BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.
Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.
Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.
Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
BMW 435D x-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jakorasia?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Veikkaan, että autoon on vaihdettu eri malliin sopiva jakolaatikko, joten homma ratkeaa joko vaihtamalla laatikko malliin oikeasti sopivaksi, tai sitten koodaamalla nykyinen toimimaan 4-sarjan kanssa. Esim. jos laittaa vaikka X1:n jakolaatikon 4-sarjaan, niin ei toimi koodaamatta oikein. Tehtiinko vaihto "marmorilla", eli merkkiliikkeessä? Veikkaan että ei tehty.Eero435 kirjoitti: ↑29 Marras 2019, 09:54 BMW 435d X-drive pomppii ja nypyttää jakorasian vaihdon jälkeen
Bemmistä hajosi hinauksen (tietokonevika jätti Bemmin tielle) yhteydessä jakorasia, joka vaihdettiin. Vaihdon jälkeen auto rupesi pomppimaan ns. haamupomppuja tiessä olevan nypyn/kuopan jälkeen sekä nypyttämään etenkin hiljaa = 40 - 60 ajettaessa, mukulakivityksellä kääntäminen/kurvi sekoittaa alustan kokonaan. Auto tuntuu muutenkin "kireältä" kuin kivireki tai F1 auto (en kylläkään ole ajanut tällaisella). Huoltoliike väittää alustan olevan kunnossa ja minä, poikani ja vaimoni olemme sitä mieltä että alusta on täysin sekaisin. Olemme verranneet autoa kolmeen muuhun autoon samalla tien pätkällä ja Bemmi tekee tiestä kuoppaisen. Auto pomppii myös kauppakeskusten autohalleissa sementissä olevin saumojen jälkeen.
Minulla on nyt sana-sanaa vastaan huoltoliikkeen kanssa siitä, onko auto kunnossa vai ei. Ajoimme n. 60.000 km bemmillä, jossa oli upea alusta. Nyt auton alusta on täysin susi.
Onko vastaavia kokemuksia? Ideoita, mistä vika voisi johtua, jotta saisin konsultointi apua huoltoliikkeeseen päin. Huoltoliikkeen osaaminen loppuu kesken tässä casessa.
Asiallisista vastauksista kiittäen
Eero
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
F- sarjalaisissa lisäksi ohjausboxi on itse jakolaatikossa. Eli ei kai se mitenkään voi toimia oikein koodaamatta.
Lisäksi kytkinpakalle pitää tehdä initialisointi. Muuten laatikko toimii miten sattuu.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jakolaatikon vaihto tehtiin Laakkosella ja tuota "vääränlaisen jakolaatikon" asennustakin olen kysynyt. Ei kuulemma ole nahdollista.
Kiitos kaikille komnenteista ha neuvoista. 16.12. vaihdetaan siis koko laatikko. Katsotaan miten käy.
Kiitos kaikille komnenteista ha neuvoista. 16.12. vaihdetaan siis koko laatikko. Katsotaan miten käy.
On tämä juhlaa ajaa Bemmillä kun autoa ei saada kuntoon ja maahantuoja kieltää virallisesti jälleenmyyjältä jatkoyritykset korjata autoa vaikka autoa on ajanut kaksi muuta (kuin korjauksia tehneen huolto-organisaation) valtuutetun BMW-huolto-organisaation asentajaa/työnjohtajaa, jotka molemmat totesivat autossa olevan vikaa! Mutta maahantuojan mielestä auto on kunnossa vaikka KUKAAN MAAHANTUOJAN EDUSTAJASTA EI OLE AJANUT AUTOA!
Minut siis pakotettiin omalla kustannuksella tilaamaan tavarantarkastuksen (400 €).
Nyt tavarantarkastaja tarkasti (27.2.) auton ja totesi alustassa olevan vikaa. Katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Autossa on jatkotakuut voimassa, mutta maahantuoja on perääntynyt vastuustaan (tämä on minun näkemys asiasta).
Tavarantarkastajan lausunto saadaan tänään, joten Saga jatkuu varmaan ensi viikolla.
Hyvä kello kauas kuuluu - paha vielä kauemmas.
Ei maistu hyvältä kun sadan tonnin auto on ollut rikki seitsemän kuukautta - HALOO.
Minut siis pakotettiin omalla kustannuksella tilaamaan tavarantarkastuksen (400 €).
Nyt tavarantarkastaja tarkasti (27.2.) auton ja totesi alustassa olevan vikaa. Katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Autossa on jatkotakuut voimassa, mutta maahantuoja on perääntynyt vastuustaan (tämä on minun näkemys asiasta).
Tavarantarkastajan lausunto saadaan tänään, joten Saga jatkuu varmaan ensi viikolla.
Hyvä kello kauas kuuluu - paha vielä kauemmas.
Ei maistu hyvältä kun sadan tonnin auto on ollut rikki seitsemän kuukautta - HALOO.