Korjaantui uudella laatikolla. Täälläkin joku muu kertoi samanlaisesta vaivasta, syy oli momentinmuunnin. Mulla ei tullut oikeata syytä koskaan esille. Karkeasti meni kuluttalainsäädännön eli maksoin 1/3 kaikista kustannuksista. Olihan auto jo 3 v ja 98 tkm, eli semmosta Good Williä.FullFrame kirjoitti:Korjaantuiko laatikon vaihdolla?AjamisenIloa kirjoitti:
Mulla oli samanlainen jurnutus, eli D tai R asennossa paikalla ollessa äänsi. P tai N asennossa ei kuulunut mitään, eikä ajettaessa. Huolto päätti vaihtaa jakopään, ääni ei kuitenkaan tällä korjauksella poistunut. Sitten vaihdettiinkin uusi vaihdelaatikko, oli ihana kallista..
N47 moottori
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Sinne vaihdetaan pahimmillaan kampiakselista lähtien kaikki,heimarkku kirjoitti:Kun noista jakopään korjauskustannusarvioista lukee niin tulee väistämättä mieleen, ettei hinnoittelussa ole mitään järkeä. Voiko metalli maksaa noin paljon, olkoonpa sorvattu muotoonsa missä tahansa? Täytyypä alkaa takuun loppuvaiheessa reilun vuoden päästä kuuntelemaan moottoria tarkemmin...
ts. myös kaikki laakerit,
ketujut, ketjujen hammasrattaat, laahaimet jne.
Ja työn osuus on merkkiliikkeessä reilu 2 k€.
Jos mulle tulisi tuollainen eteen ja merkkiorganisaatio ei osallistuisi kuluihin,
en kyllä veisi sitä sinne, kyllä saman tekee joku muukin halvemmalla,
vaikka itse jos ei muuten tekijää löydy...
Ja osat saa muualtakin kuin paikallisesta riistolasta ja paaajon halvemmalla.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
^Työn kokonaishinnasta päätellen laskutettavaa työtä kertyy noin 20 tuntia. Saman työn pystyy todnäk. teettämään noin 70e tuntihinnalla jopa pk-seudulla, jolloin työlle tulisi hintaa karkeasti arvoiden 1400-1500e.
Joku jolla on osanumerot tiedossa voisi helposti tarkastaa osien hinnat esim. genuine-partsilta. Anyone? Arvaan, että marmoritiskin hinnoista lähtisi 10-20%.
Joku jolla on osanumerot tiedossa voisi helposti tarkastaa osien hinnat esim. genuine-partsilta. Anyone? Arvaan, että marmoritiskin hinnoista lähtisi 10-20%.
Hei,
meidän perheeseen hankittiin syyskuun alussa käytettynä maahantuotu 320D vuosimallia 05/08. Eli varmasti kuuluu riskiryhmään tämän ongelman suhteen. Autossa on nyt mittarissa 168 tkm ja olen ikäväkseni huomannut että kun moottori on lämmin, niin koneesta kuuluu sellainen laahaava jaksottainen ääni joita tässä ketjussa on kuvailtu. Olen itse alkanut asennoitumaan siihen että vääjämättä tämä tähtieteellisen kallis remontti tulee kohta eteen ja tämän vuoksi alkanut tähyilemään korjaamoa Tallinnan suunnalta, (United motors) jossa työn tuntihinta on huomattavasti edullisempi kuin meillä täällä. Onko kenelläkään kokemuksia huolloista/korjauksista Viron "Laakkoselle" ?
meidän perheeseen hankittiin syyskuun alussa käytettynä maahantuotu 320D vuosimallia 05/08. Eli varmasti kuuluu riskiryhmään tämän ongelman suhteen. Autossa on nyt mittarissa 168 tkm ja olen ikäväkseni huomannut että kun moottori on lämmin, niin koneesta kuuluu sellainen laahaava jaksottainen ääni joita tässä ketjussa on kuvailtu. Olen itse alkanut asennoitumaan siihen että vääjämättä tämä tähtieteellisen kallis remontti tulee kohta eteen ja tämän vuoksi alkanut tähyilemään korjaamoa Tallinnan suunnalta, (United motors) jossa työn tuntihinta on huomattavasti edullisempi kuin meillä täällä. Onko kenelläkään kokemuksia huolloista/korjauksista Viron "Laakkoselle" ?
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
En keksinyt mikä olisi juuri oikea topicci, joten tänne nyt laitan kyssärin.
Huollon jälkeen (tiistaina oli huolto) nyt ke aamuna ja to aamuna kone on käynnistyksen yhteydessä pitänyt ihmeellistä murinaa (tai mörinää?), se kestää noin 3-5sek. Sitten käynti ääni taas tasaantuu (eli sama vanha dieselin raksutus).
Mistähän tämä voisi johtua? Enemmän vielä ihmettelen miksi nyt huollon jälkeen alkanut kuulua..?
Eihän siinä kuitenkaan tehty, kun öljyn vaihto ja filttereiden vaihto.
Huollon jälkeen (tiistaina oli huolto) nyt ke aamuna ja to aamuna kone on käynnistyksen yhteydessä pitänyt ihmeellistä murinaa (tai mörinää?), se kestää noin 3-5sek. Sitten käynti ääni taas tasaantuu (eli sama vanha dieselin raksutus).
Mistähän tämä voisi johtua? Enemmän vielä ihmettelen miksi nyt huollon jälkeen alkanut kuulua..?
Eihän siinä kuitenkaan tehty, kun öljyn vaihto ja filttereiden vaihto.
Minulla ei ole ollut tuota konetta eikä yhtään dieseliäkään vielä, mutta tuo ongelmasi on esiintymistavaltaan vastaava kuin mikä oli aikoinaan E46 1.8 bensassa. LL öljynvaihtovälin vuoksi järjestelmään kertynyt moska lähti liikkeelle hetkohta öljynvaihdon jälkeen ja ilmeisesti osittain tukki jotain moottorin öljykanavista. Venttiilikoneiston välyksenpoistajat eivät päässeet heti nauttimaan öljynpaineesta. Jotain sinne päin... Moottorille tehtiin ylimääräinen öljynvaihto pitkällä Forte-käytöllä ja ääni katosi. Jyppilän Laakkonen hoiti homman silloin. Ääni ei koskaan palannut, mutta esiintyi ennen liuottelua lähes joka käynnistyksellä ehkä noin kuukauden ajan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Sain auton lopultakin 4 viikon jälkeen perjantaina taas alle ja tuohon jakopään remonttiin liittyen olivat vaihtaneet molemmat ketjut jakopäästä (ylä- sekä alapuolisen). Uusissa ketjuissa ei ole eroa vanhoihin. Kokonaan uudet ja alkuperäisistä eroavat laahaimet/ohjurit. Kiristintä ei vaihdettu. Toimii kuulemma edelleen niinkuin pitääkin.MKV kirjoitti:Huollossa muutamia kertoja ongelman kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään em. jakopään remontti.
Lisäksi oli vaihdettu öljypumppu(mennyt ilmeisesti irrottaessa rikki) sekä 2-massavauhtipyörä(piti kahnuttavaa ääntä).
http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N4 ... l/?cMogJcb
Laitetaas tää tännekin. Käykääs allekirjoittamassa vetoomus BMW:lle koskien jakopään tyyppivikaa.
Ja päivityksenä omaan korjaukseen auto on toiminu hienosti ja ääni ei ole palannut. Lisäksi oon tehny btcf.fi:lle threadin johon voi jokainen tyyppivian kokenut mennä jakamaan kokemuksiaan jne. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
Laitetaas tää tännekin. Käykääs allekirjoittamassa vetoomus BMW:lle koskien jakopään tyyppivikaa.
Ja päivityksenä omaan korjaukseen auto on toiminu hienosti ja ääni ei ole palannut. Lisäksi oon tehny btcf.fi:lle threadin johon voi jokainen tyyppivian kokenut mennä jakamaan kokemuksiaan jne. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
http://www.nettiauto.com/bmw/520/5244354" onclick="window.open(this.href);return false;
"- Tehdasuusi moottori, jolla ajetttu noin 20th, samassa vaihdettu vaihelaatikko (8vaihteinen automaatti!)"
"- Tehdasuusi moottori, jolla ajetttu noin 20th, samassa vaihdettu vaihelaatikko (8vaihteinen automaatti!)"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 203
- Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
- Auto: G20 330e M-sport, -19
Omalla kulkineella kilometrejä rempan jälkeen takana 8 tkm, ei ongelmia.
Onko kellään tietoa takuusta jakopään remontille, alkuperäisosille luonnollisesti 2 vuotta, entäs työlle maahantuojan valtuuttamassa merkkikorjaamossa ?
Minkähänlainen rumba, nujuaminen ja todistamisvelvollisuus alkaisi jos jakopää paukkuisi uudelleen...
Onko kellään tietoa takuusta jakopään remontille, alkuperäisosille luonnollisesti 2 vuotta, entäs työlle maahantuojan valtuuttamassa merkkikorjaamossa ?
Minkähänlainen rumba, nujuaminen ja todistamisvelvollisuus alkaisi jos jakopää paukkuisi uudelleen...
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15, F10 518da m-sport, -15
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Eli vanha taksi, jolla ajettu + 250 tkm. Miksei voinut laittaa tuota lukemaa...Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.nettiauto.com/bmw/520/5244354
"- Tehdasuusi moottori, jolla ajetttu noin 20th, samassa vaihdettu vaihelaatikko (8vaihteinen automaatti!)"
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Wikipedian mukaan vika olis korjattu vasta 3/2011 eteenpäin.
Timing chain problems
The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, up to 03/2011 models.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47" onclick="window.open(this.href);return false;
Timing chain problems
The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, up to 03/2011 models.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä Pumassa sanottiin samaa, eli maaliskuu 2011:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=705058" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=705058" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Toisesta ketjusta poimittua uudempaa PUMAa:
Tuon oman moottorin taitaa parhaiten saada tarkastettua tuolta elektronisesta osaluettelosta options -kohdasta vechile information alta oman auton VIN:llä. Real OEM näyttää omalla kohdalla N47N ja N47D20C, mutta tuolta antaa moottoriksi N47T
Eli ei taida tuo 03/2011:kaan tehdä autuaaksi.radiaani kirjoitti:Näyttääpä siltä, että Pumaa on päivitetty. Edellinen oli versio 3 ja täältä löytyy versio 6 samasta:MKV kirjoitti:Eipä kannata uskoa kaikkea. Kuten aiemmin kirjoitin, minulle tehtiin jakopään remontti lähes uuteen 19tkm ajettuun 2/2012 rekisteröityyn autoon joulukuussa.Suurimpana muutoksena vanhaan:Maßnahme-Nr. 43863106-06
Thema N47, N47S, N47T, Schleifende Geräusche im Motor, Steuerkette schabt
Freigabedatum (tt.mm.jj) 08.11.12...eli uusimpiinkin moottoreihin voi joutua uusimaan molemmat jakoketjut, korkeapainepumpun ketjupyörän ja alemman ketjun ohjaimet. Onkohan tämä edelleen moottorin irrotusta ja purkua edellyttävä remontti vai onnistuuko se paikoillaan esim. kytkinremontin yhteydessä?Fall 3:
Für Motoren N47T Produktionszeitraum ab 01.03.2011 und bereits erfolgten Reparaturen
mit Führungsschienen ohne Versteifungsstege.
Im Fall einer Kundenbeanstandung folgende Bauteile erneuern
- 11 31 8 506 652 Steuerkette unten.
- 13 52 7 797 906 Kettenrad für den Antrieb der Hochdruckpumpe.
- 11 31 8 510 014 Steuerkette oben.
- 13 52 8 572 499 Führungsschiene für Steuerkette unten.
- 13 52 8 572 500 Spannschiene für Steuerkette unten.
Kuinkahan pahasta Start/Stop-automatiikka mahtaa olla jakoketjun kannalta?
Tuon oman moottorin taitaa parhaiten saada tarkastettua tuolta elektronisesta osaluettelosta options -kohdasta vechile information alta oman auton VIN:llä. Real OEM näyttää omalla kohdalla N47N ja N47D20C, mutta tuolta antaa moottoriksi N47T
Ihan sielä lisävarusteluettelon puoleltakin? Eli VIN:llä sisään ja sitten ikkunan ylälaidasta options ja avautuvasta uudesta ikkunasta vielä ruksi auki Vechile information.
Viimeksi muokannut TKU, 05 Maalis 2013, 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämme reunalla..