N47 moottori

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3846
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

N47 moottori

Viesti Kirjoittaja salmol » 19 Loka 2016, 14:54

Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.

Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 175
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja BRot » 19 Loka 2016, 15:03

salmol kirjoitti:Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.

Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
Muistaakseni olen myös lukenut että on tapauksia joissa "good will" ei ole mennyt läpi näillä uudemmilla koneilla. Käsittääkseni alkuperäinen 2007 (ennen a-revisiota? vai a-revisio?) kampanjoitiin ilmaiseksi, mutta senjälkeen tilanne on epäselvä..

Itse EN ainakaan tule enää koskaan ostamaan n47 koneellista autoa enkä suosittele sitä muillekaan, ellei moottoriin tehdä sellaista korjausta ilmaiseksi ettei se enää koskaan hajoa nokkaketjun takia tai edes äännä. Taisi foorumilla olla myös tapaus(MKV) jossa c-revision koneeseen oltiin tehty ketjuremppa kahdesti muutamankymmenetuhannen välein!

Nyt BMW on valmistajana itse ottanut toki vastuuta eikä maahantuoja, joten on hieman epäreilua puhua itse maahantuoduista autoista...

AEVV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Marras 2016, 23:54

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja AEVV » 25 Marras 2016, 01:01

Vein n. kuukausi sitten oman -08 mallisen 208 000 ajetun 320d:n merkkihuoltoon ketjun mittaukseen sivuäänien vuoksi, lopputulemana yläketju venynyt neloseen asteikolla 1-5 ja alaketju ääntää. Vaihtoon kaikki ketjut, kiristimet, laahaimet ja tilpehöörit. Remontille hintaa karvan päälle 2.5k€, lasku artistin piikkiin valmistajan vedotessa kahteen seikkaan; entinen omistaja ajanut yhden huollon 3tkm pitkäksi ja autoa ei ole huollettu merkkiliikkeessä suomessa oloaikanaan. Muuten luultavimmin BMW olisi maksanut viulut.

MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 270
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: F10 520d M-Sport
Paikkakunta: Kainuu

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja MKV » 26 Marras 2016, 18:16

BRot kirjoitti:
salmol kirjoitti:Reilua kertoa myös että 3/2011 jälkeen valmistetuissa N47-koneissa ongelma ei ole tyyppivikaa vaan kyseessä on muutama yksittäistapaus.

Ja olisi reilua kertoa myös että BMW on tullut hyvin vastaan ja ottanut vastuun ja korjannut koneet jopa ilman asiakkaan kustannuksia. Vieläpä jopa asiakkaan itse maahantuomiin autoihin.
Muistaakseni olen myös lukenut että on tapauksia joissa "good will" ei ole mennyt läpi näillä uudemmilla koneilla. Käsittääkseni alkuperäinen 2007 (ennen a-revisiota? vai a-revisio?) kampanjoitiin ilmaiseksi, mutta senjälkeen tilanne on epäselvä..

Itse EN ainakaan tule enää koskaan ostamaan n47 koneellista autoa enkä suosittele sitä muillekaan, ellei moottoriin tehdä sellaista korjausta ilmaiseksi ettei se enää koskaan hajoa nokkaketjun takia tai edes äännä. Taisi foorumilla olla myös tapaus(MKV) jossa c-revision koneeseen oltiin tehty ketjuremppa kahdesti muutamankymmenetuhannen välein!

Nyt BMW on valmistajana itse ottanut toki vastuuta eikä maahantuoja, joten on hieman epäreilua puhua itse maahantuoduista autoista...
Ei se tuo ajankohta 3/2011 tee tässä jakopääongelmassa autuaaksi. Mutta toivottavasti B47:ssa ei ole sitten enää näitä ongelmia. Aiemmin olen jo maininnut, että tuohon omaan kulkineeseen on tehty jo 2 kertaa jakopään remontti. 19tkm ja 78tkm kohdilla. Nyt mittarissa 100tkm eikä vielä ainakaan äännä. Vitsailin tuolla paikallisessa huollossa, että pitäkäähän "piikki auki". Jos vanhat merkit pitää paikkansa niin tulen tuossa 130-150tkm tienoilla teettämään vielä 3. kerran jakopään uusiksi jos rupeaa ääntämään. Huollossa tuumasivat, että jospa se nyt kestäisi ettei enää tarvitse... :blush: Samapa tuolla on nyt ajella vähän pitempään ja katsotaan miten käy. :mus:

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 242
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Antore » 09 Helmi 2017, 20:21

Juu, ei tee autuaaksi tuo ajankohta. Tänään sain oman F30:n (N47T) jakopään rempasta. Oireilu oli aivan mitättömän pieni sivuääni, sellainen tyhjäkäynnillä n. sekunnin välein toistuva tavallaan laahaava 'kihahdus'. Sisään ääni ei kuulunut ja ulkopuoleltakin jäisi monelta varmasti kuulematta. Ehkä parhaiten sen havaitsi edestä pyöräotelon kohdalta kun siinä kyykki. Autolla ajettu 70tkm ja vuosimalli 2013, vikakoodeja ei löytynyt mutta mekaanikon korvakuulolta tekemän diagnoosin perusteella jakopää siis korjattiin ja vaihdettiin korkeapainepumppu. Minun onneksi homma meni BPS-takuuseen, pelkät osat schmiedmann sivujen hinnoilla pari tonnia ja pari päivää töitä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3846
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja salmol » 09 Helmi 2017, 20:49

Antore kirjoitti:Juu, ei tee autuaaksi tuo ajankohta. Tänään sain oman F30:n (N47T) jakopään rempasta. Oireilu oli aivan mitättömän pieni sivuääni, sellainen tyhjäkäynnillä n. sekunnin välein toistuva tavallaan laahaava 'kihahdus'. Sisään ääni ei kuulunut ja ulkopuoleltakin jäisi monelta varmasti kuulematta. Ehkä parhaiten sen havaitsi edestä pyöräotelon kohdalta kun siinä kyykki. Autolla ajettu 70tkm ja vuosimalli 2013, vikakoodeja ei löytynyt mutta mekaanikon korvakuulolta tekemän diagnoosin perusteella jakopää siis korjattiin ja vaihdettiin korkeapainepumppu. Minun onneksi homma meni BPS-takuuseen, pelkät osat schmiedmann sivujen hinnoilla pari tonnia ja pari päivää töitä.
Käytin tänään auton Autokeskuksella kolmannessa huollossa (1. = 33000, 2. 64000, 3. 93000) ja aikamoisen sekoilun jälkeen sain pirssin takaisin. Ehkä sekoilussa sitten jossain toisessa ketjussa. Olin pyytänyt kuuntelemaan ketjua, ja he sanoivat että siinä ei ole mitään, eli autoni ei ole ketjuviallinen. No. pyydän tuon tekemään joka kerta varmuuden vuoksi. Suosittelen samaa muillekin N47T-koneen omaaville.

PS. Jarruilla vielä 16000-30000 kilometriä vielä ennen palojen vaihtoon, ihan hyvin nuo kestävät kun ei koko ajan seiso jarrun päällä. :lol: :tong:
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 242
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Antore » 09 Helmi 2017, 21:10

Onko tuon korkeapainepumpun vaihto muuten ihan normaali käytäntö jakopään rempoissa? Itse sitä vähän ihmettelin kun sellainen oli työmääräyksessä pelkän korvakuulolta tehdyn diagnoosin jälkeen.

antti87
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 06 Huhti 2014, 15:21

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja antti87 » 09 Maalis 2017, 19:19

Potilas f30 316d,ajettu 140.

Tosiaan koneen lämmettyä 1500rpm kuuluu tasainen kahnaus ääni,kovilla pakkasilla myös auton seisottua tulee muutaman sekunnin ääni että ketju löysällä.,huomenna menee autokeskukseen yläketjun tarkistukseen. Mietityttää vaan jos he toteavat että yläketju on hyvä..saakohan muita ketjuja tarkistettua muutoinkun purkamalla jakopää auki? Moniurahihnan poistin myös varmistaakseni äänen tulevan moottorista.

Tässä hintoja jollekkin..
Yläketjun kireyden tarkistus 212€
Yläketjun vaihto noin 1150€
Koko jakopään hintaa ei tiedossa?

passo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 22:42

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja passo » 09 Maalis 2017, 22:46

Moi,

bmw-velhot!

a) Koskeeko tuo ketjuongelma vielä 2014 mallia esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/348 ... s=3&page=1

b) Koskeeko bensaversioita 2013 esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/352 ... =12&page=1

Kiitos tiedoista!

// bemari-kuumeinen

Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -17
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Wäinö » 10 Maalis 2017, 23:34

passo kirjoitti: b) Koskeeko bensaversioita 2013 esim. tätä: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/352 ... =12&page=1
Tuossa yksilössä on moottori mallia N20-B20B jossa on ilmeisesti siinäkin ollut jakopään vikoja yms ainakin muutaman nettihaun perusteella. En tiedä kuinka yleisiä nuo viat ovat, mutta itse ainakin suhtautuisin varauksella tuohon N20 moottoriin ihan samalla tavalla kuin N47 dieseliin.
Ex: E39 530dAT -03, E87 116d -10, F20 118dA -13

passo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 22:42

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja passo » 15 Maalis 2017, 23:27

Onko noita jakopään vikoja myös 530d malleissa?

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 254
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 16 Maalis 2017, 09:25

passo kirjoitti:Onko noita jakopään vikoja myös 530d malleissa?
Mun käsityksen mukaan ei. Jotain yksittäisiä tietty, mutta mitään yleisempää ongelmaa ei.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: E46 330Ci avo
F11 530d
Paikkakunta: Tuusula

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja jaki » 17 Maalis 2017, 09:28

passo kirjoitti:Onko noita jakopään vikoja myös 530d malleissa?
Helppo nyrkkisääntö: 4- sylinterisissä ongelmia on, 6- ei, oli moottorin koko tai polttoaine mikä tahansa.
Mutta: onko nuo B- moottorit sitten jo ihan erilaisia, sitä en tiedä.
http://www.jakiltech.fi" Nyt BMW diagnostiikkaa täysin uudella tasolla + F-sarjalaistenkin koodaukset

passo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Maalis 2017, 22:42

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja passo » 18 Maalis 2017, 07:33

Tässä jutussa 530 kone hajonnut eli onko vain sattunut sitten huono säkä?
- http://www.btcf.fi/forum/showpost.php?p ... tcount=377

jarnou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Maalis 2017, 16:38

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja jarnou » 18 Maalis 2017, 16:46

Kyllä näitä ihan samoja jakopäävikoja on korjailtu M57-koneistakin

The tables below detail the affected models and engine codes:

118d, 120d, 123d, 318d, 320d, 520d, X3
2007, 2008, 2009, 2010, 2011
N47D20A, N47D20C

525d, 530d, 535d, X3, X5, 730d
2006, 2007, 2008,2009, 2010, 2011, 2012
M57306D1, M57306D2, M57306D3, M57306D4, M57306D5


http://prestige-german-engines.co.uk/en ... n-failure/

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 625
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 18 Maalis 2017, 18:43

Mikään ei ole ikuista,tietenkään. Mutta puhutaanko minkälaisesta prosentti osuudesta N47:M57 ??? Vai puhutaanko vain prosentin osista?

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 242
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Antore » 18 Maalis 2017, 20:15

Puhutaan varmaan myös aika pienestä prosenttiosuudesta M57 myyntimäärissä vs. N47?

Mikkor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2017, 18:10

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Mikkor » 23 Maalis 2017, 18:31

Bemarikuume vaivaa, koeajamani yksilö muuten erinomainen, mutta tuolla N47D20A-moottorilla. Tiedostan kyllä riskit, mutta valmiiksi rikkinäistä ei haluttaisi hankkia.

https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk

Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3846
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

N47 moottori

Viesti Kirjoittaja salmol » 23 Maalis 2017, 21:07

Jotenkin kuulostaa että ketju pitäisi ääntä. Pahaa pelkään että ketjuviallinen on kyseessä, vie huoltoon tarkistettavaksi ennen kuin ostat, siis jos tuo on kaupan vehje. Itse en tuota ostaisi.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 242
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: F30
Paikkakunta: Espoo

Re: N47 moottori

Viesti Kirjoittaja Antore » 23 Maalis 2017, 21:43

Mikkor kirjoitti:Bemarikuume vaivaa, koeajamani yksilö muuten erinomainen, mutta tuolla N47D20A-moottorilla. Tiedostan kyllä riskit, mutta valmiiksi rikkinäistä ei haluttaisi hankkia.

https://drive.google.com/open?id=0B4hcY ... jhfbFdSMlk

Mitä olette mieltä koneen käyntiäänestä?
Kuuleeko muut tasaisessa rytmissä tulevaa sivuääntä, kun kierrokset nousevat 1500 tuntumaan? Onko arvioita, voiko ääni tulla ketjusta ja onko ääni ominainen (ehjälle) N47D20A-koneelle?
Komppaan Salmollia, jakopäärempa edessä. Tässä oman N47D-koneen sävelet ennen remppaa tyhjäkäynnillä ja aika vastaavaa säveltä säksättää.
https://drive.google.com/file/d/0B3IZAx ... sp=sharing
Diagnoosin tekoon Laakkosella riitti korvakuulolta tehty arvio, mitään vikakoodeja ei auto antanut.
Viimeksi muokannut Antore, 24 Maalis 2017, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin