e61 pitää ääntä kääntäessä
Tuli yhtäkkiä tämmöinen ääni esille. Rattia kun kääntää ääriasentoon niin alkaa kuulumaan rahinaa/kolinaa, ääni ei siis ole mitään kitinää tai vinkumista. Muuten ajossa ei mitään poikkeavia ääniä tai tuntemuksia. Mistä mahtais johtua? Ohjaustehostin vai nivelet? Kyseessä ei nelikko, vm 2008.
Ei kuulu paikallaan, vain liikkeessä, eikä vaikuta nopeus/kierrokset ääneen. Tänään kävin ajamassa pienen lenkin ja huomasin ikkunat auki ajellessa että kuuluu pieni tasainen rahina koko ajan. Rahina ei muuttunut oikeastaan yhtään kääntäessä rattia..eilen rahina tuntui kuuluvan kun ratti oli ääriasennossa, nyt ääriasentoon kääntäessä ei niinkään kuulunut mitään erikoista tai rahina ei voimistunut. Tarkistin ohjaustehostimen öljyt ja vähissä näytti olevan, mutta voisko siitä johuta..?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Liekö ollut jotain ylimääräistä kyydissä, luokkaa kurakasa sisälokarissa jota vasten rengas on kahnannut? Tuollaisessa tilanteessa ääni häviää itsekseen kun ekstramateria häipyy. Itse auton mekaniikasta kuulunut ääni yleensä palaa takaisin, kunnes lähde lopulta löytyy.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Jep, juuri näin kävikin. Ääni ollut "kadoksissa" tähän asti mutta tänään liikenneympyrään vähän kovemmalla vauhdilla ajaessa, kuului sama ääni. Ajelin sitten ympyrää muutaman kerran ympäri ja ääni kuuluu aina kun ajaa ympyrää normaalia kovempaa.. Ja pelkästään vasemmalle kääntyessä. Huomenna nosturille ja otetaan rengas irti ja tutkitaan. Olisko heittää jotain erityistä mitä silmäillä?Aero kirjoitti: ↑16 Helmi 2020, 21:11 Liekö ollut jotain ylimääräistä kyydissä, luokkaa kurakasa sisälokarissa jota vasten rengas on kahnannut? Tuollaisessa tilanteessa ääni häviää itsekseen kun ekstramateria häipyy. Itse auton mekaniikasta kuulunut ääni yleensä palaa takaisin, kunnes lähde lopulta löytyy.
Ja laakerin vaihdolla siksi, koska kuulin huhuja että loppuun ajettu laakeri ääntää alkuvaiheessa juurikin kaarteissa, jonka jälkeen vollotus ja ääni alkaa kuulumaan suoraa ajettaessa..tiedä sitten..
Ja kannattaa vieläpä aloittaa keventävän puolen pyörästä - todennäköisemmin se olisi se.
Mihis tälläinen tieto perustuu? Kokemukseen? Mitä netistä ite lukenu ni sanovat että pitäs olla just toisin päin? Ulkokaarteen puoleinen pitää ääntä eli se jossa on enemmän paino. Ja itestä tuntuu että kun ympyrää ajaa (vastapäivään) niin ääni kuuluu juuri oikealta puolelta eli painavammalta puolelta..
Tutki molemmat puolet samalla tarkkuudella. Joskus painon keventyessä sisäkaarteen puolen laakeri pääsee kolisemaan tai värisemään ääntä tehden, ulkokaarteessa sama laakeri saattaa olla hiljaa kun paino ottaa löysät pois.
Omasta kokemuksesta puhuin. Kaksi kertaa vastaavanlainen tapaus ja sisäkurvin puoleinen äänsi molemmilla kertaa.Mikkeksi kirjoitti: ↑21 Helmi 2020, 18:11Mihis tälläinen tieto perustuu? Kokemukseen? Mitä netistä ite lukenu ni sanovat että pitäs olla just toisin päin? Ulkokaarteen puoleinen pitää ääntä eli se jossa on enemmän paino. Ja itestä tuntuu että kun ympyrää ajaa (vastapäivään) niin ääni kuuluu juuri oikealta puolelta eli painavammalta puolelta..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kyl joskus tosiaan laakerit ulisee nimenomaan keventäessä - ja silloin käy hyvin järkeen se, että vaimenee suoraan ajaessa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence