N47 moottori
Käsittääkseni tuon pyynnön jälkeen tehdään juuri tuo virallinen diagnoosi, missä videokuvataan ja testerillä testataan jotain ja minkä perusteella sitten tehdään tuo päätös. Olihan tuohon tiedotteeseen jätetty maininta "in individual cases".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
- Auto: X3 20dA f25
- Paikkakunta: Helsinki
Joo on, tihkui yläpäästä hiukkasen. Kumiosa oli murtunut ja alkanut päästää vähän läpi. Uusi putki varaosanumerolla tilaten autokeskuksesta 50€ sisältäen lämmitysvastuksen. Paikalleen laitto oli ilman työkaluja 2 minuutin homma parkkiksella siviili vermeissä. Uusi putki on rakenteeltaan parempi, tuo kumiosa on vaihdettu kovemmasta materiaalista tehtyyn osaan.Jiiänn kirjoitti:Onko porukalla kokemusta pienimuotoisesta öljy vuodosta (ilmeisesti) takaisinkierrätyksen jostakin putkesta tms.?
Tuli alunperin väärään paikkaan...
Tänään rupesi uskollinen 2011 vuosimallin E91 kiukuttelemaan. Mittarissa 135tkm.
Aluksi tuntui kuin olisi ajanut siirapissa ja sen jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja tehot tippui.
Nyt illalla tökkäsin kiinan OBD-lukijan kiinni, mutta vikakoodeja ei löytynyt. Koeajolla seurailin mm ahtopainetta ja aluksi (moottori kylmänä) ahtopaineet nousi normaalisti 1,6bariin mutta hetken aikaa ajeltuani, tuo laiskuus palasi ja ahtopainetta ei käytännössä ollut lainkaan.
Olisikohan tuolta joku letku mennyt vai menikö turbo vaihtoon? Kellään kokemuksia?
On aika rauhallinen tollanen Diesel ilman ahtopainett
Tänään rupesi uskollinen 2011 vuosimallin E91 kiukuttelemaan. Mittarissa 135tkm.
Aluksi tuntui kuin olisi ajanut siirapissa ja sen jälkeen syttyi moottorin vikavalo ja tehot tippui.
Nyt illalla tökkäsin kiinan OBD-lukijan kiinni, mutta vikakoodeja ei löytynyt. Koeajolla seurailin mm ahtopainetta ja aluksi (moottori kylmänä) ahtopaineet nousi normaalisti 1,6bariin mutta hetken aikaa ajeltuani, tuo laiskuus palasi ja ahtopainetta ei käytännössä ollut lainkaan.
Olisikohan tuolta joku letku mennyt vai menikö turbo vaihtoon? Kellään kokemuksia?
On aika rauhallinen tollanen Diesel ilman ahtopainett
Ja vastaus tuli... Eli turbon siipien säätö jumittaa, ja ainoa korjaus on turbon vaihto? Voitelemalla saivat tänään tekohengitettyä ja nyt auto pelaa, mutta onko tosiaan että noita ei korjata? Kustannusarvio oli 2200€ \o/
Eikös tuohon maahantuoja osallistu, ainakin pitäisi kun on tuon verran tuore auto. Ei muuta kuin yhteyttä sinne ja lähtökohdaksi saada kulut 50:50.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 19 Helmi 2015, 13:06
- Auto: 2012 X3 20dA
ex. 2007 AR 159 2.4 JTDm Qtronic
Saako jakoketju pitää minkäänlaista ääntä vai onko kyseessä varma ketjuongelma jos on pienikin hankausääni havaittavissa? Kun kuskin ovi auki kone lämpimänä tyhjäkäynnillä tarkkaan kuuntelee niin kyllä omassa 155tkm ajetussa 2012-mallisessa F25:ssa kuuluu samanlaista kahinaa kuin youtuben jakoketjuvideoissa, tosin hyvin vaimeaa sellaista.
Itselläni -07 320da /190tkm /N47 ja viime viikon huollon yhteydessä Autokeskus airportilla todettiin että tähän tehdään myös Jakopääkampanja samalla. Kuuntelussa/tutkimuksessa todettiin että ketjut yms romppeet menee vaihtoon tehtaan pikkiin!
Ihmeiden aika ei siis ole ohi, kun noin vanhaan autoon tekevät noin kalliita remontteja!
Ihmeiden aika ei siis ole ohi, kun noin vanhaan autoon tekevät noin kalliita remontteja!
F11 518dA -17 (02/2024 -->
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
Mulla oli saman tyyppinen vika (vikailmoitus säätimestä tuli silloin tällöin kiihdytystilanteessa) ja turbon säätimelle tehtiin voiteluelvytys. Merkkiliike ehdotti uuden turbon vaihtoa, minkä hintaa pelästyttyäni kysyin Saksasta uuden turbon hintaa (n. 900 euroa). Kun kaikki kuitenkin tuntui toimivan, päätin olla tekemättä heti mitään.Ilipo kirjoitti:Ja vastaus tuli... Eli turbon siipien säätö jumittaa, ja ainoa korjaus on turbon vaihto? Voitelemalla saivat tänään tekohengitettyä ja nyt auto pelaa, mutta onko tosiaan että noita ei korjata? Kustannusarvio oli 2200€ \o/
Tämä voiteluelvytys tehtiin 6 kk sitten ja sen jälkeen ei ole tähän päivään mennessä oireillut, toivottavasti ei enää oireilekaan.
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mulle sanottin Jkl Laakkosella viime perjantaina ettei yhtään N47 ole tarvinnut ainakaan Jyväskylässä korjata 2013 jälkeen. Ja niitä vanhempia jos on korjattu ei oo asiakkaalle maksamaan kuin muutaman satasen.
Ok. Kiva kuulla että tuolla voitelulla pääsee eteenpäin ja toivottavasti tuo nyt toimisi. Maahantuojan kommenttia odotellaan eli minkälaista goodwill pakettia he tarjoavat jos tarjoavat.Mikkx kirjoitti:
Mulla oli saman tyyppinen vika (vikailmoitus säätimestä tuli silloin tällöin kiihdytystilanteessa) ja turbon säätimelle tehtiin voiteluelvytys. Merkkiliike ehdotti uuden turbon vaihtoa, minkä hintaa pelästyttyäni kysyin Saksasta uuden turbon hintaa (n. 900 euroa). Kun kaikki kuitenkin tuntui toimivan, päätin olla tekemättä heti mitään.
Tämä voiteluelvytys tehtiin 6 kk sitten ja sen jälkeen ei ole tähän päivään mennessä oireillut, toivottavasti ei enää oireilekaan.
En ole, auto ollut mulla noin vuoden päivät Mahdollisesti olilsi jäänyt auto silloin ostamatta jos olisi tiennyt tästä. Mutta nyt kun toi fiksataan takuuseen niin on kyllä varma asia, että seuraavakin auto tulee Münchenistäawd-69 kirjoitti:Icewind, voitko vahvistaa kysymykseni? Eli oletko alkuperäinen omistaja?
F11 518dA -17 (02/2024 -->
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
F31 318dA -13 (12/2018 - 02/2024)
E91 320dA -07 (01/2014 - 12/2018)
E46 316i -05 (04/2011 - 01/2014)
E46 316i -99 (03/2006 - 04/2011)
Oliko sinulle annettu jokin vuoden takuu sitä ostaessasi? Ehkä liittyy tuohon, eli liikkeen olisi pitänyt huomata.icewind kirjoitti:En ole, auto ollut mulla noin vuoden päivät Mahdollisesti olilsi jäänyt auto silloin ostamatta jos olisi tiennyt tästä. Mutta nyt kun toi fiksataan takuuseen niin on kyllä varma asia, että seuraavakin auto tulee Münchenistäawd-69 kirjoitti:Icewind, voitko vahvistaa kysymykseni? Eli oletko alkuperäinen omistaja?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eikös tosta ole se takaisinkutsukampanja menossa? Ei kai silloin mitään sirkustemppuja vaadita jos auto tuon piiriin kuuluu?salmol kirjoitti:Oliko sinulle annettu jokin vuoden takuu sitä ostaessasi? Ehkä liittyy tuohon, eli liikkeen olisi pitänyt huomata.icewind kirjoitti:En ole, auto ollut mulla noin vuoden päivät Mahdollisesti olilsi jäänyt auto silloin ostamatta jos olisi tiennyt tästä. Mutta nyt kun toi fiksataan takuuseen niin on kyllä varma asia, että seuraavakin auto tulee Münchenistäawd-69 kirjoitti:Icewind, voitko vahvistaa kysymykseni? Eli oletko alkuperäinen omistaja?
Ai trafin takaisinkutsukampanja? No ei ole. Se on tehtaan korjausohje (aktio) eikä oletuksena tarkoita 200 tkm ajettuun vehkeeseen ilmaista hoitoa. Yleensä 100 tkm on raja ja sitten jaetaan kustannuksia kunnes ei enää jaeta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Joo kiva kuulla, että BMW on muuttanut käsitystään oman virheensä maksattamisesta asiakkaillaan. Naapuripalstalla jakopäärempat esim. 2008/125 tkm ja 2010 175 tkm ilman kuluja. Siis yli 6 vuotta vanhaan..
Itseäni korpeaa vieläkin BMW:n ja Autosalvan ylimielinen käytös ja asiakkaan kyykyttäminen. Oma yksilö oli 2009 (silloin 3v vanha) / 99 tkm. Jouduin maksamaan 1300,- jakopäästä. (+1400,- vaihdelaatikosta)
Mikähän on syynä, että nyt vasta myöntävät virheensä ja maksavat sen myös ? Ehkä meilläkin, asiaa aikanaan voimakkaasti kyseenalaistaneilla on osuutta asiaan..
Itseäni korpeaa vieläkin BMW:n ja Autosalvan ylimielinen käytös ja asiakkaan kyykyttäminen. Oma yksilö oli 2009 (silloin 3v vanha) / 99 tkm. Jouduin maksamaan 1300,- jakopäästä. (+1400,- vaihdelaatikosta)
Mikähän on syynä, että nyt vasta myöntävät virheensä ja maksavat sen myös ? Ehkä meilläkin, asiaa aikanaan voimakkaasti kyseenalaistaneilla on osuutta asiaan..
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
Näinhän se taisi ollakin [emoji15]salmol kirjoitti:Ai trafin takaisinkutsukampanja? No ei ole. Se on tehtaan korjausohje (aktio) eikä oletuksena tarkoita 200 tkm ajettuun vehkeeseen ilmaista hoitoa. Yleensä 100 tkm on raja ja sitten jaetaan kustannuksia kunnes ei enää jaeta.
Tämä on oikeasti kiva juttu, ja rauhoittaa omaa mieltä jos kohdalle osuisi. Silloin tietysti maahantuojan tulee olla tasapuolinen ja korvata kaikille samalla tavalla ja tiukan paikan tullen foorumin kohtalotovereista saa oikeudessa oman asian edistäjän. Yksi kaikkien, kaikki yhden.AjamisenIloa kirjoitti:Joo kiva kuulla, että BMW on muuttanut käsitystään oman virheensä maksattamisesta asiakkaillaan. Naapuripalstalla jakopäärempat esim. 2008/125 tkm ja 2010 175 tkm ilman kuluja. Siis yli 6 vuotta vanhaan..
Itseäni korpeaa vieläkin BMW:n ja Autosalvan ylimielinen käytös ja asiakkaan kyykyttäminen. Oma yksilö oli 2009 (silloin 3v vanha) / 99 tkm. Jouduin maksamaan 1300,- jakopäästä. (+1400,- vaihdelaatikosta)
Mikähän on syynä, että nyt vasta myöntävät virheensä ja maksavat sen myös ? Ehkä meilläkin, asiaa aikanaan voimakkaasti kyseenalaistaneilla on osuutta asiaan..
Harmi tietysti että Ajamiseniloa nimimerkille se ei niin iloa ollutkaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6