vikavalo tulppien vaihdon jälkeen?

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Buustis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2020, 20:44
Auto: BMW 320i E46

jees eli katottiin vikakoodit ja herjas kakkos sylkän sytytys ongelmaa.. vaihtelin tänään tulpat ja noin 5 km ajon jälkeen syttyi moottorivalo, kone kuulosti käyvän ilman muutamaa pyttyä ja muutenkin tehot laski huomattavasti... käynnistin auton ja matka jatkui moitteetta, kuitenkin sama toistui taas hetken kuluttua. Vanhoina tulppina toimi bosch yks päiset tulpat jotka vaihdettiin boshin 4 päisiin tulppiin.. voisko vika olla ehkä puolien ylikuumentuminen vai mitäh? kaveri on tulossa huomenna koneen kanssa lukeen koodit viel uusiks josko siel jotain olis..

e46 320 2.2l m54b22!
Edit: siis josko nua 4 päiset tarvitsis enemmä'n virtaa ja siksi kuumentas puolia.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Voisiko olla tulpanjohdot? Oletko niitä katsonut? Eikä voi olla mennyt johdot sekaisin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Buustis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2020, 20:44
Auto: BMW 320i E46

salmol kirjoitti: 16 Loka 2020, 21:28 Voisiko olla tulpanjohdot? Oletko niitä katsonut? Eikä voi olla mennyt johdot sekaisin?
laitettiin tulpat yksitellen kiinni joten ei voi olla sekottunut bua johdot.. kuulin tosin et noi 4 päiset tulpat ei oo hyvät? onko näin?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jos se ees kotvan käy kaikilla ja kunnolla, niin aika epätodennäköistä että olisi tulpanjohtoja ristissä.

Kyllähän ne nelikärkiset voi hyvinkin olla vaan väärät tulpat. Täähän oli kuitenkin coppipuolilla ja vakio, niin ehdottomasti valmistajan speksaama/hyväksymä tulppamalli paikoilleen. Ja kai vaihdoit sen kakkosen puolan samalla, jos sieltä tuli alkuperäiset misfiret?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Buustis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2020, 20:44
Auto: BMW 320i E46

Aero kirjoitti: 17 Loka 2020, 10:44 Jos se ees kotvan käy kaikilla ja kunnolla, niin aika epätodennäköistä että olisi tulpanjohtoja ristissä.

Kyllähän ne nelikärkiset voi hyvinkin olla vaan väärät tulpat. Täähän oli kuitenkin coppipuolilla ja vakio, niin ehdottomasti valmistajan speksaama/hyväksymä tulppamalli paikoilleen. Ja kai vaihdoit sen kakkosen puolan samalla, jos sieltä tuli alkuperäiset misfiret?
En vaihtanu puolaa vielä kun mietein et oliis tulpista johtunu.. kaippa tarvii nua puolatkin tilata vielä josko vaan löytys oikeenlaiset.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1249
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Joskus, kun lukee jotain jenkkifoorumia. niin ihmettelee kirjoittajia, joiden on ihan pakko kommentoida topikin aloittajan ongelmaa, vaikka kommentoijalla ei ole hajuakaan mistä on kysymys. :thdw:
Onkohan sama tulossa tännekin. Aloittaja laittoi oikein moottorityypinkin, mutta niin vaan asiasta täysin tietämättömien on pakko laittaa näppisl laulamaan.
BMW:llä ei ole ollut "tulpan johtoja" autoissaan yli 30- vuoteen. En nimittäin muista ihan varmasti milloin viimeinen M30 koneinen tuli linjalta ulos. M40 johtoja ei lasketa, koska niiden ristiin laitaminen vaati kyllä jo melkoista akrobatiaa.
Sitten asiaan:
Vaikka M52 & jne koneet ei vielä varsinaisesti mitään "Efficient Dynamics" moottoreita olekaan, niin ne on jo melko viritettyjä päästöjen suhteen. Tarkoittaa, että esim sinne pitää laittaa juuri sellaiset tulpat, kun on BMW on suunnitellut. Eli mieluiten orggikset, vaikka Möttösen Varaosa & Hevonen mitä muuta tarjoaisikin. Toisekseen origgistulpat (lkaksikärkiset) ei edes maksa kovin paljoa.
Aloita noista.
Jos vielä käy huonosti, ala vaihtamaan puolia. Nykyään Bosch:n puolat on melkoista kuraa, laita mieluummin orggikset.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jaki kirjoitti: 17 Loka 2020, 20:33 Joskus, kun lukee jotain jenkkifoorumia. niin ihmettelee kirjoittajia, joiden on ihan pakko kommentoida topikin aloittajan ongelmaa, vaikka kommentoijalla ei ole hajuakaan mistä on kysymys. :thdw:
Onkohan sama tulossa tännekin. Aloittaja laittoi oikein moottorityypinkin, mutta niin vaan asiasta täysin tietämättömien on pakko laittaa näppisl laulamaan.
Tämä on keskustelufoorumi, eli siis paikka on keskustelua varten. Ei se tarkoita, etteikö tänne voisi viestiä laittaa ilman mekaanikon papereita, vaan täällä voi keskustella vaikka ei olisikaan pikkutärkeä BMW-mekaanikko.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Buustis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2020, 20:44
Auto: BMW 320i E46

jaki kirjoitti: 17 Loka 2020, 20:33 Joskus, kun lukee jotain jenkkifoorumia. niin ihmettelee kirjoittajia, joiden on ihan pakko kommentoida topikin aloittajan ongelmaa, vaikka kommentoijalla ei ole hajuakaan mistä on kysymys. :thdw:
Onkohan sama tulossa tännekin. Aloittaja laittoi oikein moottorityypinkin, mutta niin vaan asiasta täysin tietämättömien on pakko laittaa näppisl laulamaan.
BMW:llä ei ole ollut "tulpan johtoja" autoissaan yli 30- vuoteen. En nimittäin muista ihan varmasti milloin viimeinen M30 koneinen tuli linjalta ulos. M40 johtoja ei lasketa, koska niiden ristiin laitaminen vaati kyllä jo melkoista akrobatiaa.
Sitten asiaan:
Vaikka M52 & jne koneet ei vielä varsinaisesti mitään "Efficient Dynamics" moottoreita olekaan, niin ne on jo melko viritettyjä päästöjen suhteen. Tarkoittaa, että esim sinne pitää laittaa juuri sellaiset tulpat, kun on BMW on suunnitellut. Eli mieluiten orggikset, vaikka Möttösen Varaosa & Hevonen mitä muuta tarjoaisikin. Toisekseen origgistulpat (lkaksikärkiset) ei edes maksa kovin paljoa.
Aloita noista.
Jos vielä käy huonosti, ala vaihtamaan puolia. Nykyään Bosch:n puolat on melkoista kuraa, laita mieluummin orggikset.
kävin tänään uudestaan lukemassa koodit ja anto p1353 koodin joka viittas 6 sylkän misfireen... vaihdettiin 6 sylkän puola 5 kanssa päittäin ja vika siirty siihen 5 sylkkään.. kävin hakemassa tuohon uuden puolan ja ei nyt ainakaan 20km ajon jälkeen antanu enää mitään vikakoodia! tosin tarviis varmaan nuo loputkin puolat laittaa tässä lähiaikana ettei sitten viikonvälein tarvittis yksitellen vaihdella :D nyt tarvii enää selvitellä mistä mahtaa kone saada vähän "ylimäärästä" ilmaa kun joku vuoto kuuluu aika hyvinkin.
Vastaa Viestiin