Kyseessä GT 320i, josta 2-sylinterin kiertokangenlaakeri leikannut kiinni ja pyörinyt ympäri. Kiertokanki ja kampiakseli hajalla, öljypumpussa metallinpalasia. Autossa kilometrejä vajaa 190 tkm. Toukokuussa vaihdettu ketju kilkkeineen, ja nyt käynyt näin. Paikallisen merkkiin erikoistuneen pajan reseptinä moottorin vaihto. Onko mielestänne mitään muita järkeviä reseptivaihtoehtoja?
Olen ko. auton entinen omistaja, kaupat tehtiin toukokuussa. Tuo ketju kosahti heti kauppojen jälkeen, sen maksoin mukisematta. Mitään viitteitä ketjuongelmasta ei mun ajossa tullut esille, mutta tokihan se on ollut siellä piilevänä olemassa, joten selvä tapaus. Nyt sitten tällainen helkkarin iso ja kallis remontti, ja tässä mietin, että mitä kaikkea yksityisen myyjän kuuluu korvata kun entisestä autosta jotain hajoaa.
F34 kiertokanki ja kampiakseli hajonnut
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Periaatteesa vain sellaisia vikoja, jotka myyjän olisi pitänyt tietää.
Ei yksityisen myyjän mitään takuuta tarvitse antaa.
Todennäköisesti ketjun kosahtaessa laahain on mennyt murusiksi ja sieltä lähtenyt joku pala ja tukkinut öljykanavan. Huono onni.
Ei yksityisen myyjän mitään takuuta tarvitse antaa.
Todennäköisesti ketjun kosahtaessa laahain on mennyt murusiksi ja sieltä lähtenyt joku pala ja tukkinut öljykanavan. Huono onni.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Eikö nykyään enää osata hioa kampiakselin kauloja ja laittaa ylikoko laakeriliuskat?
Jos kiertokanki on suora ja mäntä ehjä niin em tavalla tulee halvemmaksi kuin koko moottorin vaihto. Öljypumppu pitää näin paljon ajetussa autossa vaihtaa uuteen.
Kysy moottorikoneistamosta hintaa.
Jos kiertokanki on suora ja mäntä ehjä niin em tavalla tulee halvemmaksi kuin koko moottorin vaihto. Öljypumppu pitää näin paljon ajetussa autossa vaihtaa uuteen.
Kysy moottorikoneistamosta hintaa.