N47 moottori

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Mikkor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2017, 18:10

Kiitoksia kommenteista! Taitaa olla selvää, että ko yksilön osto, ainakin tuollaisenaan, on liian iso riski.

Liekö kellään kokemusta, kestääkö korjatuissa kamppeissa jakopää sen minkä ketjujakopään voi olettaa kestävän?
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Mikkor kirjoitti:Kiitoksia kommenteista! Taitaa olla selvää, että ko yksilön osto, ainakin tuollaisenaan, on liian iso riski.

Liekö kellään kokemusta, kestääkö korjatuissa kamppeissa jakopää sen minkä ketjujakopään voi olettaa kestävän?
Mulle ainakin kovasti vakuuteltiin, että uusimmat hilut jotka vaihdettiin pitäisi kestää eikä jakopään kanssa tulisi enää ongelmia. Aika ja kilometrit tuon väitteen tietysti vasta vahvistavat. Mulla nyt tosin autokuumeen pukkaa kerran vuodessa joten en ole todistamassa mahdollista seuraavaa remppaa :)
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Asianmukaisesti korjattuna ostaisin, kauppakirjaan nimi alle vasta kun käyntiääni on korjauksen jälkeen todettu asianmukaiseksi. Ehjä N47 kalkattaa erittäin puhtaalla äänellä ilman mitään sivuääniä.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Antore kirjoitti:
Mikkor kirjoitti:Bemarikuume vaivaa, koeajamani yksilö muuten erinomainen, mutta tuolla N47D20A-moottorilla. Tiedostan kyllä riskit, mutta valmiiksi rikkinäistä ei haluttaisi hankkia.

https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk

Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?
Komppaan Salmollia, jakopäärempa edessä. Tässä oman jo korjatun N47D-koneen sävelet ihan tyhjäkäynnillä ja aika vastaavaa säveltä säksättää.
https://drive.google.com/file/d/0B3IZAx ... sp=sharing
Diagnoosin tekoon Laakkosella riitti korvakuulolta tehty arvio, mitään vikakoodeja ei auto antanut.
Mitä ajettu tolla korjatulla jakopäällä kun ääni uusiutui?
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

antti87 kirjoitti:
Antore kirjoitti:
Komppaan Salmollia, jakopäärempa edessä. Tässä oman jo korjatun N47D-koneen sävelet ihan tyhjäkäynnillä ja aika vastaavaa säveltä säksättää.
https://drive.google.com/file/d/0B3IZAx ... sp=sharing
Diagnoosin tekoon Laakkosella riitti korvakuulolta tehty arvio, mitään vikakoodeja ei auto antanut.
Mitä ajettu tolla korjatulla jakopäällä kun ääni uusiutui?
Pahoittelut, kirjoitin väärin. Eli tuo ääni on nauhoitettu ennen remppaa, vika ei ole uusiutunut korjauksen jälkeen! n. 70 tkm kohdalla tehtiin remppa.
antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Saitko kuulla mikä sieltä oli venynyt?

ItsElle vaihdettiin yläketju merkkarilla ja ääni ei hävinnyt..työkalut näyttää että kaikki ok? Onko ne bmw omat työkalut niin paskat ettei näytä vikaa? Mun näkemys ettei ne voi näyttää kuin venyneen yläketjun mutta kuulemma ne näyttää mitä huoltolappu näyttää.
Lueskellut kun ihmisille vaihdettu ketjuja 19tkm ajettuun n47 äänien takia,paskojahan ne on mutta en jaksa uskoa että noilla kilometreillä se on venynyt sentään. Laahaimiahan bmw on muuttanut kokoajan..äänien vähentämiseksi?

Oudoksuttaa itseäni se että ensin mitattiin ja todettiin yläketju venyneeksi,ääni ei kuitenkaan muuttunut yhtään. Tosiaan lämpimällä koneella pieni kahnaus ääni 1500rpm ylöspäin.
Tekisi mieli ottaa kone pois ja katsoa alaketjun tilanne..näkyisikin että alaketju venynyt,voisi sitten kysyä mitä hyötyä heidän hienoista erikoistyökaluista on . Autoliike oli tässä 60% maksaja,alaketjun vaihtoonhan he ei tietysti suostu kun merkkiliike totesi sen "ehjäksi". Bmw gw 0% :)

Oma auto 140tkm ajettu f30.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

En kovin tarkkaan kysellyt mutta molemmat ketjut ja korkeapainepumppu vaihdettiin. Työmääräyksen osanumerot naputtelin schmiedmannin sivuille ja loppusumma oli aika tarkkaan 2k€. Diagnoosi oli tosiaan tehty minuutissa ja tuon äänen perusteella tekivät remontin. Mulla oli tosin BPS-takuu voimassa ja mielelläänhän ko. takuun myöntävät liikkeet korjauksia tekevät, saavat 'takuurahastosta' johon joutuvat takuun myöntäessä euroja laittamaan vähän takaisin :)
ahonekal
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Syys 2017, 05:21

Hei.
118d kiinnostaisi ja nyt lukenut tästä ketjuongelmasta, tarjolla yksi jossa moottoriremppa tehty ja muutama joilla ajettu jo yli 300tkm. Voiko tuohon korjaukseen luottaa? Millä km määrällä nämä on rajahtanyt? Eli siis ajatus jos on jo ajettu 300tkm niin varmaan kestää eikä ole ns vikaantuva?
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

En tiedä mikä tarkka N47- moottorin malli on, mutta vajaa kuusi vuotta vanha tuo nyt oli, kun sivuäänen vuoksi meni jatkoketjuremppaan. Mittarissa oli vajaa 100 000 km. GW oli 90% ja 10% meni omasta pussista.

Nyt taas auto käy kuin uusi ja sisällekin tulee vähemmän ääntä/värinää.
TaRaE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Loka 2017, 19:20

Ludwig kirjoitti:En tiedä mikä tarkka N47- moottorin malli on, mutta vajaa kuusi vuotta vanha tuo nyt oli, kun sivuäänen vuoksi meni jatkoketjuremppaan. Mittarissa oli vajaa 100 000 km. GW oli 90% ja 10% meni omasta pussista.

Nyt taas auto käy kuin uusi ja sisällekin tulee vähemmän ääntä/värinää.
Minkä liikkeen kautta asioit? Olisi mielenkiintoista kuulla, kun oma X3 N47-koneella taitaa kohtapuoleen lähtä remppaan.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Pk-seudulla omani korjattiin, oli sama kuin ostoliike,uutena ostin sieltä.
bmwfirst
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2017, 19:51

Tervehdys!

Nonniin, pienet paineen purkaukset, nyt on sitten paukutettu 3.2013 mallin 320XD:llä ja N47D20C koneella rapiat 210000km ja taitaahan se ketju pikkuhiljaa ruveta tässäkin pitämään säksätystä. No Perjantaina marmorilla tarkistus ja tuomio, sen jälkeen voisi teippauttaa isot mainos tarrat kylkiin ongelmasta ja hinnasta, ihan vain kiitokseksi siitä miten edustajat näitä kehuvat hyvinä ja kestävinä kovaan ajoon, siinä sitten goodwilliä. :thup:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

bmwfirst kirjoitti:Tervehdys! Nonniin, pienet paineen purkaukset, nyt on sitten paukutettu 3.2013 mallin 320XD:llä ja N47D20C koneella rapiat 210000km ja taitaahan se ketju pikkuhiljaa ruveta tässäkin pitämään säksätystä. No Perjantaina marmorilla tarkistus ja tuomio, sen jälkeen voisi teippauttaa isot mainos tarrat kylkiin ongelmasta ja hinnasta, ihan vain kiitokseksi siitä miten edustajat näitä kehuvat hyvinä ja kestävinä kovaan ajoon, siinä sitten goodwilliä. :thup:
Noilla kilometreillä voisit odottaa sellaista 40% - 50% panostusta BMW GW:ltä tähän remonttiin. Itsellesi jää 50% - 60%.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bmwfirst
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2017, 19:51

No jos jotain niin aina se tyhjää parempi on. Mahtaneeko nuo uudet osat olla kestävämpiä jo vai onkohan edelleen samat hilut mitkä sinne vaihdetaan?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

bmwfirst kirjoitti:No jos jotain niin aina se tyhjää parempi on. Mahtaneeko nuo uudet osat olla kestävämpiä jo vai onkohan edelleen samat hilut mitkä sinne vaihdetaan?
Muista vaatia BMW Goodwill:iä (GW:tä) kun viet autosi huoltoon, eli siis pyydät että huolto tarkistaa BMW:ltä saako goodwilliä. Jos huollot on laiminlyöty tai et ole ensimmäinen omistaja, voi olla turha toive saada apua maahantuojalta.

Uudet osat ovat ainakin kestävämpiä kuin alkuperäiset 3/2011 saakka, senkin jälkeen jotain parannuksia on voinut tulla, ei ihan tarkkaa tietoa tuosta ole. Näissä on tärkeätä noudattaa huoltovälejä, joten huollot ajallaan ja huoltokirja kunnossa jos autoa on ostamassa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Samaa kuraa se moottori oli silti loppuun asti vaikka olikin "parempia" osia. Jakopää vikainen mylly. En tiedä onko nykyinen B47 sitten parempi...
Ainakaan ei ole pahemmin kuulunut mitään et olisi samaa vikaa.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

antti87 kirjoitti:
ItsElle vaihdettiin yläketju merkkarilla ja ääni ei hävinnyt..työkalut näyttää että kaikki ok? Onko ne bmw omat työkalut niin paskat ettei näytä vikaa? Mun näkemys ettei ne voi näyttää kuin venyneen yläketjun mutta kuulemma ne näyttää mitä huoltolappu näyttää.
Se työkalu on yläketjun kiristimen tilalle laitettu "mittari", joka kertoo onko ketju venynyt vai ei.
Alaketjua ei tarkisteta mitenkään.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
bmwfirst
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 27 Marras 2017, 19:51

Täytynee tuota GW:tä toki kysellä elleivät itse sitä ehdota.

Täällä kun asiantuntemusta löytyy niin missä hinta/haitarissa täydellinen remppa on väellä ollut? Lähinnä mietityttä se että jos ei vastaan tulla valmistajan puolelta lainkaan niin en tiedä onko tuota sitten järkevää merkiliikkessä teetättää? Vai onko kyseisessä operaatiossa vaarana että pikkupajat tekevät rempan tarvike osilla huolimattomasti?

Entä jos vaikka vain yläketju on löysä ja se vaihdetaan, niin kuka sanoo että 2 muuta ketjua ovat kireitä jos niitä ei saa mitattua? Luulisi että jos yksi on löysä niin on muutkin. Eikö tuo tuossa ketjun löystymisen todetessa kannata joka tapauksessa uusia kaikkineen koko jakopää, ettei tarvitse moottoria purkaa heti vuoden sisällä uusiksi?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

bmwfirst kirjoitti:Entä jos vaikka vain yläketju on löysä ja se vaihdetaan, niin kuka sanoo että 2 muuta ketjua ovat kireitä jos niitä ei saa mitattua? Luulisi että jos yksi on löysä niin on muutkin. Eikö tuo tuossa ketjun löystymisen todetessa kannata joka tapauksessa uusia kaikkineen koko jakopää, ettei tarvitse moottoria purkaa heti vuoden sisällä uusiksi?
Yläketjun vaihto on suhteellisen helppo = konetta tai kantta ei irroteta, van ketju vaihdetaan siten, että uusi ketju ratsastaa vanhan mukana paikalleen. Mersumiehille kuulemma tuttua puuhaa vuosikymmeniä.
Alaketju vaatii joko koneen irrottamisen tai kuten jossakin videossa, pelkästään laatikon. Alta käsin pääsee tekemään homman. Jakopäähän on näissä konen perällä.
Kustannuksista ei hajua.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Olisiko joku kolme tonnia ollut kokonaislasku BMW Club Finnland -alennusten jälkeen.
Vastaa Viestiin