BMW E46 316, 1.8 nakutusmainen ääni matalilla kierroksilla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07 Joulu 2021, 21:06
Elikkä ongelmana on koneesta tuleva nakustumainen ääni matalilla kierroksilla eli kierrättäessä kuulosti täysin normaalilta. Koneesen on vaihdettu jakoketju ja ilmeisesti venttiilikoneistoa korjailtu. Voisko tämä johtua rikkinäisestä alipainepumpusta, koska jarrut muuttu välillä kovaksi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jos tuo on N42:n, niin sehän on Valvetronic = imusarjassa ei alipainetta = alipainepumppu
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jos noin,niin ok.tuo pumppu. Mutta itselle heti herää kysymys,että kuinka ilma kulkeutuu moottoriin/sylintereihin ahtamattomassa koneessa ilman alipainetta Jos ei ole ahdettua ilmaa ,kuten turbo moottoreissa tai alipainetta kuten kaikissa ottomoottoreissa,niin kuinka ilma päätyy sylintereihin? Eli ilman ahtoa tai imua ei ilma liiku imusarjassa mihinkään suuntaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Siinäpä sinulle pulmaHeguli31 kirjoitti: ↑08 Joulu 2021, 17:37Jos noin,niin ok.tuo pumppu. Mutta itselle heti herää kysymys,että kuinka ilma kulkeutuu moottoriin/sylintereihin ahtamattomassa koneessa ilman alipainetta Jos ei ole ahdettua ilmaa ,kuten turbo moottoreissa tai alipainetta kuten kaikissa ottomoottoreissa,niin kuinka ilma päätyy sylintereihin? Eli ilman ahtoa tai imua ei ilma liiku imusarjassa mihinkään suuntaan
Mieti ensin hetki, niin kerron miksi tuolla ei ole alipainetta.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Normimoottorissa, siis ei turbo, männät imevät ilmaa sisäänsä ja kaasuläppä ahdistaa niin, että imusarjaan tulee alipaine.
Täyskaasussa ei alipainetta periaatteessa juurikaan ole, mutta tilanne, että ajetaan koko ajan urku auki, ei ole. Heti, kun kaasuläppä sulkeutuu, tulee imusarjaan alipaine.
Valvetronic- moottorissahan ei ole lainkaan kaasuläppää. Joo, ok on sielllä (hätävara), mutta se on normaalisti aina "urku auki".
Kaasun virtaus rajoitetaan imuventtiilien nostolla. Näin imusarjaan tulee hyvin vähän alipainetta, jos lainkaan, koska esim kaasun nosto tilanteessa, imuventtiilit menevät kokonaan kiinni ja silloinhan ei voi olla mitään alipainetta. Nus nus, varmaan vähän ylipainetta, jos ajatellaan, että ajoviima puskee ilmaa imisarjaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset