoo että softapaketti ei ole yhteensopiva tämän auton kanssa. Eikä mikään mitä teen näytä auttavan tuohon.

Foorumeilta lueskelin että Mac:issä formatoidut USB stickit aina toimi bemareiden kanssa. Olen kokeillut nyt neljää USB stickkiä jotka kaikki formatoitu FAT32 formaattiin pari PC:illä ja pari Maceille, mutta eipä tuo näytä toimivan.

Eikai bemarin päivitys voi vuonna 2019 olla mahdotonta hoitaa itse? Vanhemmassa kolmosessa tuo ainakin toimi, mutta päivitykset lakkasi jokunen vuosi sitten.
bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 385
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18
Paikkakunta: Turku

Eikös toi hoidu marmorilla huollon yhteydessä ?
ajar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2019, 21:15

Mikä on marmori? Laakkonen laskuttaa edullisen 250 euroa tuosta päivityksestä joten olisi kiva jos saisi itse pelittämään.

Toisaalta olisi kova jos saisi Carplayn full screen moodiin tai ettei joutuisi maksamaan siitä neljää sataa, eikä taida noidenkaan kanssa onnistaa... :)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

ajar kirjoitti: 20 Syys 2019, 21:21 Hey osaisikohan joku auttaa.

Hankin 2019 320 GT:n ja ajattelin päivittää softat siihen. Tuossa on Connected paketti jne. Menin ohjeiden mukaisesi BMW.com/Update sivuile, syötin VIN numeron ja sain ainakin versionumerosta päätellen huomattavasti uudemman softapaketin. Auto vaan ei suostu hyväksymään tuota päivitystä ja sanoo että softapaketti ei ole yhteensopiva tämän auton kanssa. Eikä mikään mitä teen näytä auttavan tuohon.

Foorumeilta lueskelin että Mac:issä formatoidut USB stickit aina toimi bemareiden kanssa. Olen kokeillut nyt neljää USB stickkiä jotka kaikki formatoitu FAT32 formaattiin pari PC:illä ja pari Maceille, mutta eipä tuo näytä toimivan.

Eikai bemarin päivitys voi vuonna 2019 olla mahdotonta hoitaa itse? Vanhemmassa kolmosessa tuo ainakin toimi, mutta päivitykset lakkasi jokunen vuosi sitten.
Jos auto ilmoittaa, että ohjelmisto ei ole yhteensopiva, niin se tarkoittanee, että USB-muistissa ei ole vika, vaan ohjelmisto on liian vanha päivitettäväksi tai uusi ohjelmisto on toiselle automallille. Merkkihuolto eli marmori voi tuonkin, toki rahaa vastaan, päivittää.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Aika outo juttu. Mulla on käynyt niin, että luulin filen sisältävän uudemman version mutta ei auto sitten tehnytkään päivitystä. Tämä siksi, että yksi ladattava tiedosto sisältää useita versioita ja auto päättää itse mikä on sille kelvollinen ja minulla olikin jo viimeisin versio. En muista mitä auto ilmoitti mutta jonkin tekstin se laittoi että päivitystä ei voida tehdä. Versiot ja niissä tulevat muutokset näkee ladattavassa .pdf filessä. Vilkase sun auton MN ja TN versiot ja peilaa PDF-ää vasten löytyykö samat sieltä. Eli tiedätkö että sun autoon on tarjolla verkkosivulla uudempi versio?

Toinen havainto on, että tuonne BMW.com/update sivulle tulee vain kaikkein stabiileimmat versiot eikä välttämättä uusinta lainkaan.

Niin tai näin, oma kokemus muutaman auton pohjalta on, että jos kaikki toimii omassa käytössä normaalisti ei tällä itse tehtävällä päivityksellä saavuta juurikaan mitään. Se kun liittyy vain mediaan puhelimeen ja puhelimen viesteihin eikä varsinaisesti ole koko iDriven softan päivitys. Jos on havainnut jotain bugeja soittolistoissa tai pätkimistä puheluissa tai tietojen synkronoinnissa niin sitten voi koittaa jos päivityksellä tokenisi. Kiinalaisten nimien väärä sorttaus yhteystiedoissa ei haittaa minua :mus:

Se mitä eniten kaipaisi olisi kunnon kalenterinäkymä iDrivessä mutta se toimii kaiketi vain Blackberryn kanssa niin kuin natiivisti iDrivessa olisi kalenteri. sitä odotellessa...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

phuksi kirjoitti: 24 Syys 2019, 07:57
Se mitä eniten kaipaisi olisi kunnon kalenterinäkymä iDrivessä mutta se toimii kaiketi vain Blackberryn kanssa niin kuin natiivisti iDrivessa olisi kalenteri. sitä odotellessa.
Vai riippuuko kuinka uusi auto on kyseesä?
Ainakin G sarjalaisilla minulla tuli Android puhelimen google kalenteri autoon ihan nätisti.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
ajar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2019, 21:15

RE: Päivitysversiot

Tarkistelin nuo ja auton versionumerot Puhelimelle ja Medialle ovat TB/MB 006.0250.001 kun taas bmw.com/updatesta ladattu versio näyttäisi olevan 001.032.025. Eli olisikohan niin että tuohon on Laakkosella jo päivitetty uudemmat versiot kuin mitä netistä saa ja sen takia ei asennu.
ajar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2019, 21:15

Re: Kalenteri

Applen CarPlay päivittyi viimeviikolla iOS 13:n mukana ja nykyään siinä näkyy kalenteri kuten Androidin vastaavissakin aikaisemmin. CarPlay tuntuu muuten ihan loistavalta, mutta hassua että BMW:llä sen aktivoinnista joutuu erikseen maksamaan tuon 400 euroa eikä sitä BMW:ssä saa full screen moodiin. Go figure.
ajar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 20 Syys 2019, 21:15

(Kiitos muuten kaikille neuvoista!)
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

jaki kirjoitti: 24 Syys 2019, 10:02
phuksi kirjoitti: 24 Syys 2019, 07:57 Se mitä eniten kaipaisi olisi kunnon kalenterinäkymä iDrivessä mutta se toimii kaiketi vain Blackberryn kanssa niin kuin natiivisti iDrivessa olisi kalenteri. sitä odotellessa.
Vai riippuuko kuinka uusi auto on kyseesä?
Ainakin G sarjalaisilla minulla tuli Android puhelimen google kalenteri autoon ihan nätisti.
Kaperkele, nytkö lähti auto kiertoon :sneak: Joku kriteerihän pitää olla :rolle:
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Me kaikki tiedetään että mihin tää johtaa :lol:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Bemarit on niin hyviä autoja, että on vaikeaa keksiä hyviä syitä sen vaihtamiselle. Jokainen tilaisuus on käytettävä. :lol:
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Tampereella onnistuu Carplayn full screenin aktivointi, kiinni saa soittamalla tuohon alla olevaan puhelinnumeroon :mus:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Vastaa Viestiin