N47 moottori
Lähetetty: 15 Maalis 2012, 19:18
onko jollain parempaa tietoja n47 moottorien ylim.äänistä joita noissa ulkomaalaisissa keskustelu palstoilla on käyty
liittyen jakopäähän??
liittyen jakopäähän??
Miten huolissaan tästä olisi syytä olla. Lähinnä, että meneekö se kerrasta naps vai ilmoitteleeko itsestään ajan saatossa, jotta sille voi sitten tarpeen vaatiessa tehdä jotain? Viime huollon yhteydessä yritin udella, mutta sanoivat vaan, että tule takaisin sitten jos se alkaa vaivata niin tutkitaan..spetke kirjoitti:Kyllähän noista on jakopäitä hajoillut. Itselleni tullut kolme tapausta esiin. Tosin kaksi on ollut takseja joilla oli ajettu vasta 150-170+tkm ja yksi oli ihan "siviiliauto" jolla oli ajettu jo enempi.
Ja vielä tuohon nupahan kertomaan täytyy muistaa, että tuolla BTCF puolella pelataan enempi noiden vanhojen katiskojen ja niiden virittelyiden kanssa joten tämä aihe ei ole välttämättä vielä ihan ajankohtaista siellä.
Kun koneesta alkaa kuulumaan ääntä, on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko laittaa auto äkkiä vaihtoon tai korjata jakopää.hattiwatti kirjoitti:Miten huolissaan tästä olisi syytä olla. Lähinnä, että meneekö se kerrasta naps vai ilmoitteleeko itsestään ajan saatossa, jotta sille voi sitten tarpeen vaatiessa tehdä jotain? Viime huollon yhteydessä yritin udella, mutta sanoivat vaan, että tule takaisin sitten jos se alkaa vaivata niin tutkitaan..spetke kirjoitti:Kyllähän noista on jakopäitä hajoillut. Itselleni tullut kolme tapausta esiin. Tosin kaksi on ollut takseja joilla oli ajettu vasta 150-170+tkm ja yksi oli ihan "siviiliauto" jolla oli ajettu jo enempi.
Ja vielä tuohon nupahan kertomaan täytyy muistaa, että tuolla BTCF puolella pelataan enempi noiden vanhojen katiskojen ja niiden virittelyiden kanssa joten tämä aihe ei ole välttämättä vielä ihan ajankohtaista siellä.
Ei kai nyt yhden ketjun vaihto ja osat maksa noin paljoa? Kai sen osaa tehdä muutkin kuin merkkiliike?Worm kirjoitti: Kun koneesta alkaa kuulumaan ääntä, on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko laittaa auto äkkiä vaihtoon tai korjata jakopää.
Halvemmalla taitaa päästä, kun tilaa Saksasta vähän ajetun vaihtokoneen, siis sitä vuosikertaa josta tämä heikko jakopää on jo korjattu, ja laittaa/vaihdattaa sen tilalle. Tällöin kustannukset jäävät n.3500€:n kieppeille. Jakopään korjaaminen merkkiliikkeessä maksaa huomattavasti enemmän. Surkeinta tässä(kin) asiassa on se, että valmistaja pesee kätensä käytännössä kokonaan ongelmasta. Ei todellakaan vakuuta BMW:n osaaminen dieselmoottoreissa, ensin imusarjan läpät, nyt tämä...
Worm kirjoitti:Kun koneesta alkaa kuulumaan ääntä, on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko laittaa auto äkkiä vaihtoon tai korjata jakopää.hattiwatti kirjoitti:Miten huolissaan tästä olisi syytä olla. Lähinnä, että meneekö se kerrasta naps vai ilmoitteleeko itsestään ajan saatossa, jotta sille voi sitten tarpeen vaatiessa tehdä jotain? Viime huollon yhteydessä yritin udella, mutta sanoivat vaan, että tule takaisin sitten jos se alkaa vaivata niin tutkitaan..spetke kirjoitti:Kyllähän noista on jakopäitä hajoillut. Itselleni tullut kolme tapausta esiin. Tosin kaksi on ollut takseja joilla oli ajettu vasta 150-170+tkm ja yksi oli ihan "siviiliauto" jolla oli ajettu jo enempi.
Ja vielä tuohon nupahan kertomaan täytyy muistaa, että tuolla BTCF puolella pelataan enempi noiden vanhojen katiskojen ja niiden virittelyiden kanssa joten tämä aihe ei ole välttämättä vielä ihan ajankohtaista siellä.
Halvemmalla taitaa päästä, kun tilaa Saksasta vähän ajetun vaihtokoneen, siis sitä vuosikertaa josta tämä heikko jakopää on jo korjattu, ja laittaa/vaihdattaa sen tilalle. Tällöin kustannukset jäävät n.3500€:n kieppeille. Jakopään korjaaminen merkkiliikkeessä maksaa huomattavasti enemmän. Surkeinta tässä(kin) asiassa on se, että valmistaja pesee kätensä käytännössä kokonaan ongelmasta. Ei todellakaan vakuuta BMW:n osaaminen dieselmoottoreissa, ensin imusarjan läpät, nyt tämä...
Ongelmana on se että jakopää on koneen takana eli joutuu ottamaan koneen pois kun tekee jakopää remontin(korjatkaa jos olen väärässä)hattiwatti kirjoitti:Ei kai nyt yhden ketjun vaihto ja osat maksa noin paljoa? Kai sen osaa tehdä muutkin kuin merkkiliike?Worm kirjoitti: Kun koneesta alkaa kuulumaan ääntä, on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko laittaa auto äkkiä vaihtoon tai korjata jakopää.
Halvemmalla taitaa päästä, kun tilaa Saksasta vähän ajetun vaihtokoneen, siis sitä vuosikertaa josta tämä heikko jakopää on jo korjattu, ja laittaa/vaihdattaa sen tilalle. Tällöin kustannukset jäävät n.3500€:n kieppeille. Jakopään korjaaminen merkkiliikkeessä maksaa huomattavasti enemmän. Surkeinta tässä(kin) asiassa on se, että valmistaja pesee kätensä käytännössä kokonaan ongelmasta. Ei todellakaan vakuuta BMW:n osaaminen dieselmoottoreissa, ensin imusarjan läpät, nyt tämä...
Siis eikö 3/2009 jälkeen tehty 177-heppainen kone käy heittämäläl vanhan paikalle? Tuon jälkeenhän niissä on nämä jakopäänosat kestävämmät.spetke kirjoitti: -Joku myös mainitsi, että vaihtaisi samalla uudemman moottorin vanhan tilalle mutta se ei kyllä mene päikseen tämän vanhan kanssa, moottoreissa on muutakin eroa kun kestävyys. Turboahtimet ja niiden ohjaus on erilaiset ja moottoreissa on kokonaan erilainen ohjaus ja sen myötä kaikki sähköliittimet ym on erialista joten melkeimpä on vaihdettava munan tilalle muna, tai sitten hommattava BMW organisaatiosta uusi vaihtomoottori jossa on pelkkä lohko-kansi ja laitettava siihen sitten vanhat apulaitteet kiini.
Ymmärtääkseni ei käy niin kuin ylhäällä kirjoitin, kun siihen moottoriin on tullut paljon muitakin uudistuksia ja muutoksia kuin pelkkä jakopään rakenne.Worm kirjoitti:Siis eikö 3/2009 jälkeen tehty 177-heppainen kone käy heittämäläl vanhan paikalle? Tuon jälkeenhän niissä on nämä jakopäänosat kestävämmät.
Omasta N47:sta (2008 123d -145tkm) olen kuulevinani lämpimänä koneen takaa pientä helinää. Semmoinen resonoinnin ääni 1500rpm ylöspäin. Kuuluu kabiiniin ajaessa vain lämpösenä hyvin hiljaa nelosella ko. kierroslukemilla jalkatilasta. Täyd. merkkiliikkeen huoltohistoriikki.janner kirjoitti:wetterillä sanoivat että on n. 5000€ remppa tuo jakopää, josta töitä 2000€. 150k km asti menee osat tehtaan piikkiin ja työnosuus jää asiakkaalle. Muissa asioissa käytin autoa siellä niin tarkistelivat tuota ja vielä ei 137k ajetussa mitään ilmenny, selvitys tehdään kuulemma kuuntelemalla auton alta ja jollain ohjelmalla, miten ja millä ohjelmalla niin ei oo mitään hajua.
Jos et ole auton ensimmäinen omistaja, maahantuoja korvaa arvatenkin 0€.Scyber kirjoitti:Omasta N47:sta (2008 123d -145tkm) olen kuulevinani lämpimänä koneen takaa pientä helinää. Semmoinen resonoinnin ääni 1500rpm ylöspäin. Kuuluu kabiiniin ajaessa vain lämpösenä hyvin hiljaa nelosella ko. kierroslukemilla jalkatilasta. Täyd. merkkiliikkeen huoltohistoriikki.janner kirjoitti:wetterillä sanoivat että on n. 5000€ remppa tuo jakopää, josta töitä 2000€. 150k km asti menee osat tehtaan piikkiin ja työnosuus jää asiakkaalle. Muissa asioissa käytin autoa siellä niin tarkistelivat tuota ja vielä ei 137k ajetussa mitään ilmenny, selvitys tehdään kuulemma kuuntelemalla auton alta ja jollain ohjelmalla, miten ja millä ohjelmalla niin ei oo mitään hajua.
Varasin ajan ensiviikolle tarkastettavaksi. Onko kellään omakohtaista kokemusta / tietoa tapauksista joissa BMW olis korvannu tämmösen ~11/08 auton jakopään korjausta ja paljon on jäänyt itselle maksettavaa? Olisko mitä osaa kannattavaa vaihtaa samalla kertaa kun kone pois korista?
5kk tehdastakuuajan jälkeen havaittu ongelma ei nähdäkseni pitäisi olla ongelma siihen että valmistaja osallistuu kustannuksiin. Jälkimarkkinointiahan se olis parhaimmillaan. Sattuu toi PUMA Casekin olemaan tästä.Jos et ole auton ensimmäinen omistaja, maahantuoja korvaa arvatenkin 0€.
Edelleen, jos olet auton ensimmäinen omistaja, olet vahvoilla, muuten uskallan kokemukesta väittää, ettei vastaantuloa kustannusten osalta ole juuri odotettavissa. Mutta toivottavasti olen väärässä...Scyber kirjoitti:5kk tehdastakuuajan jälkeen havaittu ongelma ei nähdäkseni pitäisi olla ongelma siihen että valmistaja osallistuu kustannuksiin. Jälkimarkkinointiahan se olis parhaimmillaan. Sattuu toi PUMA Casekin olemaan tästä.Jos et ole auton ensimmäinen omistaja, maahantuoja korvaa arvatenkin 0€.
Eriasia tietenkin odottaa että ketju katkeaa ja sitten mennä vinkumaan jonnekkin tiskille. Katsotaan mikäli on viallinen saako Goodwilliä vai ei...