BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Eero435
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Marras 2019, 09:42

BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen

Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.

Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.

Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.

Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jakorasia? :conf:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Chubster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Helmi 2018, 21:56

Jakolaatikko
F31 330xd ms / ex. E91 325d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eero435 kirjoitti: 29 Marras 2019, 09:54 BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen

Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.

Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.

Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.

Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
Veikkaan, että autoon on vaihdettu eri malliin sopiva jakolaatikko, joten homma ratkeaa joko vaihtamalla laatikko malliin oikeasti sopivaksi, tai sitten koodaamalla nykyinen toimimaan 4-sarjan kanssa. Esim. jos laittaa vaikka X1:n jakolaatikon 4-sarjaan, niin ei toimi koodaamatta oikein. Tehtiinko vaihto "marmorilla", eli merkkiliikkeessä? Veikkaan että ei tehty.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Chubster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 07 Helmi 2018, 21:56

Eikös aina tarvi koodata, vaikka olisi juuri tuohon autoon tehty laatikko.
F31 330xd ms / ex. E91 325d
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Chubster kirjoitti: 30 Marras 2019, 18:15 Eikös aina tarvi koodata, vaikka olisi juuri tuohon autoon tehty laatikko.
F- sarjalaisissa lisäksi ohjausboxi on itse jakolaatikossa. Eli ei kai se mitenkään voi toimia oikein koodaamatta.
Lisäksi kytkinpakalle pitää tehdä initialisointi. Muuten laatikko toimii miten sattuu.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Eero435
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Marras 2019, 09:42

Tätä olen maallikkona pyrkinyt kertomaan huolto-organisaatiolle. Laatikon kytkin paineista löytynyt poikkeavuuksia. Laatikko menee nyt vaihtoon takuuna. Mutta häviääkö pomputus... Se jää nähtäväksi.
Eero435
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Marras 2019, 09:42

Jakolaatikon vaihto tehtiin Laakkosella ja tuota "vääränlaisen jakolaatikon" asennustakin olen kysynyt. Ei kuulemma ole nahdollista.

Kiitos kaikille komnenteista ha neuvoista. 16.12. vaihdetaan siis koko laatikko. Katsotaan miten käy.
Eero435
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Marras 2019, 09:42

On tämä juhlaa ajaa Bemmillä kun autoa ei saada kuntoon ja maahantuoja kieltää virallisesti jälleenmyyjältä jatkoyritykset korjata autoa vaikka autoa on ajanut kaksi muuta (kuin korjauksia tehneen huolto-organisaation) valtuutetun BMW-huolto-organisaation asentajaa/työnjohtajaa, jotka molemmat totesivat autossa olevan vikaa! Mutta maahantuojan mielestä auto on kunnossa vaikka KUKAAN MAAHANTUOJAN EDUSTAJASTA EI OLE AJANUT AUTOA!

Minut siis pakotettiin omalla kustannuksella tilaamaan tavarantarkastuksen (400 €).

Nyt tavarantarkastaja tarkasti (27.2.) auton ja totesi alustassa olevan vikaa. Katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Autossa on jatkotakuut voimassa, mutta maahantuoja on perääntynyt vastuustaan (tämä on minun näkemys asiasta).
Tavarantarkastajan lausunto saadaan tänään, joten Saga jatkuu varmaan ensi viikolla.
Hyvä kello kauas kuuluu - paha vielä kauemmas.

Ei maistu hyvältä kun sadan tonnin auto on ollut rikki seitsemän kuukautta - HALOO.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Iltalehteen vaan yhteyksiä niin yleensä ratkee aika äkkiä :D
Vastaa Viestiin