Talvisäilytys..akun irroitus?!
E46 Coupe-03 menee talveksi kuivaan ja lämpöiseen talliin talveksi. Ajattelin talvisäilytys ohjeiden mukaisesti ottaa akun irti..onko näissä malleissa mitään ongelmia tämän suhteen? Kaikki muutkin vinkit talvisäilytyksestä otetaan mielellään vastaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Sinällään talvisäilytyksestä ei ole mitään kokemusta. Akun irrottamisessa kannattaa huomioida auton lukitus. Eli miten pääset kytkemään akun virrat kun sähköiset lukot on pois käytöstä. Onko esim kaatuva takapenkki? Tai onko takaluukkuun mekaanininen lukko?Patrimi kirjoitti:E46 Coupe-03 menee talveksi kuivaan ja lämpöiseen talliin talveksi. Ajattelin talvisäilytys ohjeiden mukaisesti ottaa akun irti..onko näissä malleissa mitään ongelmia tämän suhteen? Kaikki muutkin vinkit talvisäilytyksestä otetaan mielellään vastaan
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Ovet eivät saa olla lukossa jos menee talliin talvisäilöön. Tulipalon sattuessa pitää saada auto ajettua/työnnettyä ulos.
Jos ovet lukossa niin, ettei sisään pääse niin palovakuutus ei korvaa.
Jos autossa ei ole sähkölaitteita jotka syö akkua ja akku on hyväkuntoinen niin ei välttämättä tartte edes ottaa irti. 1-2kk välein käynnistää auton, että kumiosat saa öljyä niin ei savuta kun puolivuotta päässyt venttiilienkumit kuivumaan.
Tosin pitää pitää käynnissä sen verran aikaa, että saa ladattua akkua tyhjäkäynnillä tarpeeksi seuraavaan käynnistykseen.
Toinen vaihtoehto on kytkeä suoraan ylläpitolaturi akkuun kiinni.
Jos ovet lukossa niin, ettei sisään pääse niin palovakuutus ei korvaa.
Jos autossa ei ole sähkölaitteita jotka syö akkua ja akku on hyväkuntoinen niin ei välttämättä tartte edes ottaa irti. 1-2kk välein käynnistää auton, että kumiosat saa öljyä niin ei savuta kun puolivuotta päässyt venttiilienkumit kuivumaan.
Tosin pitää pitää käynnissä sen verran aikaa, että saa ladattua akkua tyhjäkäynnillä tarpeeksi seuraavaan käynnistykseen.
Toinen vaihtoehto on kytkeä suoraan ylläpitolaturi akkuun kiinni.
Meinasin hommata tuon ylläpitolaturin, jolla akku pysyy kuosissa! Tosiaan ovet auki ja ikkunat pikkusen raolleen. Kuiva ja lämmin talli, joten erillisiä kosteudenpoistajia tuskin tarvitsee. Tankki täyteen ja suoja-aine sekaan. Ei muuta kuin kevättä odottelemaan!
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Ja autoa kannattaa siirtää aina samalla vähän kun käy käynnistelemässä ettei renkaat mee kulmikkaiksi. Tai sitten nostaa auton pukkien päälle talveksi.
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
Juu.
Kannattaa laittaa tankkiin myös tuota "bensin stabilisator" litkua, ja tankki täyteen bensaa.
Ei muuten, mutta tuo aine tekee sen, että ei kuivuva bensa tee paskakerrosta mihinkään, ja säilyttää bensan ominaisuudet.
Kannattaa laittaa tankkiin myös tuota "bensin stabilisator" litkua, ja tankki täyteen bensaa.
Ei muuten, mutta tuo aine tekee sen, että ei kuivuva bensa tee paskakerrosta mihinkään, ja säilyttää bensan ominaisuudet.