e90 318 -09 avain/akku vika?

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
ab99
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Marras 2021, 11:44

Moikka!

Mulla on alkanut ilmenemään e90 jotain ihme temppuilua auton käynnistyksen kanssa. Välillä avain avaa ovet normaalisti ja käynnistää auton, mutta yhtäkkiä saattaakin lopettaa toimintansa, eikä sulje enää ovia. Pitää siis laittaa kiinni sillä perusavaimella. Yleensä kun odottelee semmosen about 1h, niin alkaakin toimimaan ja auto käynnistyy normaalisti ja sillä pystyy ajaa. Välillä ei myöskään siis avaa ovia, eikä käynnistä koko autoa. Ei siis uskalla lähteä autolla mihkään, kun ei ikinä tiedä pääseekö ees sisälle :D Eli menee avain ja auto täysin mykäksi.

Kerran pääsin autoon sisälle, avain virtalukkoon käynnisty varmaan sekunniks ja sammu. Avain jäi sinne lukkopesään jumiin. Sain sen jotenkin sieltä pois ja avain taaskaan ei toiminut. Lähdin autolta, tulin n. tunnin päästä takas ja auto seiso virrat päällä pihalla :D Ihan ihme touhua.

Kuulostaako siltä, että itse avaimessa häikkää vaiko koko autossa? Vara-avain löytyy, mutta se pitäs ohjelmoida ensiks että voi testailla toimiiko se. Auttasikohan avaimen akun vaihto? Latautuu tosiaan siis ajon aikana. Tuskin akussa häikkää?
Huoltoon oon kyllä kiikuttamassa, mutta olis ihan jees et olis jotain osviittaa että kannattaisko sitä lähtee kokeilee uuden avaimen ohjelmointia / vanhan korjaamista. Tai uutta akkua kokeilees?
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Ei varsinaisesti vastaus itse kysymykseen,mutta eikö kakkos avain pitäisi aina olla siinä kunnossa,että sitä voi tarvittaessa käyttää? Eli käytettävä satunnaisesti,että sen akku pysyy latingissa. (jos siis niissä avaimissa on akut,eikä patterit). Ja ajonestosynkka toiminnassa. Eli vara-avaimella ei tee mitään,jos se ei toimi tarvittaessa. Sen jälkeen voikin alkaa etsiä vikaa. Esim. anteeni vahvistimesta tjs.
Vastaa Viestiin