Tälläistä topiikkia ei suoraan löytynyt.
Omalle kohdalle tämä tuli ajankohtaiseksi kun vein autoa huoltoon "tuulettimen" hihnan luistamisen aiheuttaman äänen johdosta. Pikahuollossa 2tunnin odottelun ja 2 minuutin tutkimisen jälkeen syylliseksi löytyi kampiakselin päässä olevan "vauhtipyörän" atomisoituminen. 120tkm takana 3 vuodessa ja em. Osa finaalissa. On kuulumma muitakin samanlaisia tapauksia ollut. noin 500€ remppa. Ko hihna taitaa pöyrittää aika montaa apulaitetta? Huollossa sanoivat, että jos hajoaa kokonaan ennen viikonpäästä saatavaa huoltoa, niin laturi pettää ekana ja lataus loppuu ja auto ei lähde käyntiin.. Mitä muita asioita tuolla hihnan varrella on? Vesipumppu, ohjaustehostin?
177hp/350nm dieselkoneen tai apulaitteiden tyypilliset viat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
Kun tuota "vauhtipyörän" atomisoitumista on miettinyt, voisi ajatella, että jos on ajanut liian pienillä kierroksilla ja kone on jo protestoinut asiaa jurnutus äänellä, niin voisiko olla että kampiakselilla on ollut värähtelyjä jotka ovat ovat edes auttaneet vian syntyä.. Tiedä häntä..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Noita koneita vaihdettu takuuseen paljonkin kun kyseinen peli tuli markkinoille. En tiedä on kyseessä sama vika, mutta jakopäässä on joku herkkä kohta, joka aiheuttaa juuri kyseisenlaisen 5k remontin. Ongelmana on se, että kone on autossa nykyisin niin päin, että jakopää on ohjaamoa päin. Eli kone täytyy irroittaa, jotta jakopään saa auki. Työstä tulee puolet ja osista puolet.
Ilmenee juuri jonakin ylimääräisenä äänenä.
Ps. Turun alueella on yksityinen BMW huolto, Piisparistillä Jousitie 2.
Ilmenee juuri jonakin ylimääräisenä äänenä.
Ps. Turun alueella on yksityinen BMW huolto, Piisparistillä Jousitie 2.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla oli 177hv 120d manuaali -07. Siihen vaihdettiin n. 15tkm kohdalla joku turbon läppä, en muista tarkemmin mikä osa oli kyseessä. Auto meni noin kerran viikossa vikatilaan, ja kiihtyi silloin kuin traktori. Se auttoi yleensä kun sammutti auton, ja käynnisti uudelleen.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Mulla oli vm 08 E82 120dA:ssa sama juttu. Mittarissa silloin just yli 20tkm.johansa kirjoitti:Mulla oli 177hv 120d manuaali -07. Siihen vaihdettiin n. 15tkm kohdalla joku turbon läppä, en muista tarkemmin mikä osa oli kyseessä. Auto meni noin kerran viikossa vikatilaan, ja kiihtyi silloin kuin traktori. Se auttoi yleensä kun sammutti auton, ja käynnisti uudelleen.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Muistelisin ongelman liittyneen jakoketjun kiristimen heikkouteen ja sen pettämiseen. Kiristin muuttui myöhemmin kestävämmäksi ja toisenlaiseksi.Convertible kirjoitti:Noita koneita vaihdettu takuuseen paljonkin kun kyseinen peli tuli markkinoille. En tiedä on kyseessä sama vika, mutta jakopäässä on joku herkkä kohta, joka aiheuttaa juuri kyseisenlaisen 5k remontin. Ongelmana on se, että kone on autossa nykyisin niin päin, että jakopää on ohjaamoa päin. Eli kone täytyy irroittaa, jotta jakopään saa auki. Työstä tulee puolet ja osista puolet.
Ilmenee juuri jonakin ylimääräisenä äänenä.
Ps. Turun alueella on yksityinen BMW huolto, Piisparistillä Jousitie 2.