Hei!
Olisin tässä lähiaikoina ostamassa E90 330 2005 vuosimallin autoa. Autoon kaikki huollot tehty ajallaan ja kaikki paperit kunnossa yms. Vanos huollettu sekä jakopää rempattu ja kaikista kuititkin. Autoa olen myös koeajanut ja koeajolla auto myös toimivaksi todettu.
Autolla kilometrejä alla 250 000km. Ainoa huolenaihe on että välillä koeajon aikana moottorinvikavalo syttyy ja auto herjaa nokka-akselin asento tunnistinta. Auto siis täysin toimiva ei kierrokset ei heijaa eikä tehot katoa. Mitä olen netistä tutkinut nii kaikissa autoissa ei kuulemma ole pakollinen” että kyseinen venpele toimii mutta kuinkas tässä. Ostanko pois ja vaihdan vai jätänkö suosilla ostamatta?
Bmw 330i E90 nokka akselin asentotunnistin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mitä herjaa se tarkalleen ottaen antaa? Jostain syystä ajoitusvirhekoodeja vissiin tupataan tulkitsemaan anturivirhekoodeiksi ja sitten vaihdellaan vääriä osia ihmetellen, kun ei siitä apua ollutkaan.
Tarkka vikakoodi esille, niin voi antaa parempaa vinkkiä, millaisia vikoja siellä voi olla.
Tarkka vikakoodi esille, niin voi antaa parempaa vinkkiä, millaisia vikoja siellä voi olla.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
P0341 on kyseinen koodi ja vika on ilmennyt jakopää remontin jälkeenAero kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 10:26 Mitä herjaa se tarkalleen ottaen antaa? Jostain syystä ajoitusvirhekoodeja vissiin tupataan tulkitsemaan anturivirhekoodeiksi ja sitten vaihdellaan vääriä osia ihmetellen, kun ei siitä apua ollutkaan.
Tarkka vikakoodi esille, niin voi antaa parempaa vinkkiä, millaisia vikoja siellä voi olla.
Kun vika on tullut jakopääremontin jälkeen niin ensimmäisenä tulee mieleen että jakoa ei ole saatu kokoamisvaiheessa kohdilleen. Tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri että nokka-akselin asentotunnistin on mennyt rikki juuri remontin jälkeen.
Tuo anturi kannattaa ostaa vain alkuperäisenä, tarvikkeet eivät välttämättä toimi kunnolla. Auto ei mene läpi esim. katsastuksesta jos tuo vikakoodi on päällä, eikä moottori myöskään toimi optimaalisesti jos jako ei ole kohdallaan. Eli kannattaa hoitaa kuntoon.
Jaon tarkastus tai/ja uusi alkuperäinen anturi.
Tuo anturi kannattaa ostaa vain alkuperäisenä, tarvikkeet eivät välttämättä toimi kunnolla. Auto ei mene läpi esim. katsastuksesta jos tuo vikakoodi on päällä, eikä moottori myöskään toimi optimaalisesti jos jako ei ole kohdallaan. Eli kannattaa hoitaa kuntoon.
Jaon tarkastus tai/ja uusi alkuperäinen anturi.
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
Tätä itsekkin olen epäillyt. Taidan auton ostaa pois ja tarkastaa jaon sekä anturin vaihtaa. Muuten auto toimii kuin pitääkin joten isompaa vikaa en usko autossa olevanalpine3 kirjoitti: ↑13 Syys 2021, 12:01 Kun vika on tullut jakopääremontin jälkeen niin ensimmäisenä tulee mieleen että jakoa ei ole saatu kokoamisvaiheessa kohdilleen. Tai sitten on käynyt uskomattoman huono tuuri että nokka-akselin asentotunnistin on mennyt rikki juuri remontin jälkeen.
Tuo anturi kannattaa ostaa vain alkuperäisenä, tarvikkeet eivät välttämättä toimi kunnolla. Auto ei mene läpi esim. katsastuksesta jos tuo vikakoodi on päällä, eikä moottori myöskään toimi optimaalisesti jos jako ei ole kohdallaan. Eli kannattaa hoitaa kuntoon.
Jaon tarkastus tai/ja uusi alkuperäinen anturi.
Vie sitten auto oikeasti Bemareista ymmärtävälle korjaamolle. Joku nyrkkipaja yleistestereineen voi tulla kalliiksi,jos osia aletaan vaihtelemaan mu-tu systeemillä ja epäselviä vikakoodeja "tulkiten". Edes merkkikorjaamokaan ei ole ihan aina kartalla,vaikka oikeat koodit löytyisikin.
Joku asian osaava foorumilainen täältä tai naapurifoorumilta voisi myös olla hyvä vaihtoehto. Eli www.btcf.fi Tuolla ainakin on osaavia heppuja.
Joku asian osaava foorumilainen täältä tai naapurifoorumilta voisi myös olla hyvä vaihtoehto. Eli www.btcf.fi Tuolla ainakin on osaavia heppuja.