F10 530d vihellys

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

F10 530d bemu viheltää. Ajettu 177 tuhatta. Vihellys kuuluu selvästi hiljaisessa ajossa kun kaasua painaa. Mikä muu vois olla vikana kuin turbo vaihtokunnossa? Voisin tarkistaa muut mahdolliset syyt vihellykselle ennenkuin alan uutta turboa tilaamaan.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko vihellys kierrosten mukaan vai oletetun turboelämän mukainen? Jos kierrosten mukaan viheltää niin ääni öljypumpun ketjulle.
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

Wonderi kirjoitti: 02 Maalis 2020, 18:52 Onko vihellys kierrosten mukaan vai oletetun turboelämän mukainen? Jos kierrosten mukaan viheltää niin ääni öljypumpun ketjulle.
Ääni kuulostaa aikalailla tältä miltä tässä videossa. https://youtu.be/hVr90pccDSY
heppatyttö95
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 07 Huhti 2019, 19:45
Auto: BMW

Hukkaportin ääni, ei taida olla vakio?
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

heppatyttö95 kirjoitti: 02 Maalis 2020, 21:26 Hukkaportin ääni, ei taida olla vakio?
Auto ollu mulla nyt pariviikkoo vasta, eioo varmuutta onko ohjelmaa, joku catback putkisto vaihdettu. Eikai tuo vihellys pitäs kuulua normaalisti. Hiljases ajos kuulee selkeesti auton sisälle.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mun korvaan kuulostaa siipivikaiselta turbolta, hukkaportin ääni on aivan erilainen.
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

*Ari* kirjoitti: 03 Maalis 2020, 06:17 Mun korvaan kuulostaa siipivikaiselta turbolta, hukkaportin ääni on aivan erilainen.
+1
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

Mistä suosittelette uuden turbon hommaamaan?
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Uudelle voi miettiä vaihtoehdoksi kunnostettua turboa https://www.google.com/search?client=fi ... on+korjaus

Kannattaa myös selvittää miksi turbo kyykähti. Vituralleen tehty lastutus on yksi syy turbon ennenaikaiselle kuolemalle, tästä on kokemusta lähipiirissä.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Sopiva ahtovuoto osaa kanssa viheltää aikalailla vioittuneen siiven tavoin. Kannattaa toki tsekata se ahtimen kunto ekana - ahtoputki irti ja ihailemaan kompurasiipiä.

Onko näissä hukkaporttia? Ihan oikea kysymys, kun en tiedä - venttihyrriähän nää tietty on, mutta voi siellä silti olla hukkis ylijäämäkaasuille jos on aateltu tarpeelliseksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

Aero kirjoitti: 05 Maalis 2020, 00:30 Sopiva ahtovuoto osaa kanssa viheltää aikalailla vioittuneen siiven tavoin. Kannattaa toki tsekata se ahtimen kunto ekana - ahtoputki irti ja ihailemaan kompurasiipiä.

Onko näissä hukkaporttia? Ihan oikea kysymys, kun en tiedä - venttihyrriähän nää tietty on, mutta voi siellä silti olla hukkis ylijäämäkaasuille jos on aateltu tarpeelliseksi.
Mistähän kohtaa tuo vois vuotaa jos olis ahtovuotoo? Pitää täs tsekata turbon kunto kuhan kerkee.
heppatyttö95
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 07 Huhti 2019, 19:45
Auto: BMW

Aero kirjoitti: 05 Maalis 2020, 00:30 Sopiva ahtovuoto osaa kanssa viheltää aikalailla vioittuneen siiven tavoin. Kannattaa toki tsekata se ahtimen kunto ekana - ahtoputki irti ja ihailemaan kompurasiipiä.

Onko näissä hukkaporttia? Ihan oikea kysymys, kun en tiedä - venttihyrriähän nää tietty on, mutta voi siellä silti olla hukkis ylijäämäkaasuille jos on aateltu tarpeelliseksi.
On näissä, tai siis ”venttiili”
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Noissahan ei siis todellakaan ole mitään hukkaportteja, vaan ahdin on VNT = muuntuvasiipinen. Tuplaturboissa tilanne on eri.
Vihellyksen lähteeksi veikkaan turbon lisäksi reikää imusarjassa = EGR polttanut sinne reijän. Kannattaa tarkistaa.
Tietysti, jos auto on ihan alkupään F10:iä, niin silloin niissä on 190kW kone, jossa EGR:n kaasut menee fiksummin imusarjaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Kikatsu96
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Maalis 2020, 17:18

Heräs pieni epäillys että voisko putken jousto vuotaa ja sieltä turbon ääni tulla? Putki kolahtaa kylmänä runkoon kun tekee suht kovan jarrutuksen. Onko näissä ollut tuota ongelmaa? Omassa ex e60 oli nimittäin jousto halki ja kun se hitsattiin kuntoon niin turbon vihellys loppui.
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

+1 ^
Aikoinaanoli yksi nokikana jossa yks kesä rupesi kanssa urpo ääntelemään.
ei s3en kummemmin vaikuttanut kuuluvan auton seistessä mutta vankkuri perään ja baanalleniin urpovihelsi.

sitten soittelemaan maahantuojalle mitä tehdä uskaltaako ajaa...
sanoivat että katso auton alle ekana...
No sieltä löytyi katkennut putki. Siinä vehkeessäei erottanut muusta kuin
urponb äänestä että vuotaa putki.
Vastaa Viestiin